ateistlerin kuran ı müslümanlardan iyi bilmesi

entry83 galeri2
    1.
  1. bir çok ateist genelde yıllar boyunca kuran ı okumuş ve bunun sonucunda dinden çıkmayı kendisine uygun görmüştür ancak bir çok Müslüman ile tartışmaya girerseniz şöyle tepkiler alacaksınız

    - ne? öyle bir şey mi yazıyor?
    - orada öyle demek istememiştir
    - bence öyle değildir...
    17 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. kendine dindarım diyenlerin büyük bir kısmının kuran okumamış, arapçasını okusa da tek kelime anlamamış olmasından ötürü doğru durumdur.

    zaten o dindarım diyenler anlasalardı yazanları önce ateist ardındanda materyalist olurlardı. *
    5 ...
  5. 4.
  6. genelleme yapmak yanlış aslında. sözde ateistleri ve müslümanlığın hakkını verenleri katmazsak doğru önermedir. zaten baktığımızda türkiye'deki müslümanların en az %80'i -ki buna bende dahilim- kuran'ın mealini baştan sona okumamıştır. tabiri caizse müslümanlığı yalnızca gelenek gibi devam ettirmektedir. hal böyle olunca çokta ateist bir insanla birşeyler tartışacak düzeyde bilgiye sahip değildir. türkiye'de bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak oldukça yaygın bir gelenektir, bu da onlardan biri fikrimce.
    4 ...
  7. 5.
  8. bilmek ile inanmanın birbirinden ayrı konular olduğunun ifadesidir.
    kuran ı bilmek ya da ayrıntılarıyla bilmek inanmaya sebep değildir. inanç, kuran ı öğrenmeye, araştırmaya sebeptir.
    1 ...
  9. 6.
  10. dincilerin kuran'ı götlerine göre (duruma göre nasıl olması gerekiyorsa öyle) yorumlaması, ateistlerin ise objektif yaklaşmasından dolayı olabilir.
    4 ...
  11. 7.
  12. Herkes kur'anı iyi bilebilir bunda bir mesele yok. Ne var ki asıl mesele yorumlayabilmektir. Yorumlamaksa her şeyden önce o inancı bizzat icra etmekle mümkündür.
    incili defalarca okudum, notlar aldım, düşünüp sorguladım, pasaj numaralarını vererek konusabılecek kadar iyi çalıştım uzerinde ancak onu hiç bir zaman bir Hıristiyan gibi anlayamayacağım, onlar gibi yorumlayamayacağım.
    Ayrıca, Bilmek anlamak anlamına gelmez. ilk önce bunun bilincine varmak gerekir.
    2 ...
  13. 8.
  14. 9.
  15. 10.
  16. Şu şekilde söylendiğinde doğru olacak olan önerme;
    Müslüman bir toplumdan çıkmış olan ateistler arasında ki Kur'an bilen okuyan oranı, ben müslümanım diyen ve Kur'an bilip okuyan kişi oranından fazladır.
    Ateistlerin çoğu tam olarak neye itiraz ettiklerini merak ederler.
    Ayrıca pek çok ateist kendince itiraz ve çürütülecek nokta arayışı içinde bulunur.
    Kur'an okuyup araştırırlar.

    Müslüman çoğunluk ise Kuran'da ne yazdığını bilmeden sorgusuz olarak kabul eder ve Kur'an okumayı " hacı- hoca" kısmına havale eder.

    Bu durum ateistlerin kendince üstünlüğünden değil, kendi dininin en önemli emirlerinden birini yerine getirmeyen müslümanların cehaletinin sonucudur.
    3 ...
  17. 11.
  18. ateist olmaları okumamaları kuranı okumalarına engel değildir.
    mantıklı olan da araştırmalaridir.
    eger bir fikiri savunacaklarsa zaten karşı fikri çürütmek için aciklayamayacagi şeylerden vurmalıdır. müslümanların bilmemeleri kendi ayıplarıdır.
    2 ...
  19. 12.
  20. tam olarak iyi bilememiştir. şayet iyi bilseydi zaten hakikati kavrayabilirlerdi.
    4 ...
  21. 13.
  22. sevgili teyzem çok düzgün bir insandır. dindardır. her gün kuran-ı kerim okur.
    bir gün bu konuları konuşur bulduk bir birimizi. o beni çok iyi tanıyor bende onu.
    teyzeme sordum
    - teyze kuran-ı kerimi kaç kere hatim ettin.
    - canım inşallah 41 olacak dedi.
    - peki bana ne anlattığını anlatır mısın diye sordum.
    - anlatamam çünkü arapçasını okumak daha sevap olduğundan hep arapça okudum.

    efenim biz buna bilinçsizce inanma diyoruz. arapçasını okuyalım elbette ama türkçesini okumadığınız, allahın ayetlerinin size ne söylediğini anlamadığınız sürece ona iman etmenin mantığı nedir ? elbette böyle bir mantıktan bahsedemeyiz.

    ben deniz kuran-ı kerim okudum arapça ama türkçesini çok daha fazla okudum ve bu yüzden de şuan çok farklı düşünüyorum.
    bu sizde farklı düşüneceksiniz demek değildir, burada önemli olan kutsal kitabın size ne söylediği ve ne anladığınızın sonucunda gelişecek bir durum.

    lütfen kuran-ı kerimi türkçe okuyunuz, inandığınız allah türkçeyi biliyor korkmayın.
    3 ...
  23. 14.
  24. bilme olarak evet maalesef birçok müslümandan daha iyi bilirler. ama asıl sorun doğru mu yorumladılar acaba?
    4 ...
  25. 15.
  26. çünkü ateistlerin bir çoğu kuranı okuyarak ateist olmuştur. deistler ya da agnostikler de böyledir. aslında tezat bir şekilde ikra ifadesini uygulayan kişiler ateist oluyor.
    3 ...
  27. 16.
  28. bok öyledir.

    -"'kuran'da namaz kılmayın' diyor. bu yüzden namaz gereksizdir." diyor bir ateistçik arkadaş. orada "içkiliyken, cenabetken" kelimelerini yok sayıyor beyefendi.

    -"kadına değer verdiği halde kadına daha az miras payı veren islam" diye başlık açıyor yine bu sayın ateistçik.
    (#18645333) gibi mantıklı bir çıkarım yapamayacak kadar zeka sorununa sahip.

    -"allah, kuran'da kendine 'biz' diye hitap ediyor. lan hani sizin allah'ınız tekti?" * diyor yine bu üstün zekalı arkadaşımız, arapça'da "biz"in aynı zamanda yücelik, büyüklük anlamına geldiğini veya allah'ın kendini ve meleklerini kastettiğini bilmeyerek.

    bu 3 örnek bile yetiyor kuran'ı bizlerden iyi bilip bilmediklerine.
    4 ...
  29. 17.
  30. ateistlerin kuranı biliyoruz okuduk diyerek atıp tutmalarıdır. Aslında Kuran-ı islamı bir ata dini olarak benimseyen ( veyahut daha doğru bir ifade ile benimsetilen) müslümanlardan daha çok araştırdıkları gerçektir. Ama bilmek ifadesi yanlış bir ifadedir.

    Tüm ayetleri ayrıntısı ile irdeleyen bir ateist daha görmedim. Genelinin Kurana yaklaşımı " lan hangi ayeti ne sekilde eyip büküp silah olarak kullanabiliriz " şeklindedir.

    hEPSiNiN diline peleseng olmuş ayetler ve bu ayetlerin sayısı belldir. diger kısmını okuyan ateist sayısı kaçtır ?

    Yani malesef ve malesef ateistimizde, müslümanımız da Kuranı bir bütünüyle okumaktan uzaktır.

    Hadi ateisti boşver adam inanmıyor niye okusun ?

    Lakin halkı kurandan uzaklaştırmak için laiklik kisvesi altında yapılan icraatlar malesef meyvesini veriyor.
    8 ...
  31. 18.
  32. 19.
  33. 20.
  34. müslümanların da en az ateistler kadar kuran okuması gerektiği tezini önümüze sürer. hayatında ayet okumamış birinden daha çok kutsal kitapları okumuş, yorumlamış ve mantıklı bulmamış ateist gözümde daha değerlidir. not: müslümansporluyum.
    0 ...
  35. 21.
  36. kur'an'ı cımbızlama usulü biraz okuyup, biraz da turan dursun kitapları karıştırınca kur'an'ı müslümanların hepsinden daha iyi öğrendim sanarak gaza gelen bazı eşhasın hezeyanı.
    4 ...
  37. 22.
  38. inanmak ayrı bilmek ayrı evet belki şu an karşıma kuranı benden çok daha iyi bilen bir ateist gelebilir ama tabiki eleştireceği şeyi iyi bilmek durumundadır o kişi bir müslümanın kuranı okuma amacıyla bir ateistin okuma amacı arasında büyük bir fark vardır yani.
    0 ...
  39. 23.
  40. "düşmanını kendinden bile daha iyi tanıyacaksın." felsefesinden dolayıdır.
    1 ...
  41. 24.
  42. genellemelere katılmayan bir insanım ancak bu kesinlikle doğru bir önermedir. zira din afyon olduğu için koyu dindarlar beyin amcıklaması geçirir akılcı düşünemezler. kulaktan dolma bilgilerle atadan dededen gelen hurafelere inanırlar. araştırma yapmazlar. ama ateist olan bir insan realiteye daha yakındır olayları objektif bir gözle izler. gelen eleştirilere mantıklı cevap verebilmek için okuması ve araştırması gerektiğini bilir.
    1 ...
  43. 25.
  44. ateistlerin kuranı daha iyi bildiğini varsayalım, o zaman allah ın var olduğunu ve islam dininin ne kadar da muhteşem bir din olduğunu anlamaları gerekirdi ama bakıyorsun adam yine ateist. hristiyan, ateist veya başka birşey olup kuranı okuyan, ayetlerin gerçekten ne demek istediğini anlayıp inanan ve müslüman olan çok insan var örnekleri mevcut. demek istediğim kuranı okuyup hala ateist olan insan, ya kuranı anlayamamış ya da işine gelmiyordur. önemli olan kuranı okumak değil, anlamaktır.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük