geçen gün tfes'te bir ateistin sorusudur. yanıtı sıfırdır.
--spoiler--
sen cennete gideceğine inanmıyorsun, zaten cennete inanmıyorsun. bir inançlı olarak ben senin cennete gideceğine inanmıyorum. allah da bize kutsal kitaplarda ateistlerin cennete gitmeyeceğini bildirmiştir. eğer ki allah şaka yapmıyorsa ki ben allah'ı pek şaka yapar gibi görmüyorum, bir ateist olarak cennete gitme ihtimalin sıfırdır şeklinde yanıt verilmiştir.
--spoiler--
uzun sürebilir, durumu olmayan okumasin, burada biraksin.
şu anda islam dini adına yapılanlar, insanı ister istemez dinden soğutuyo, allah, bunu mutlaka kaale alacaktır. orrtada bir inançsızlık varsa, bunun kökeninde bir yalan, ve bir anormallik yatar, ve bunun nesiller öncesinde bir kökeni vardır.
o kök şahıslardan itibaren, bu konu değerlendirilir, ve ateist olarak ateist bir aileye doğmuş adam, ona göre değerlendirilir.
zaten islam dininde en sonunda, herkesin cennete gideceği, cezasını çektikten sonra, diye bir fikir her zaman vardı, böyle bişey yok - diyemez, kimse, işin o kısmı açık bırakılmıştır.
yani inanç sahibi olmamıza rağmen, biz de günahlarımız konusunda ya affedilir de cennete gideriz, ya da cezalarımızı çektikten sonra cennete gideriz.
gerçeğin üstünü yalanla örtüp sonra da onu karanlık göstermek, konusu var, kuran´da. gerçeğin üstünü iyi örtersen ışık sızmaz, sonra da o örtüyü kaldırdıklarında sen aaaa ben orayı karanlık sanıyodum, dersin.
orada ilahi adalet nasıl tecelli eder, onu bildiğini söyleyen yalan söyler. bişey söyler, söylediği şey fikir olur, ben o noktada allah şöyle şöyle yapar, diyemem, çünkü mesela kuran´da da tadın azabı dediği şey, muhammed esed bu konuya uzun uzun eğilir - azabı tatmak, birşeyin tadına bakmak, onun tadına sonsuza kadar bakmak anlamına gelir mi, gelmez mi?...bu konu aydınlatılmış değildir.
sonuçta ateistin durumu, ne kadarı kendisiyle ilintilidir, ne kadarı değildir, kafasındaki önyargının ne kadarı kendisidir, ne kadarı anası babasıdır, ne kadarı daha önceki nesillerdir, bunlar büyüteç altına alınmak zorundadır. ilahi adalet, ak koyunun hakkını kara koyundan alacağı sözü vermektedir.
dindan ailenin çocuğu dindar yetişir, ateist ailenin çocuğu ateist yetişir, ak koyun-kara koyun hassasiyetinde konuya yaklaştığımız zaman, o zaman o ateist ailenin ateist olduğu noktaya geri gider o çocuk ve der ki rabbim, beni bunlar ateist yaptı, orada yasin suresine, onların hepsi derece derecedir, ama siz bilmezsiniz, der, ama o derecelendirmeden neyi nasıl kastettiğini bütün kuran boyunca da açıklamayacaktır.
lafı toparlarsak- kuran´da direkt olarak hz.peygamber de dahil kimsenin direkt olarak cennete gideceği kesin değildir. günahsız hiçbir kimse yoktur.
konu allah´ın önüne geldiğinde o el hakim ise, onun konuları tam olarak nasıl değerlendireceğini biz bilemeyiz. allah en ateist adamı affetmek isterse, sen ona karşı gelemezsin. benim bu konudaki duruşum bu meyanda olmuştur. çünkü kuran´da en çok geçen cümlelerden birisi de allahın çok afffedici, ve kusurları örtücü, olduğu konusudur.
Son dakika kala şahadet ederlerse ve o güne kadar büyük günah işlememişlerse gidebilirler belki. Ama umarım öyle birşey yapmazlar. Mazallah dönek gitti derler.
Bilmiyorum biraz inanç meselesi bence karakteri düzgün iyi bir insan Yaratılmış olmayı reddediyor diye gösteriş için piknikte namaz kılan burda böyle ibadet yaptık böyle kurban kestik muhabbeti yapan insanlardan sırf onlar yaratildigini kabul etti diye daha kötü olmaları sanmıyorum be kardeşim ben o adaletin daha kampsamlı olduğunu bizim o sözde laflarımızdan ziyade rüzgârla yön değiştiren olduğuna inanıyorum bence dinin direği ibadetler değil ahlaktır.
Bunu söylemeniz bile dinden çıktığınızı gösterir. Zira siz allah değilsiniz değil mi kimin ibadet yaptığından cennete gidip gidemeyeceğini siz belirleyemezsiniz. Kuranı kerimi de allah göndermedi mi. insiyatif ondadır sizde değl.
Müslümanların %90'ından fazladır. büyük çoğunluğunuz korkularla, menfaati uğruna inanıyor. sevap uğruna iyilik yapıyor. ben sevap kazanmak için değil, içimden gelerek iyi davranıyorum.