Bir ateistin veya sekülerin nekrofiliye ve enseste karşı çıkmasındaki temel nedir?
Geçenlerde, isveç Liberal Parti gençlik kolları, nekrofili ve ensestin serbest olmasını talep etti, fakat hem aynı partideki "büyükler", hem de sosyal medyadaki çoğu ateist bunun saçmalık olduğunu söylüyor. iyi de neden? iki insanın kendi rızasıyla ensest ilişkide bulunmasına veya bir insanın bir ölü ile sevişmesine karşı çıkmanızdaki temel nedir? Eşcinselliği; "doğada da var, iki taraf da razı" argümanlarıyla savunan bir ateistin, yine doğada da pek çok hayvan arasında var olan ve iki tarafın da rızasının olduğu ensest ilişkiye karşı çıkmasının ne tutarlı bir tarafı vardır, ne de bu ahlaki dayatmalarının bir temeli vardır. Ensest ve nekrofili serbestliği isteyen bir ateist, kendi inancı içerisinde gayet tutarlıdır. Zira ateist ahlakın bir temeli yoktur, toplumun veya bireylerin keyfiyetiyle belirlenir. Bu talebe karşı çıkan ateistler ise hem tutarsız davranmakta, hem de sahip oldukları ahlak anlayışlarının dinlerin etkisi altında olduğunun farkında bile değillerdir. Kendileri nekrofili ve ensest gibi eylemleri cazip bulmasalar bile, başkaları için bunu yasaklamak istemelerinde hiçbir temel yoktur, bu sadece keyfiyetten ibaret bir baskıcılıktır, dayatmadır.
Ahlak, din olmadan asla ve asla temellendirilemez. Richard Dawkins'in deyimiyle ahlak, bir ateist için en fazla "geçmişten miras kalan sevimli hatalar" olabilir. Öte yandan bu bir liberalizm, sosyalizm tartışması değildir, zira aynı talep ateist olan herhangi bir topluluk tarafından da dile getirilebilirdi. Mesele ateizm ve din arasındadır. Ayrıca bu talebin bir partinin "gençlik kolları" tarafından istenmesi, bizi gelecekte nasıl yozlaşmış bir jenerasyonun beklediğine dair bazı ipuçları veriyordur herhalde size. Ne o çok övülen sekülerizm, ne de yozlaşmış din anlayışları insanlığa çözüm olabilirler.
insan nefsinin sınırı yokmuş. bu konuda varsayımlarla ilerleyelim, şöyle ki; varsayalım senin istediğin her şey anında ayağına geliyor. sex, para, şan-söhret, haz aldığın bütün eylemler istediğin an gerçekleşebiliyor. mesela bunlardan birisi sex diyelim. sen sexten sonra hiç güzel olduğu için gün boyu sexe devam etme isteği duydun mu? inan bana 3. postadan sonra nefsinin sınırıyla karşılaşırsın.
demek ki neymiş? nefsin de bir sınır varmış. nefsin sınırı nefsinin isteği gerçekleşince gelir.
Okudum ve direkt yine yanlış bulduğum açıklama. No no no. Beyler bayanlar. Sizi tek bir açıklama ile gömüp üzerinize toprak atacağım.
Bir canlıyı neden öldürmezsin. Yada. Öldürürsün. Veya kız kardeşinle neden seks yapmak istemezsin yada istersin. Hah bunları cevaplarken içinde e müslümanım o yüzden veya allah şöyle buyurmuş cümlesi kurmadan düşüneler için cevaplıyım. Beyin doğru ve yanlışı din olmadan ayırabilir. Ahlaktan öte. Doğru veya yanlış tespiti dinden bağımsız insan ve beyni arasındaki süreç. Yani aklı olan bir insan ister ateist olsun ister kendince kaşar peynirine tapsın. Doğru öngördüğü şeyi yapar yanlış olarak karar verdiği eyemi yapmaz. Ha birde insanın duyuları hisleri ve duyguları oldukça güçlüdür. insanı hayvanla bir tutmak zaten cahillik örneği nöron sayıları arasında milyonlar oynayan iki farklı canlının hareketlerini eş görmen sadece hımm ne desem boşluk.
ALLAH tarafından kendisine iyilik yapılan ve senin de iyilikte bulunduğun kişiye, 'Karını tut ve ALLAH'ı gözet,' diyordun. Böylece ALLAH'ın açığa vuracağı bir şeyi gizliyordun. ALLAH'tan çekinmen gerekirken halktan çekiniyordun. Zeyd eşiyle ilişiğini kestiğinde biz seni onunla evlendirmiştik ki, inananlar, evlatlıkları eşleriyle ilişiklerini kestiklerinde onlarla evlenmekte güçlükle karşılaşmasın. ALLAH'ın buyruğu yerine getirilmelidir. Ahzab 37. sen buradan ne anlıyorsun?
mesela Allah namaz kıl dediğinde bu bir emirdir değil mi? inanıyorsan bunu yaparsın. Muhammed peygamber de bu konuda Allah'tan değil de halktan çekiniyordu ve Allah muhammed'e ders vermek için, kimden korkması gerektiğini göstermek için bunu emretti.
ayrıca ''ALLAH tarafından kendisine iyilik yapılan ve senin de iyilikte bulunduğun kişiye, 'Karını tut ve ALLAH'ı gözet,' diyordun'' bir insan neden evlenmek istediği kişinin evliliğini korumak ister? peygamber diyor ki Allah'tan kork ve karını boşama. sen ne anlıyorsun bundan?
hala saçma sapan savunmalar okuyorum kafayı yiyeceğim.
yahu güzel kardeşim. sana diyorum ki bak iki insan kardeş veya akraba olmasına rağmen gönül rızası ile sex yapıyorsa, bunun yanlış olduğunu neye göre belirlersin? hala beyin izin vermez falan diyor amk. yahu vermiş işte! neye göre yanlış? temellendirmen ne senin? beyin de izin vermiş gönül de. hala sen bana ''niye tecavüz etmezsin, niye insan öldürmezsin'' gibi menfaat çatışmalarından bahsediyorsun.
Çünkü ahlakın kaynağı sadece dinler değildir. Aslında dinler ahlak için bi kaynak da değildir sadece yönlendiricidir. Ahlak kavramı sosyal bi düzen içinde yaşayan bütün memelilerde gözlenebilir. Kısacası ahlak doğuştan gelir ve aile, toplum, din ve gelenekler onu şekillendirir. Söz konusu ateistlerin ahlak anlayışlarıda yaşadıklara toplumun değer yargıları ile şekillendiği için karşı çıkmaları Son derece doğaldır.
Not: pek çok canlı iç güdüsel olarak yakın akrabaları ile çifleşmekten kaçınır.
şimdi inanan arkadaşları hakir görmek değil maksadım ancak biri saçmalamış. ibrani dinlerin tamamının inancında adem ile havvanın çocukları ensest ilişki ile çoğalmışken bu ahlak kurallarını dinler getirdi ateistlerde buna uyum sağladı demek neyin kafası.
hatırlarsınız, mısır'da müslim biraderler "veda seksi"ni meşrulaştırmaya girişmişlerdi. yani sapık bir orospu çocuğu olmanın inanmak ya da inanmamakla alâkası yok. nekrofili denilen hadisede, partnerlerden birinin rızası "belirsiz" olduğu için, hadise tecavüz sayılabilir. tecavüz, dinsel veya seküler ahlak olsun, her düşüncede "etik dışı" kabul edilir.
ensest ise ilginç bir mevzu. yaradılışa göre zaten insanoğlu ensest ile çoğalmaya başlamıştır. (bkz: adem ve havva'nın çocukları) daha sonraları mecburiyet kalkınca, yani kuzenlerin kuzenlerinin kuzenleri peydah olunca, bu ilişki türü yasaklanmıştır. ateistler bildiğim kadarıyla olaya bilimsel yaklaşıyorlar. genlerinde bozukluk (sakatlık) olan biri, ortak genleri paylaştığı biriyle üreme işine girerse, ortak bozukluğun doğacak nesle geçmesi neredeyse kaçınılmaz (bkz: akraba evliliği). farklı genlerden biriyle ürerse, bozukluk büyük ölçüde bastırılıyor. netekim, ateistlerin enseste bakışı bu sebeple olumsuz. ancak, sırf zevk için annesiyle, kardeşiyle olmak istiyorsa, kendi tercihidir. ki bu durumun da ateist ya da tanrılı olmakla doğrudan bir ilgisi yok.
ateizmi herhangi bir dinin karşısına koyup versusa girişmek, şu devirde cahillikten bile beter bir durum artık. ateizm bir inanç şekli değildir, bir toplumun yaşayış tarzını belirleyen kurallar bütünü de değildir. ateist kelimesinin sonundaki "izm", "ist" ekleri kafanızı karıştırmasın, bu bir ideoloji de değildir.
son olarak, cehaletinizi ayrı, art niyetinizi ayrı sikeyim.