ateistlerin hadisleri argüman olarak kullanması

entry20 galeri0
    1.
  1. Şu konuyla ilgili gördüğüm en mantıklı açıklamadır.
    3 ...
  2. 2.
  3. müslümanların hadisleri kabul etmesi gibi bir şeydir bu. hadisler din dışı falan değil, yahu bir hadis inkarcılığı çıktı aldı başını gidiyor. tamam inanmayabilirsin ama sanki hadisleri islam dünyası hiç tınmıyor, hadis diye bir şey yok ateistler sürekli hadislerden dem vuruyor gibi.

    ayrıca ehlibeyt( şia) ve ehlisünnet( sunni) kolların hadisleri bile farklıdır. yani kendilerinin işine geleni kabul ediyor gelmeyeni etmiyorlar.

    bide kuran açık bir kitapsa hadisler neyi açıklıyor?

    ayrıca kurandan da örnek veriyoruz ancak kuran herkes kafasına göre yorumladığından salt bir yorum yok. dili kapalı olduğundan gayet kıvırtılabiliyor.
    2 ...
  4. 16777215.
  5. yanlış kanıtla gelmektir. Bunu böyle düşünürken ben de müslümandım. Hadis harici bir şey yazamıyorlar derken kuran'da da dehşet verici ayetleri görünce dinden çıktım. yani hadisi de baz alsan sonuç aynı kutsal kitabı da alsan aynı.

    Hadisler palavra desek bile bu din kurtulmaz.
    1 ...
  6. 0.
  7. Çekirge ateistlerin içinde bulunduğu durum. Sensei olanlar ayetleri argüman olarak kullanır.
    2 ...
  8. 1.
  9. Gereksizdir.
    Ateistlerin görüşlerini kanıtlayabilmeleri için Kur'an-ı kerim yeter.
    Ne yazık ki örneğin "kur'an hayata dair her konuya cevap olamamıştır." dediğimiz ve örnekler verdiğimizde, bize "ama tamamlayıcı hadisler var." Diyerek gelen dindarlar yüzünden hadislerle de ilgilenmek zorunda kalıyoruz.
    Örneğin ırza tecavüz suçundan ve buna verilecek cezadan kur'an'ın hangi ayetinde bahsediliyor? Yoksa bahsedilmiyor mu? Neden bu suç değil mi?
    3 ...
  10. 2.
  11. ateistlerin hadisleri sadece ehl'i sünnet'e karşı argüman olarak kullanmasıdır.

    diğerlerine karşı kuran, mantık ve gerçekler yeterli eleştiri imkanı sağlamaktadır. yahu peygamberin eşleriyle sıra gözetmeden ilgilenmesi gibi konularda ayetler içeren bir kitapta malzeme sıkıntısı olur mu hiç?

    ne var ki bizler kurancılardan çok ehl'i sünnet'le uğraşmayı severiz. zira bazı küfürbaz köpekleri -ki bunların çoğunun akıl hastası olduğu anlaşılıyor- saymazsak , kurancıların çoğu daha uygar, daha zararsız insanlar.
    1 ...
  12. 3.
  13. 4.
  14. cahilliklerindendir.

    islam adına duydukları her saçma şeyi sorgulamadan kabul etmelerinden kaynaklanmaktadır.
    3 ...
  15. 5.
  16. argüman diye yazan enetelektüalitl seviyeni sevsinler.

    argüman ne hacı. bunun türkçesi yoğ mu sizin göyde.
    1 ...
  17. 6.
  18. Ulan talak1de kadının sokağa çıkması yasaklanıyor, tin suresinde incire zeytine yemin ediyor sonra da gelmiş ateist hadisle islamı yıpratmaya çalışıyor diyor.
    Lan be allahını sevdiğimin varlığı hiç mi okumadın lan şu kitabı?
    cahil.
    0 ...
  19. 7.
  20. ayrıca "evi terketmek"i (boşanma konusu) sokağa çıkmamak olarak anlayacak kadar maldırlar.

    zaten dünyada ne kadar mal varsa hadis dininin üyesi. ateistler dahil.
    2 ...
  21. 8.
  22. kuranda recm ayeti yok hadis bikere diye ateistlere laf değip şeriat ülkelerinde insan taşlamaya giden müslolara dert olmuştur.

    bide kuranda kırbaçlama var değip savunma yapan oluyor.

    sanki kırbaçlamak çok normal.

    kuranda el kesme var ama, buna bile hayır aslında orada öyle dememiş diye bik bik öten var.

    buhari muhammed çocukla evlendi diyor, kuran da bu yok bikere iftira diyor. lan bu adam iftiracıysa bunca hadisini neden kabul ediyorsunuz?

    bide işin daha da ilginci kuranda namazın nasıl kılınacağı da geçmiyor ama 5 vakit kılacağına o kadar eminler ki( gerçi bu mezheplere göre değişiyor) hani sanki kuran da bu net bir şey.
    0 ...
  23. 9.
  24. ayrıca apansızca hadisleri ve hadisçileri savunurlar.

    buharinin her söylediği bunlara göre doğru.

    kırbaçlamak, sopalamak ve el kesmenin neresi yanlış onu da anlamadım?

    siz şimdi bunlara apo'ya napalım diye sorsanız, belki şimdi değil ama yeri gelince asıp asit kuyusuna atalım derler.
    tecavüzcülere en sert şekilde karşı çıkan yine bunlardır. onlar için en ağır cezayı isterler.

    hep pr çalışması... orda öyle, burda böyle...

    zamanı gelince ahlakın en azılı savunucuları, zamanı gelince (konu islam olunca) hümanistin önde gidenleri...

    bunlar kadar ikiyüzlü köçek, karakterini siktiklerim yoktur yeryüzünde. konu islam olunca her cezalandırma ayeti "aşırı" ama kendi kuralları olunca "normal" oluyor. siktirin gidin amcıklar. her taraflarından falso fışkırıyor bide akıl dağıtıyor kafir köpekler.
    1 ...
  25. 10.
  26. Rad suresi 13. ayette zeus kullarına yıldırım gönderip çarpıyor ama müslüman ne bilir ki bunu
    Anca küfür anca memeleri teni tomurcuklanmış kızları cenette bekleme.
    Yazık.
    0 ...
  27. 11.
  28. 1. Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınız zaman iddetlerini gözeterek boşayınız ve bekleme sürelerini iyice hesap ediniz. Rabbiniz Allah'a saygısızlıktan sakınınız. Apaçık bir hayasızlık yapmış olmadıkça onları evlerinden çıkarmayınız, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır. Kim Allah'ın koyduğu şuurları aşarsa aslında kendisine yazık etmiş olur. Bilemezsin ki; belki Allah bundan sonra yeni bir durum ortaya çıkarıverir.

    2. Sürelerinin sonuna ulaştıklarında onları ya uygun biçimde tutunuz yahut onlardan uygun biçimde ayrılınız; içinizden adaletli iki kişiyi şahit tutunuz ve şahitliği Allah için özenle yerine ge­tiriniz. işte Allah'a ve âhiret gününe inananlara öğütlenen budur. Kim Al­lah'a saygısızlıktan sakınırsa O kendisine bir çıkış yolu gösterir

    Ayette geçen "Boşadığınız o kadınları evlerinden çıkarmayınız. Onlar da evlerinden ayrılmasınlar." cümlesinin anlamı şudur:

    Koca gazaplanarak o kadını evinden atmaya, kadın da kocasına kızarak evi terk etmeye kalkışmasın. Çünkü henüz iddet bitmemiştir. Rabbimizin belirlediği iddet bitene kadar o ev, kadının evidir. Kadın hâlâ o evin hanımıdır. Bir, iki talâkla, yani ric’i talâkla, geriye dönüş imkânı bulunan talâkla boşanmış bir kadına her an kocasının dönme ihtimali vardır. Her an o hanımın kocasını bu boşama işinden vazgeçirme ihtimali vardır. Ama böyle değil de bir kızgınlıkla kadın evini terk eder, ailesinin, akrabalarının yanına giderse, erkek apar topar onu dışarıya atmaya kalkarsa ya da kadının ailesi hemen kızlarını alıp evlerine götürmeye kalkışırlarsa, o zaman barışma imkânları hepten bitirilmiş olacaktır. Her iki taraf da Allah’tan korkup böyle şeylere tevessül etmemelidirler.
    2 ...
  29. 12.
  30. Tuzak kuran bir tanrıya inanan müslümanları nasıl dikkate alalım?
    Lan bi örenin dininizi öğrenin
    Enfal 30u okuyun.
    0 ...
  31. 13.
  32. Türkçe’de “tuzak, hîle” olarak tercüme edilen kelimenin Arapça aslı “MKR”dir. “Mekr-i ilahî” kavramı meşhurdur. Konuyu açıklarken -yanlış ifadeden sakınmak için- Kur’an’ın terminolojisini kullanmayı tercih edeceğiz. MEKiR, sözlük anlamı itibariyle bir kimseyi bir hîleyle hedefinden saptırmak demektir.

    “MKR” sözcüğünün iki yansıması vardır: Birincisi, övgüye değer olan güzel MEKiR; ikincisi, yergiye değer olan kötü MEKiR.

    Güzel olan “Mekir”; güzel bir sonuca ulaşmaya yönelik olarak yapılan MEKiRdir. Mekke’de Hz. Peygamber (a.s.m)’i öldürmeye karar veren kâfirlerin bu kurmak istedikleri tuzaklarını, elçisine haber verip aynı gecede onu Mekke’den hicret etmesini sağlayan Allah, bu olayı -meal olarak- şöyle ifade etmektedir:

    “Bir vakit de o kâfirler senin elini kolunu bağlayıp zindana mı atsınlar, yahut öldürsünler mi, yahut seni ülke dışına mı sürsünler diye birtakım tuzaklar planlıyorlardı. Onlar tuzak kuradursunlar, Allah da tuzak kuruyordu. Allah tuzak kuranların en hayırlısıdır.”(Enfal, 8/30).

    işte burada yer alan Allah’ın MEKRi/tuzağı övgüye değer MEKiR için güzel bir misaldir.(R. isfahani, Müfredat, MKR maddesi).

    Kötü MEKiR için şu ayeti misal verebiliriz:

    “Kendilerini uyaracak bir peygamber geldiği takdirde, milletler içinde, hidâyette en ileri derecede yer alacaklarına dair var güçleri ile yemin ettiler. Ama kendilerine bir peygamber gelip uyarınca bu, onların sadece nefretlerini artırdı. Sebebi ise: dünyada sırf böbürlenip büyüklük taslamak ve bir de kötü bir tuzak kurmak istekleriydi. Halbuki kötü tuzak, sadece hazırlayanın ayağına dolanır, sadece onu perişan eder. Onlar daha öncekilerin uğradıkları fecî âkıbetten başka bir şey mi bekliyorlar? Sen Allah’ın nizamında hiçbir tebdil, hiçbir değişiklik bulamazsın!”(Fatır, 35/42-43).

    Semud kavminin, peygamberleri Hz. Salih (as)’i öldürmek için kurdukları tuzak kötü bir tuzak, Allah’ın elçisini kurtarma adına onlara kurduğu tuzak ise güzel bir tuzaktır.(a.g.e.) Aşağıdaki ayette bu iki çeşit tuzağa da yer verilmiştir:

    “Allah’a yemin ederek aralarında şöyle anlaştılar: 'Geceleyin ona ve yakınlarına baskın yapıp hepsini öldürür, sonra da sahip çıkan akrabalarına yakınlarının öldürülmesi esnasında orada bulunmadığımızı bildirir ve biz gerçekten doğru söylüyoruz deriz."

    "Onlar bir tuzak kurdular, ama tuzaklarına karşı Biz de tuzak kurduk, kendileri farkında olmadan onların tuzaklarını bozduk, onların planlarını altüst ettik.”(Neml, 27/49, 50).

    Bu açıklamalardan anlaşılıyor ki, Allah’ın MEKRi/tuzağı daima -bir yönüyle- güzel olan bir taktiktir. insanların kötü tuzaklarını boşa çıkarmak, zalimlerin tuzaklarını başlarına geçirmektir.

    işte hakkında velvele koparılan “Allah’ın kurduğu tuzaklar” ın mahiyeti bundan ibarettir.

    Şunu da unutmayalım ki, sonsuz ilim ve kudret sahibi olan Allah’ın -bizim bildiğimiz manada- tuzak kurmasına ne ihtiyacı var ne de ona tenezzül eder. Fakat, Kur’an insanlara hitap ettiği için onların anladığı dilden konuşması zorunludur. Sadece o gün değil, bu gün de insanlar arasında sık sık kullanılan sözcüklerden biri “tuzak kurmak, hile yapmak” gibi manaları çağrıştıran kelimelerdir. Kıyamete kadar devam eden Kur’an’ın evrensel mesajında bu sözcüklere yer verilmesi, muhatapları etkilemeye yönelik stratejik bir üsluptur.
    3 ...
  33. 12.
  34. Islami yipratmak icinIslerine gelen yontemdir. Hadisin hangi olay icin gekdigini bilmeden atıp tutarlar ve kendilerini haklı çıkartmaya çalışırlar.
    0 ...
  35. 13.
  36. peygamber hayatını ve asr-ı saadet dönemi tarihini iyi bilmemelerinden kaynaklanır. adam herşeyin kendi kendine olduğuna inanıyor. böyle adam kara cahildir. ne ilmine, ne fikrine itibar edilmez. şahitliği bile kabul edilmez.
    0 ...
  37. 14.
  38. ateistlerin haysiyetsizliğini ve zavallı hallerini gösterir.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük