müslümanlar bu konuda da hemen mızıkçılığı başlatır ve islamı kuran'dan ibaret mi sanıyorsun ahmak seni derler. o kadar din alimi yıllarını veriyor islama, bir kuran-ı kerim'le bu iş kavranamaz derler. hadi atayizler bunu da açıklayın!
muslumanlardan daha iyi bilmezler. kafalarina gore bir ayet uzerinden islami kotulemeye calisirlar; ama kur'an butunler toplulugudur. yani sure veya sureler okundugunda dogrusu anlasilir. yoksa sen tek ayeti gor, aa nasil boyle olabilir? dersin. mesela bir ateist sayfasinda gormustum. adamlar tevbe suresinden bir veya iki ayet koymuslar. sozde muslumanligi kotu gosterecekler. e be usak, surenin tamamini okuyunca da ayni anlami cikartabiliyor musun? cikartamiyorsun tabii...
adam gibi okuyup anlamaya çalışıldığı ve araştırıldığı vakit, okuyanı kesinlikle müslüman yapacak kitaptır kuran. sağdan soldan duyduğu, ya da götünden uydurduğu bir kaç sözde 'ayet' le, 'ben ateistim senden de daha iyi biliyorum' diyen 'danacan'dır.
Bilmek tek başına yeterli bir kavram değil. yıllarca bir konu hakkında teoride eğitim alırsınız ama onu pratiğe döküp görmeden sonuçlanmaz tam bir kazanım olmaz. kur'an-ı kerimde böyledir. mevzu onu okumak değil!
mevzu;
"okuduğunu anlamak"
"anladığınla amel etmek"
"ibadete dökmek"
mevzu budur. inanan bir müslümanın "bir mümin" olabilmesi için sadece okumak yeterli değildir, okuduğunuzu anlayıp amel etmeniz gerek yani allah'ın istediklerini hayatınızda göstermeniz gerekiyor. kur'an da faiz'in haram olduğunu okuyup hayatının her alanından faiz'i silmen gerekiyor. ev kredinden, araba kredinden, kazandığın mal'a koyduğun fahiş değerden. kısaca faiz'in allah tarafından yasaklandığı için senin buna uyduğunu hayatında göstermen gerekiyor. Kuru kuruya okuyup geçmek ve bir soru gelincede evet şu ayette şu faiz yasaklanmıştır bilgisine sahip olmak tamamlanmamış amel yönü eksik bir imandır.
bilmek kavramının diğer bir yönü ise, insanların "kendilerinden" geldiğini sandığı "bilmek" yine onu yaratan tarafından ona bildirilenlerdir, yani bunda insanın bir gücü yoktur. insan bir konu hakkında bir bilgiye sahipse bu bilgiyi ona bildiren allah'tır, çünkü gerçek bilginin kaynağı allah'tır. bir beyin cerrahına o el hassasiyetini veren, o zekayı ve eyleme dökme kabiliyetini veren allah'tır. ateislerin kibrini ve inadını artıran da allah'tır. siz ne isterseniz onu verir. hidayet isteyene hidayet, samimi olan mümine yardımcı olur allah, kötü işler yapmak isteyenede şeytanı yardımcı kılar. siz ne isterseniz onu verir. iman olmadan boşluk içinde hiç bir canlı yaşayamaz. allah (cc) kafirler'in neden iman etmediklerini (kibir ve inat) olarak bildiriyor. (şeytan'ın adem'e secde etmemesinden ve insanlara düşman olmak ve yoldan çıkarmak için Allah'tan kıyamete kadar süre istemesinden anlayabiliyoruz)
insanlar; ne ateistin sözüne bakın, ne hacının ne hocanın, ne bilim adamının ne de yaratılmış her hangi bir varlığın.
kurtulmak istiyorsanız insanın kullanma kılavuzunu okuyun, insanın kullanma kılavuzu, rehberi kur'an-ı kerimdir. kişiyi hem dünya hayatında hemde ahiret hayatında kurtaracak olan tum dermanlar, aradığınız soruların tüm cevapları kur'an-ı kerimdedir. kur'an-ı kerim'i desteklediğiniz partinin bir broşürü gibi değil, çok ünlü bir filozofun kitabı gibi değil. kur'an-ı kerim'i allah sözü olarak okuyun ve dinleyin. orada konuşan Allah'dır. buyruklar mahkemelerin, sigorta şirketlerinin değil, en güçlü benim diyen bir yaratıcının sözleridir. mahalle muhtarına ait değil o sözler, sizin kurtuluşunuza ışık tutacak bir rehberdir. şüphesiz allah açığa vurduklarınızıda bilir vurmadıklarınızıda, yani samimi olup allah'a sığının, allah haricinde inanılacak başka bir ilah yoktur, tek ilah, kahhar olan, settar olan, rahman ve rahim olan allah'tır rab Allah'tır. şeytanın yani allah'a inanmayanların veya ortak koşanların yolundan gitmeyin, umulur ki kurtuluşa erenlerden olursunuz.
insanın tek yardımcısı ve sahibi allah'tır. Ehadun Ehad.
ben bir dinler tarihi araştırması yapan kişiyim kesinlikle ve kesinlikle böyle bir ifade olamaz tek yaptıkları kendi bildiklerini kabullendirmek için Kur'an-ı Azimüşşan'ı yanlış yorumlayıp insanların kafasına çakmak ve onları saptırmaktır..
he birde bak hele dini senden benden iyi bilirler(yada bildiklerinin sanırlar) gelipte tartışırlar..
bir çoğu ateist forumlardan gördüklerini copy-paste yapar ve başarılı olur kuran okumayan müslümanlara karşı. boşuna söylemiyoruz müslümanlara kuran okuyun diye. meal okuyun biraz rica ediyorum.
ateistlerin kendini avutmasıdır. birçok ateist kur'an'ı doğru düzgün okumamıştır. yaptıkları tek şey ateist sitelerde ki bazı cumbızlanmış kur'an ayetlerini okuyup bu ayetleri sözlüklerde paylaşıp kendilerince karl marx'a ibadet etmeleridir.
paylaştıkları ayetlerin öncesini, sonrasını ve tefsirini okumadıkları için anlamazlar. ve buna rağmen kur'anı çok iyi bildiklerini sanırlar.
ateistlerin kuranı daha iyi bildiğini varsayalım, o zaman allah ın var olduğunu ve islam dininin ne kadar da muhteşem bir din olduğunu anlamaları gerekirdi ama bakıyorsun adam yine ateist. hristiyan, ateist veya başka birşey olup kuranı okuyan, ayetlerin gerçekten ne demek istediğini anlayıp inanan ve müslüman olan çok insan var örnekleri mevcut. demek istediğim kuranı okuyup hala ateist olan insan, ya kuranı anlayamamış ya da işine gelmiyordur. önemli olan kuranı okumak değil, anlamaktır.
genellemelere katılmayan bir insanım ancak bu kesinlikle doğru bir önermedir. zira din afyon olduğu için koyu dindarlar beyin amcıklaması geçirir akılcı düşünemezler. kulaktan dolma bilgilerle atadan dededen gelen hurafelere inanırlar. araştırma yapmazlar. ama ateist olan bir insan realiteye daha yakındır olayları objektif bir gözle izler. gelen eleştirilere mantıklı cevap verebilmek için okuması ve araştırması gerektiğini bilir.
inanmak ayrı bilmek ayrı evet belki şu an karşıma kuranı benden çok daha iyi bilen bir ateist gelebilir ama tabiki eleştireceği şeyi iyi bilmek durumundadır o kişi bir müslümanın kuranı okuma amacıyla bir ateistin okuma amacı arasında büyük bir fark vardır yani.
kur'an'ı cımbızlama usulü biraz okuyup, biraz da turan dursun kitapları karıştırınca kur'an'ı müslümanların hepsinden daha iyi öğrendim sanarak gaza gelen bazı eşhasın hezeyanı.
müslümanların da en az ateistler kadar kuran okuması gerektiği tezini önümüze sürer. hayatında ayet okumamış birinden daha çok kutsal kitapları okumuş, yorumlamış ve mantıklı bulmamış ateist gözümde daha değerlidir. not: müslümansporluyum.
ateistlerin kuranı biliyoruz okuduk diyerek atıp tutmalarıdır. Aslında Kuran-ı islamı bir ata dini olarak benimseyen ( veyahut daha doğru bir ifade ile benimsetilen) müslümanlardan daha çok araştırdıkları gerçektir. Ama bilmek ifadesi yanlış bir ifadedir.
Tüm ayetleri ayrıntısı ile irdeleyen bir ateist daha görmedim. Genelinin Kurana yaklaşımı " lan hangi ayeti ne sekilde eyip büküp silah olarak kullanabiliriz " şeklindedir.
hEPSiNiN diline peleseng olmuş ayetler ve bu ayetlerin sayısı belldir. diger kısmını okuyan ateist sayısı kaçtır ?
Yani malesef ve malesef ateistimizde, müslümanımız da Kuranı bir bütünüyle okumaktan uzaktır.
Hadi ateisti boşver adam inanmıyor niye okusun ?
Lakin halkı kurandan uzaklaştırmak için laiklik kisvesi altında yapılan icraatlar malesef meyvesini veriyor.
-"'kuran'da namaz kılmayın' diyor. bu yüzden namaz gereksizdir." diyor bir ateistçik arkadaş. orada "içkiliyken, cenabetken" kelimelerini yok sayıyor beyefendi.
-"kadına değer verdiği halde kadına daha az miras payı veren islam" diye başlık açıyor yine bu sayın ateistçik.
(#18645333) gibi mantıklı bir çıkarım yapamayacak kadar zeka sorununa sahip.
-"allah, kuran'da kendine 'biz' diye hitap ediyor. lan hani sizin allah'ınız tekti?" * diyor yine bu üstün zekalı arkadaşımız, arapça'da "biz"in aynı zamanda yücelik, büyüklük anlamına geldiğini veya allah'ın kendini ve meleklerini kastettiğini bilmeyerek.
bu 3 örnek bile yetiyor kuran'ı bizlerden iyi bilip bilmediklerine.
çünkü ateistlerin bir çoğu kuranı okuyarak ateist olmuştur. deistler ya da agnostikler de böyledir. aslında tezat bir şekilde ikra ifadesini uygulayan kişiler ateist oluyor.
sevgili teyzem çok düzgün bir insandır. dindardır. her gün kuran-ı kerim okur.
bir gün bu konuları konuşur bulduk bir birimizi. o beni çok iyi tanıyor bende onu.
teyzeme sordum
- teyze kuran-ı kerimi kaç kere hatim ettin.
- canım inşallah 41 olacak dedi.
- peki bana ne anlattığını anlatır mısın diye sordum.
- anlatamam çünkü arapçasını okumak daha sevap olduğundan hep arapça okudum.
efenim biz buna bilinçsizce inanma diyoruz. arapçasını okuyalım elbette ama türkçesini okumadığınız, allahın ayetlerinin size ne söylediğini anlamadığınız sürece ona iman etmenin mantığı nedir ? elbette böyle bir mantıktan bahsedemeyiz.
ben deniz kuran-ı kerim okudum arapça ama türkçesini çok daha fazla okudum ve bu yüzden de şuan çok farklı düşünüyorum.
bu sizde farklı düşüneceksiniz demek değildir, burada önemli olan kutsal kitabın size ne söylediği ve ne anladığınızın sonucunda gelişecek bir durum.
lütfen kuran-ı kerimi türkçe okuyunuz, inandığınız allah türkçeyi biliyor korkmayın.
ateist olmaları okumamaları kuranı okumalarına engel değildir.
mantıklı olan da araştırmalaridir.
eger bir fikiri savunacaklarsa zaten karşı fikri çürütmek için aciklayamayacagi şeylerden vurmalıdır. müslümanların bilmemeleri kendi ayıplarıdır.
Şu şekilde söylendiğinde doğru olacak olan önerme;
Müslüman bir toplumdan çıkmış olan ateistler arasında ki Kur'an bilen okuyan oranı, ben müslümanım diyen ve Kur'an bilip okuyan kişi oranından fazladır.
Ateistlerin çoğu tam olarak neye itiraz ettiklerini merak ederler.
Ayrıca pek çok ateist kendince itiraz ve çürütülecek nokta arayışı içinde bulunur.
Kur'an okuyup araştırırlar.
Müslüman çoğunluk ise Kuran'da ne yazdığını bilmeden sorgusuz olarak kabul eder ve Kur'an okumayı " hacı- hoca" kısmına havale eder.
Bu durum ateistlerin kendince üstünlüğünden değil, kendi dininin en önemli emirlerinden birini yerine getirmeyen müslümanların cehaletinin sonucudur.