ayasofya cami olsun

entry170 galeri10 video2
    26.
  1. bu duruma fatih sultan mehmet'in ayasofya cami'siyle ilgili vasiyetini yazarak cevap vermek istiyorum.

    "işte bu benim Ayasofya Vakfiyem, dolayısıyla kim bu Ayasofya'yı camiye dönüştüren, vakfiyemi değiştirirse, bir maddesini tebdil ederse, onu iptal veya tadile koşarsa, fasit veya fasık bir teville veya herhangi bir dalavereyle Ayasofya Camisi'nin vakıf hükmünü yürürlükten kaldırmaya kastederse, aslını değiştirir, füruuna itiraz eder ve bunları yapanlara yol gösterirse ve hatta yardım ederse ve kanunsuz olarak onda tasarruf yapmaya kalkıp, camilikten çıkarır ve sahte evrak düzenleyerek, mütevellilik hakkı gibi şeyler ister yahut onu kendi batıl defterine kaydeder veya yalandan kendi hesabına geçirirse, ifade ediyorum ki huzurunuzda, en büyük haram işlemiş ve günahları kazanmış olur. Bu sebeple, bu vakfiyeyi kim değiştirirse, Allâh'ın, Peygamber'in, meleklerin, bütün yöneticilerin ve dahi bütün Müslümanların ebediyen laneti onun ve onların üzerine olsun, azapları hafiflemesin onların, haşr gününde yüzlerine bakılmasın. Kim bunları işittikten sonra hala bu değiştirme işine devam ederse, günahı onu değiştirene ait olacaktır. Allâh'ın azabı onlaradır. Allâh işiten dir, bilendir.”
    0 ...
  2. 27.
  3. fatih'in mirasına sahip çıkmak için destek verilmesi gereken kampanya. en yakın zamanda olsun inşallah.
    2 ...
  4. 28.
  5. 29.
  6. sacma sapan bir istek. eger cami ihtiyacı varsa yeniden yapılsın. o bir tarih, bizim tarihimiz tahrip etmemek gerekli. zaten yeterince sattık yıktık.
    0 ...
  7. 30.
  8. tarih bilgisi kıt gerizekalıların "ayasofya bizansın malı, o sebeple kilise'ye çevrilsin, 4 minare dikmekle kilise cami olmaz" diye ahkam kestiği istek.

    fethedilen yerdeki tüm menkul gayrı menkul ne varsa fethedenin mülküne geçer. üstelik fatih sultan mehmed han, ayasofya'nın bedelini cebinden bizans papazlarına ödeyerek kendi mülküne alıp camii olarak vakfetmiştir. yani vakıf malıdır ve bu sebeple ayasofya, istanbul'u fetheden müslüman türklerindir. ortada bizans mı kaldı ki bizansın malı olacak. fetheden kimse ister cami yapar ister ahır. fatih sultan mehmed han, fetihten sonra kiliseyi bozmuş cami yapmış laikçiler de gelip camiden bozup bazısını ahır bazısını da müze yapmış. ama şimdi devir değişti ve güç tekrar müslümanların eline geçti ve tekrar camiye çevrilmesi gerekiyor. bu sebeple hariçten gazel okuyanlara bok yemek düşer.

    üstelik bu bir ihtiyaç değil bir nişandır. ayasofya camiisi, müslüman türk'ün hristiyan avrupalı üzerinde hakim olduğunu gösteren bir nişanedir. bu nişaneyi bozup türk'ün seceresini avrupalı gözünde küçültmeye çalışanlar "ne mutlu türküm diyene" diyerek etrafta soytarılık yapmasınlar.
    1 ...
  9. 31.
  10. ne gerek var. memlekette cami mi kalmadı.
    1 ...
  11. 32.
  12. ayasofyanın 1 yıl içinde ibadete açılacağını bilmeyen kalmadığına göre, itiraz edenlerin huzursuzluğunu anlamak mümkün.
    milletimizin iktidara yalakalık yaptığını savunanların haksızlıklarının ortaya çıktığı noktadır burası.
    bu sefer millet dipten öyle bir vuruş yaptı ki, ayasofya ibadete açılsın talebi gündemden düşmez oldu.
    bu ne iktidarın, ne de muhalefetin talebiydi, aksine hiç umulmadık zamanda millet hedefini belirledi.
    en kalbi kör, en basireti bağlanmışlara bile artık ayasofya ibadete açılabilir, cami olabilir dedirten sivil hareket.
    0 ...
  13. 33.
  14. neden? ibadet edecek cami mi kalmadı?! şeklinde sorulara gark eden öneri.
    0 ...
  15. 34.
  16. istanbulu kimlerden aldıysak, ayasofyayı da onlardan aldık. ayasofyayı rumlara verelim demek, istanbulu da verelim demekten farksız.
    ibadet edecek cami mi kalmadı diyenlere, ziyaret edilecek başka müze mi yok diyesi gelir insaflı insanın.
    camiyken müzeye çevrilen mabeddir zaten ayasofya. müzeye çevrilmesi başlı başına "neden?" sorusunu hak ediyor.
    müslümanlar, yıllardır sordukları o "neden?" sorusuna artık cevaplarını bulmuşlar ki, ayasofya ibadete açılsın diyorlar.
    istanbulu fethedenler tarafından ayasofyanın camiye çevrilmesi bir lütuftur ve adalettir aslında.
    en azından bu mabedi ahıra, parti binasına, gazinoya çevirip inancı aşağılamamışlar.
    oranın huşu içinde ibadet edilecek kutsal ve ulvi bir mabed olduğunu kabul etmişler.
    2 ...
  17. 35.
  18. ibadet edilecek cami ile ziyaret edilecek müze arasındaki farkı anlayamayanların konuya değinmesiyle sorulan sorumun çok yanlış zihinlere de ulaştığını görünce bu öneriyi bir adım öteye taşıyıp şöyle bir şey öneriyorum:
    müze sayıları yarıya indirilsin alayı cami yapılsın. 1-2 tane müze gezmen diğer müzelerde olanları da anlamana yetiyor ya hem her camide ibadet farklı yapılıyor ya ayasofya'da öğle namazları 10 rekat değil 15 rekat falan kılınacak çünkü. o yüzden çok önemli!

    ayrıca fethettiğin/işgal ettiğin bir şehrin ibadet yerine elbette saygı göstereceksin bu olması gerekendir lütuf değil. ancak saygıdan kasıt kiliseyi camiye çevirmek değil kilise olarak bırakmaktır. sürekli övünülen hoşgörüyü bulamadım ben bu konuda!
    1 ...
  19. 36.
  20. mustafa armağan ve sinan aygün'den sonra, habertürk yazarı nihal bengisu karaca'nın da hükümete ilettiği anlamlı istek.
    ayasofya zaten camidir de, bu kapatılmış mabedin ibadete açılacağı günler sabırsızlıkla beklenmektedir.
    bilindiği gibi ayasofya, meşhur artemis tapınağı üzerine bina edilmişti. bugün bir kaç marjinal dışında ayasofyanın artemis tapınağına dönüşmesini isteyen yok.
    bunun gibi elbette yüzde 99'u müslüman olan bir ülkede de zaten cami olan ayasofyanın kilise olmasını kimse istemez.
    dış güçler böyle bir istekte bulunursa eğer, en azından bu dış güçlerin içerideki uzantılarının kimler olduğunu da anlarız.
    işte o zaman kim vatanını seviyor, kimi hıristiyancı, kim emperyalist, kim de vatan haini hemen anlarız.
    elbette ayasofya öyle bir şekilde ibadete açılacak ki, içinde hıristiyanların da ibadet edebilmesinin imkanları da hazırlanacak.
    0 ...
  21. 37.
  22. ayasofyaya hayatında gitmemiş kişilerin söylemidir. ayasofyanın duvarlarında hristiyanlığa ait ikonlar, resimler vardır. cami olursa bu dünya tarihi açısından değerli resimler kapanacaktır.
    sultanahmet camiinde cumaları sadece yarısı doluyor. kılmak isteyenler oraya gitsin.
    4 ...
  23. 38.
  24. ayasofya camiinin ikonaları bugüne kadar kaybolmadıysa ve yok edilmediyse elbette bundan sonra da kaybolmayacaktır.
    sultanahmet camii istanbulun fethinin sembolü olan bir cami değildir ki, ayasofyanın yerini tutsun.
    ayasofya hıristiyanlarındır diyenler, yarın istanbul da rumundur, hıristiyanlarındır neden demesin?
    ayasofya istanbul gibi, 1453 yılından beri müslüman türklerindir ve bundan sonra da öyle kalacaktır.
    elbette yüksek türk islam hoşgörüsüyle, hıristiyan dostlarımızın da bu camide ibadetlerine imkan verilecektir.
    hatta ikonalarının da, diğer dini umdelerinin de muhafaza edileceği projelerimiz zamanı gelince açıklanacaktır.
    3 ...
  25. 39.
  26. ayasofya'nın cami olmasını istemeyenlere ancak dış güçler bik bik şeklindeki tekerlemeyle cevap verilebilirdi zaten, elbette yüzde 99'u müslüman şeklindeki uydurulmuş istatistiki verinin eklenmesi de şaşırtmamıştır.
    he paşam he.. dış güçler hep dış güçler...
    o değil de ayasofya cami olmazsa istanbul'un başka devletlere geçeceğini zannetmek nasıl bir korkunun meyvesidir yahu! komikmiş.
    0 ...
  27. 40.
  28. bugünkü akit gazetesinin sürmanşeti mesele açısından oldukça anlamlıydı.
    iznik ayasofya ibadete açılmış, şimdi de trabzon ayasofya ibadete açılıyormuş.
    yakında da istanbul ayasofyanın ibadete açılacağının müjdesini veriyor gazete.
    tabii ki biz zaten biliyorduk ayasofyanın yakında ibadete açılacağını.
    1 ...
  29. 41.
  30. türkiye cumhuriyetinde tek eksiğimiz 1 tane daha fazladan cami. yok mu arttıran?
    aslında ıslak olmasa yerebatan sarnıcı da iyi cami olur.
    4 ...
  31. 42.
  32. 43.
  33. ayasofya camii önünde 26 mayıs 2012 tarihinde saat 13:00'de on binlerin buluşarak hükümetten taleb edecekleri en kabul edilesi istek
    0 ...
  34. 44.
  35. şu şartlar altında işe yaramaz önermedir. ayasofyayı istesek bile camii yapamayız Türkiye Cumhuriyetinde o g*t yoktur efendim. Fatih Sultan Mehmet in fermanı bile olsa sayın papalarından izin almadan yahudi abilerinden izin almadan kimse ayasofyayı camii yapamaz yemez yapılsa ne mi olur yersin ambargonun her türlüsünü üzerine nato işe el atar sonra bir bakmışın little boy yağıyor üzerine niye çünkü demokrasi gelecek ananın bir tarafına.
    0 ...
  36. 45.
  37. gösteriş arttıkça kalite düşüyor. bilmem anlatabildim mi?
    1 ...
  38. 46.
  39. Bide cemaate sormak lazim cuma gunu.
    0 ...
  40. 47.
  41. sanarsın memlekette cami kıtlığı var diyeceğim önerme!
    herkes işine baksın daha doğru bir önerme.
    0 ...
  42. 48.
  43. Topkapı sarayı başbakana tahsis edilsin gibi isteklerin birinci aşamasıdır.
    2 ...
  44. 49.
  45. koşun ülkede cami bitmiş son yer ayasofya kalmış diyen birinin beyanatı olabilir pekala..
    lan sanki tüm camiler her namazda tıklım tıklım doluyor da bir de ayasofya kalmış, siktirin ordan...
    hem nedir bu sidik yarışı??
    fatih bir halt yemiş orayı almış kiliseyi camiye çevirmiş diye illa sittinsene cami mi kalacak orası? hem nedir bu, kime inat; eski bir kiliseyi tekrar cami olarak kullanmak istemek??
    2 ...
  46. 49.
  47. meseleye mhp konya milletvekili koray taşdemir gibi farklı cenahlardan insanlar da sahip çıktığına göre, ayasofyanın yakında hem müslümanlar hem de hıristiyanlar için ibadete açılışı engellenemeyecektir
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük