ateistlerin kuran ı müslümanlardan iyi bilmesi

entry83 galeri2
    58.
  1. Ateistlerin sayısı az müslümanların sayısının fazla olması bu durumu gösterir. Çok saçma bir genellemedir. Ateistlerin %75'i kuranı biliyor ve müslümanların %30'u kuranı tam anlamıyla türkçe mealli biliyor olsa bile gerçek olmayan genellemedir.1 ateiste 100 müslüman düşüyor. Bunlardan 30 tanesi kuran biliyorsa sen geri kalan 70 tanesine göre yorum yapamassın. insanın başkalarına göre değil kendine göre hareket etmesi gerekir.
    0 ...
  2. 57.
  3. sinmel nickli yazarın ta kendisidir.
    yani benim ben ben.
    1 ...
  4. 56.
  5. Yaptigi hareketi uzaklarda bir yerlerde birilerinin emrediyor olusu, ateistin bu emirlere itaat ettigi anlamina gelmedigini kavrayamayanlarin kotulemeye calistigi durumdur.

    Sadece bir seye inanip inanmamak icin kanitlara ihtiyac duymasindan dolayi kuran'i okuyan ateisttir. Ilk emrin " oku " olmamasi bile yeterlidir bir kismi icin.
    1 ...
  6. 55.
  7. çürütmek için okumaya çalışıyorlar ama kuran sadece gözlerle görülebilir gönülle okunur.
    3 ...
  8. 54.
  9. Bir ateistin Kuran'ı müslümandan daha iyi bilmesi imkansız. Kuranı tam olarak doğru bilseydi ateist olmazdı.
    2 ...
  10. 53.
  11. gördüğünde küfür edilir.

    en büyük küfürü kendileri ederler. bir şey bilseler ben inanmıyorum deyip işin içinden çıkmazlardı.
    1 ...
  12. 52.
  13. Yanlış önermedir. Bilse zaten ateist olmazdı.
    1 ...
  14. 51.
  15. çünkü düşünmüştür, araştırmamıştır inanmamak için binlerce nedeni vardır. korkusuzdur. Korkuyla inanan insanların aslında bizler kadar bile inançlı olmadığının bir gerçeğidir.

    zira kur'an da bile; eğer sorulacaksa sorular o soruları burada bilmek marifet değil, ahirette onları söyleyebilmek sorulara cevap verebilecek kadar vicdanın temiz olması önemlidir.
    1 ...
  16. 50.
  17. 'okumanın önemini ve değerini bilmek' diyebiliriz.
    3 ...
  18. 49.
  19. sık rastlanan bir durumdur. genelde ateistlerin keyif için ateist olduğu düşünülür ama ateistlerin çoğunluğu dinleri en iyi şekilde araştırmadan, kitaplarını baştan sona tekrar tekrar okumadan ateist olmaz. bu durumdan rahatsız olan müslümanlar kendi dinlerini kendilerinden daha iyi bilen ateistlere küfür ederek olay yerinden uzaklaşmayı tercih eder. çünkü bilir ki seviyeli bir tartışma halinde her şekilde altta kalacaktır.
    5 ...
  20. 48.
  21. düşman silahlarını iyi tanımak gerekir.
    2 ...
  22. 47.
  23. - ateist doğulmaz! ateist olunur. olmak için; olgunlaşmak, pişip tavına gelmek gerekir.

    bilgili, donanımlı, analiz yeteneği gelişmiş, hangi türden olursa olsun; dogmalara itibar etmemesi gerektiğini bilen ve zamanın değişime zorlayan etkisini idrak edebilmiş, aklın ve mantığın gücüne inanan insandır ateist. araştırır, bulur, okur, analiz eder, nelerin doğru, nelerinse yanlış olduğuna kanaat getirdikten sonra ateist olma kararı verir. dolayısı ile kuran'ı da en az bir müslüman kadar iyi bilmesi, ateist olma kararını verebilmesinin gereğidir.

    - müslüman, hristiyan, musevi, budist, şamanist vs doğulur ama ateist olunur.

    ateistlik ya da ateizm; tanrıyı yok saymak, varlığını inkar etmek de değildir üstelik. "tanrı tanımaz" olmak; tanrıyı, manevi huzurunda günde beş vakit secde edilmesi, tapınılması gereken bir ilahi güç olarak görmemektir. kaldı ki evreni, tüm unsurlarıyla tanrı olarak gören, dolayısı ile kendilerinin de tanrının bir parçası olduğuna inanan ateistler vardır. felsefe biliminde yer bulan 'töz'* kuramı, bu inanç doğrultusunda şekillenmiştir.
    2 ...
  24. 46.
  25. Dogmatik düşüncenin temelinde, sorgulamadan, mutlak kabul yatmaktadır. inananlar Kuran-ı Kerim'i akılla sorgulamazlar, yanlış veya hatasını aramazlar. Yıllarca anlamadığımız bir dilde dua okumamız veya kavimlerin göç ettiği anlatılan, israiloğulları'ndan bahsedilen surede ağladığımız örneklerinde olduğu gibi.

    Oya ateist dogmatik düşünmez, okuduğu şeyi akılla yoğurur. Araştırır, sorgular... Bunun doğal sonucu olarak ise, Kuran'ı, kural olarak inanandan daha iyi öğrenir.
    (bkz: kural olarak)
    2 ...
  26. 45.
  27. Genel olarak müslümanlara karşılık verebilmek için ayet ayet incelemişlerdir. Ardından "Bak şurada şöyle söylüyor ama sen bilmiyorsun!" gibilerinden söylemleri doğar. En basitinden "Tevbe suresi 5. ayet öyle demiyor ama! Fussilet suresi 52. ayet öyle demiyor! Zariyat sureniz öyle demiyor!" gibilerinden örnekleri vardır.

    Bir tanesinin amacı (genellikle) müslümanların bir açığını bulmak, bir tanesinin amacı dinini daha iyi öğrenmek. inanarak bilmek ile inançsız biçimde bakmak arasında dağlar kadar fark vardır. Biraz inançla bakan bir insan müslüman olabilir, ama bir anlamda nefretle, bir anlamda açık bulmak, müslümanlara sert cevaplar verebilmek amacıyla okunuyorsa Kur'an, üzgünüm ki o bilgi pek bir yararlarına olmayacaktır. Küçücük bir inançla bakıp da bir çok kişiyi müslüman yapmıştır Kur'an *.

    Unutmayın, islam dinine akıl almaz; ama akla uymayan hiçbir şey yoktur.

    Motoru fazla zorlamamanız dileğiyle.
    1 ...
  28. 44.
  29. MÜSLÜMANIM DiYE GEZENiN UTANMASI GEREKEN HADiSEDiR.
    1 ...
  30. 43.
  31. Maalesef birçok örneğini gördüğüm önermedir. Tahkîkî iman ile Taklîdî iman kavramlarını gündeme getirmeyi gerektirir. Kişi çoğu kez dinini küçük yaştan itibâren ailesine göre belirlediği için, ilerleyen senelerde sonradan islâmiyet' i tanımış birisi kadar sıkı bağlanmamakta ve islâmiyet' in gereklerini yerine getirmemektedir. Bu durum da aslında o kişilerin bir süre sonra imanlarının zayıflamasına ve hattâ kaybetmelerine sebep olur. Bu aşamadan sonra; ateist olup çıkan birey islâmiyet' i daha bir sorgulamaya, araştırmaya başlar. Kur'an-ı Kerim' i ve meâlini okur. Ancak sâdece sözde anladıklarıyla yetinir. Anlatılanı tam idrak etmeye çalışmaz. Allah(c.c)' ın bizlere sunduğu sayısız delilleri görmez, göremez. işin iç boyutuna, özüne bakacak olursak; ateist olan bir şahız, islâmiyet' i en doğru şekilde anlamaya çalışan bir zâta üstünlük sağlamış olmaz. Lâkin kendisi gibi ateist olmasa da; Müslüman olduğunu söyleyip, imânını Taklîdî imâna hapseden kişilere üstünlük kurmuş olur.
    3 ...
  32. 42.
  33. Çoğu eskiden Müslüman olduğundan biliyor.
    1 ...
  34. 41.
  35. açık yakalamak içindir.

    şurda şunu şunu diyor ama öyle değil diye fikir yürütürler.
    2 ...
  36. 40.
  37. Inanan inanmayan farketmez. Onemli olan okudugunu anlamak.

    Arapca okunan ezani genelin anlamamasi gibi.
    1 ...
  38. 39.
  39. Ateist oldukları için kuranı iyi bilmezler. Kuranı iyi bildikleri için ateist olurlar.
    3 ...
  40. 38.
  41. zindik musluman olacagima alim dinsiz olurum daha iyi. haklilik payesi yukseklerde olan onerme.
    3 ...
  42. 37.
  43. klasik ateist palavrasıdır.

    --spoiler--
    bak şimdi bir çelişki daha buluyorum aha da buldum heyooo!
    --spoiler--

    mantığında oldukları için ve akaid konusunda saçma sapan, mantıktan uzak sorular sorarak sorgulama yaptıklarını sandıkları için bu görüşü savunuyorlar.
    canım benim, okumakla vakıf olmanın arasından dağlar kadar fark var.
    1 ...
  44. 36.
  45. ateistlerin asılsız iddası. bitaraflarından nasıl bilim uyduruyorlarsa, kuran ı kerim i işlerine geldiği gibi yorumlarlar bu tipler.
    2 ...
  46. 35.
  47. çok iyi bilmeseler de müslümanların çoğunun okumadığını bildikleri kesin.
    0 ...
  48. 34.
  49. ateistlerin yalanıdır. zira bilselerdi çoktan 5 vakite 5 vakit daha katmislar ve sufi olmuşlardı.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük