ya doğruysa diye inanç mı olur amk!
hem kusursuz yüce bir yaratıcıya inanacaksın hem de ya varsa değip kendini sağlama almak için üçkağıtçılık yapacaksın ve bu süper zekalı tanrı bunu bilmeyecek.
edit: işte bu mantıkla düşünürsen zaten o inanç olmuyor menfaat oluyor. bir inanca pragmatist yaklaşılmaz. ya insan inanır ya inanmaz. en azından ben inansaydım böyle düşünmezdim. bu resmen tanrıyı dolandırmak.
seni anlıyorum, sen islam adını görevini yaptığını düşünüyorsun ama anlattıklarının hepsinin bilim adına daha mantıklı açıklaması var. zaten ateistin içinde ya doğruysa diye şüphe varsa, atesit değildir o.
edit : bu arada müslümanların kaybı olmaz olur mu. sen hacca gitmek için dünyanın parasını veriyorsun. olmadı yılın bir ayı aç yaşıyorsun akşama kadar. dünyada içki gibi asıl zevk veren şeylerden uzaksın.
şimdi içki derken aklına şey gelmesin. kimse kolunda alkol dolu serumlarla dolaşmıyor. ölümden sonrayı açıkla demişsin. benim senin senin gibi böyle tartıştığım arkadaşlarım var. adamlarda her bok var. bak sende de var demiyorum ama bu heriflerde her bok vardı yani. bir de burası form değil. bu yaptığımız formata uygun değil zaten. ne kadar tartışsak da bunun sonucu yok.
Diyanetin Zaiyat 47 tefsiri (Göğü kudretimizle biz kurduk ve şüphesiz bizim (her şeye) gücümüz yeter) seklindedir. Tabiki evrenin genisledigini kesfeden ateist bilim adamlarindan sonra bu tefsir degismistir. Kuranda bilimsel bir ayet yoktur sadece bilim adamlarinin soylediklerine gore cekistirilen ayetler vardir.