e ramazanda sigara içiyor diye din adına sokak ortasında kadın dövme hakkını kendinde bulan dini bütün kardeşler islam denen dine inanırlar ve kendilerince güçlerini bundan aldıklarını düşünürlerken budizm'le uğraşmamız beklenmiyor olmalı değil mi? yanlış anlamayın lütfen budizm'den daha saygın bir din olduğunuzdan değil, türkiye şartlarında budizm'den daha etkin ve daha zararlı olduğunuz için. yoksa budizm de sizin dininiz kadar anlamsız. çaktın mı köfteyi pampiş?
haa burda ifade edilmeye çalışılan şey "neden başka dine saldırmıyorsunuz"dan çok, "neden islam'la kuran'la bu kadar çok uğraşıyorsunuz" ise yukarıda binlercesinden sadece birini saydığım sebebe tekrar bakın derim ben. müslümanlık yaparak bu toplumun kıro seviyesinde kalmasını sağlayan tüm adamlar, sokakta dayak yiyen kadın kadar benim de hayat seviyemi aşağı çekiyor çünkü. müslümanlık yapan müslümanlar sayesinde oruç tutmadığım halde dışarıdan görülmesin diye camları gazete kağıdıyla kapatılmış üçüncü sınıf bir lokantada yemek yemek zorunda kalıyorum. o da götü yiyip açabilen lokanta bulabilirsem. sanki lokanta değil hücre evi anasını satayım. biz de alt tarafı tost yemiyoruz da az sonra eylem yapacak intihar bombacılarıyız, midemize c-4 stokluyoruz.
ama yine de bir ateist olarak şahsım adına söyleyebilirim ki tek derdimiz islam falan değil. kendinizi bu kadar özel addetmezseniz geçer bu haliniz. ne de olsa müslüman olarak yeryüzündeki 1,5 milyar kişiden birisiniz ve çok da klas bir topluluk sayılmazsınız.
mesele bundan ibaret. Anlatabildik mi bilmiyorum ne hikmetmiş?
batı'da oldukça popüler olan tanrı var mı yok mu ya da din doğru mu yanlış mı tartışmaları maalesef Türkiye'de çok fazla yapılamıyor.
nasıl sözlükte çeşitli siyasi/felsefi görüşlerin sağlam ve ergen savunucuları varsa sağlam ateistler olduğu gibi tırışkadan ateistler de vardır.
ancak ortalama sözlük müslümanı "bak big bang zaten Kuran'da yazıyordu" seviyesinde olursa sözlük ateisti de ahzab ateisti, Muhammed sübyancıydı ateisti olur.
bu biraz diyalektik bir olay. "Allah var çünkü kuran öyle soyluyor" seviyesindeki adama "senin kozmolojik argümanının doğru olabilmesi için a tipi zamanın doğru olması gerekir, a tipi zamanın doğru olması için de özel göreceliliğin neo-lorentzci yorumunun doğru olması gerekir ancak einstein-minkowski denklemlerine göre zaman uzaydan bağımsız bir şey değildir. bu da bizi b tipi zamana götürür" mü diyeceksiniz?
ya da "tanrı yoksa herkes birbirini keser, herkes birbirine tecavüz eder" diyen adamla seküler ahlak objektif olabilir mi konusunda derin tartışmalara girmemiz mi bekleniyor?
şu eleştiriye katılırım: evet Ayşe kaç yaşındaydı, muhammed'in bir sürü karısı vardı muhabbetleri hakikaten baydı. gerçekte islam'ın doğruluğu ya da yanlışlığı hakkında çok daha sağlam argümanlar var (tanrının varlığına dair güçlü argüman yok, tanrının olmaması olması ihtimaline karşı çok daha güçlü görünüyor, peygamberlerin çoğunun varlığına dair hiç bir tarihsel delil yok, Kuran'ın değiştirildiğine dair güçlü iddialar var, kuran'dayazan yaratılışla bilim çelişiyor vs. vs.). gönül ister ki bunları tartışabilelim. Ama olamıyor işte. Müslüman arkadaşlar hala "big bang kuran'da yazıyor" diye çıkıyorlar ortaya.
özetle sözlükteki Müslüman ahali argümanlarının kalitesini yükseltsin eğer insanlar hala sübyancı muhammed geyiği yapıyorsa eyvallah.
Tamam mı canım? Oldu mu?
inanmadıkları tanrı'nın buyruklarını, gönderdiği kitapları, yolladığı peygamberleri eleştirmeleridir.
inanmadığın bir tanrı'nın yolladıklarına neden eleştiri yapmak zorunda hissedersin ki kendini?
inanmıyorsan kaale almazsın ve susarsın.
ama bu yapılmaz. yapılamaz.
kendilerini göstermek isterler. "bak ben sizden farklı düşünüyorum, ben marjinalim, siz inanıyorsunuz da ne oluyor?" moduna girerler ve tartışmaya girmekten çekinmezler. amaçları bir şeyleri ispat etmek değil, dalga geçip hakarete varan cümleler kurmaktır.
aynı şeyi cahil müslümanlar da yapar. inanmayan bir adamı bilgisizce kurulmuş, kulaktan dolma saçma sapan bilgilerle inandırmaya çalışırlar. belli bir zaman sonra ateistin alaylarına maruz kaldığını bile fark edemeyecek şekilde sinirlenir, kendini harap eder.
günümüz dünyasında, bunca bilgi kaynağına rağmen hala inanmıyorsa bir insan sen zaten inandıramazsın.
hangi dinin egemen olduğu toplumda yaşıyorsa ateist öncelikli eleştirisi o din üzerinden olur, gibi basit bir mantığı kavrayamayan zevatın hâlâ oksijen tükettiği gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kalınandır.
kabaca şöyle anlatalım sevgili dost, ateist tanrı, din ve tüm mistik/metafizik olguları reddeder. ancak özel olarak, içinde yaşadığı toplumun dinini eleştirir. hani şöyle düşün, ben hıristiyanlığı eleştirsem, sen olayı kavrayamaz ve benimle kolkola olduğunu zannedersin. ya da yahudilik üzerine eleştiri yapsam. zira sen islam olarak, islam olmayan her şeye karşısın. kapiş! daha da ayrıntıya inemem. zira çocuk avutma ve eğlendirme yeri burası değil.
'göster inanalım', 'nerden bilelim', 'müslümanlar çok re re rö' şeklinde eleştirilerdir.
müslümanların yaptığı ilkelliklerin onu haklı çıkardığını sanır.
bilim henüz arıları çözememişken, tüm bu sisteme rastlantı diyen beyinlere ne söylersen söyle.
- alyuvar, akyuvar?
+ rastlantı.
- mitokondri, lizozom?
+ rastlantı.
kaç oldu, dur bakayım, 12 senedir bitmeyen ateist sözlük geyikleridir. bu mevzu ekşi'de başladı, hala da inatla ve nedense devam ediyor. ateist olduğunu iddia eden insanların, sürekli ve her ortamda, bunu haklı sebeblere dayandırma çabaları çok komik hakikaten. dindar bir adamın 12 sene boyunca her sözlükte "allah'a neden inanıyorum çünkü şu sebebten" gibisinden başlıklar açması komik olmaz mı ?
olur tabii ki, tıpkı ateist arkadaşların yaptıkları gibi komik.
"hz. muhammed sübyancı pampa, kuran-ı kerim çok komik kanka" diyerek kafalarımızı siktiler, nice insanın vatandan, anadan önce saydıkları konulara çamurlu ayaklarıyla bastılar.
anlaşılmaz olan ise, herkes kendi bildiğine inanıyor tamam. satanizm, ateizm artık her ne olursa olsun, insanların bu tür inançlarını veya inançsızlıklarını "konuşma sevdaları" tamamen karaktersizliklerinden ötürüdür.
yoksa ne dindar bir adam "ben çok dindarımdır", diye caka satar, ne de allah'a inanmadığını savunan bir adam çıkıp hz. muhammed'in cinsel hayatından bahseder.
yani demem o ki; bu tür konulara girmek, tamamen boş, beleş, adice ve kansızca yapılan bir mevzudur.
herkesin inancı kendisini alakadar ederken, nedir bu bitmeyen din geyikleri ? onun da cevabı hazır ; sikimsonik dersler ve gereksiz hayat teferruatlarından sonra geriye kalan zamanlarda, herkes kendisinin ne kadar boktan ve sıradan olmadığını kanıtlamak için allah'ı, peygamber'i kendisine konu almaya çalışıyor.
Ateistin düşünme tarzı ile müslümanın düşünme tarzı arasında büyük farklılıklar var. Ben nereye bakarsam bakayım bir yaratıcının varlığını her yerde görebilirim. Ancak ateist baktığı şeyi basite indirger. Her şeyin tesadüfen oluştuğunu, insanların hayvanlardan evrimleşerek meydana geldiğine inanır, inanmasada inanmak ister.
Ateistler genelde bilime dayalı konuşurlar ancak biliminde bir çok yanlışı söz konusudur. Bir kaç yıl önce bilimin gereksiz gördüğü bir organ parçasının, ilerleyen yılarda ne kadar gerekli bir parça olduğu ıspatlanabilir ve buna benzer bir çok olay gerçekleşmiştirde. Ateistlerin bilime dayanarak idda ettikleri şeylerin ilerleyen yıllarda bilimin ve teknolojininde gelişimi ile yanlış oldukları kanıtlanabilir. Ateistin iddaları bu yüzden teoriden ileri gidemez. Dünyada bazı teorileri ıspatlamak için farklı yollara baş vuran sahtekar bilimcileride unutmamak lazım.