ateistler ile dindar kesimin polemiği

entry6 galeri0
    1.
  1. Ateistler ile dindar kesimdekilerin hala süren birbirlerini alt etme çabası. ilk olarak ateist denilince akla gelen yanlışlardan bahsetmek gerek. Zira hem ateistim diyenlerin hemde dindar kesimin bildiği yanlışlar vardır.

    Ateizm demek ; allah'ın varlığına ve yokluğuna dair bir kanıt bulamamış, sunulan hipotezleri yeterli bulamamış kişilerin oluşturduğu gruptur. Peki ateizmin başlıca savı nedir ? allah/ tanrı, din diyenlere saldırmak değildir. Bunu böyle bilenlerin düzeltmesi gereken bir davranışlarıdır. Ateizmin savı; ateizmin başlıca savı "tanrı yoktur" değil "tanrının varlığına ilişkin geçerli kanıt yoktur" ifadesidir. (Ateist gözünden bakınız) Nasıl ki doğanın güzel yönleri tanrının varlığına kanıtsa, doğanın çirkin yönlerini de tanrıya katmak gerekir (ki bu da tanrının tanımına uymaz) düşüncesiyle hareket eder ateistler. Peki gelelim şimdi kutsal kitaplar hakkında olan ateist düşüncelere. kur'an, incil kişisel din ve inanç yazılarıdır. inanç kanıtın tam tersidir. Ateist kanıt ister. inanç/iman "kanıt olmadan inanma" manasındadır ki çoğu ateist buna karşıdır. Bütün ateistlerin dinsellikle bir alıp veremediği olmaması gerekir. çoğu ateist buna benzer sebeplerden dine veya inanca karşı çıkabilir. Ateizm inanç değildir, din değildir. Gelelim dindar kesimin ateizm hakkında ki düşüncelerine. Bu kesmin bazı insanları der ki ; "Allah'a karşı bunlar, anarşi bunlar anarşi" yada "beyinlerini daha çok çalıştırdıklarını iddia ediyo beyinsizler" vs. vs. gibi örneklerini arttırabileceğimiz sözler söyleniyor. Bir ateistin en kıymetli iki şeyine : aklına ve mantığına halel getirirseniz elbette onu sinirlendirirsiniz. Şimdi de tam tersini düşünüp. (Yeni Moda) Ateistlerin dindar kesimdekiler için laflarına bakalım. " siz allah var sanın" , "Allah belalarını verdi" vs. gibi küçültücü sözleri görüyoruz. Dindar kesimin inançlarına ve özgürlüklerine laf söz getirirseniz onlarda size sinirlenir ve saldırır. Şimdi yadsınamaz bir gerçeği ele alalım. Yaşadığımız ülkenin yaklaşık % 90 ı müslüman kesimden oluşuyor. %10 kısımlıkta ise diğer din toplulukları ve ateistler bulunuyor. Bu derece az kişinin içinde olduğu bir ateist topluluğunun yapması ilk gereken saygı göstermektir. Ben ateist görüşlü bir kişiyim ve doğru bildiklerimi paylaşmak istiyorum. Ben allaha karşı savaşmıyorum. Ona dair kanıtlar arıyorum, ona boş inanmak istemiyorum. Boştan kastım olan şudur. Temeli doldurulmayan binanın çökmesi gibi bir olay. bilgi alınması gereken yerden alınmalıdır. zıt görüşlü kişilerde diye bilgiye sırt çevirmek yanlıştır. diğer bir yadsınamaz gerçekte şudur; müslümanların çoğu kuran okumadan bugünlere geldiğidir. Neye inandıklarını bildiklerini söylerler. bence bu yanlıştır. Allahın/ tanrının tanımını yapar mısınız bana ? hiç uğraşmayın yapamazsınız. ancak onun sıfatlarını kullanarak onu anlatabilirsiniz. tanrıyı kavrayamazsınız, anlayamazsınız, nerede olduğunu zamanın içinde mi dışında mı olduğunu bilemezsiniz. işte her ateistin anlamak istediği budur. Sonra inanmaktır. benim yapabileceğim yorum şudur; insanın evren karşısındaki aşırı acizlik duygusunun dışa vurumuna inanmasıdır. doğruluğu yanlışlığı bilinmez bir yorum benimkisi. işte görüşlerime göre ahiret kavramı ise bu durum karşısındaki acizlikten ötürü öne atılan ve insanları sömürmek için kullanılan büyük bir yalan. Bu düşünceleri taşıyan ben, karşılaştığım bir kaç soruyu daha ele almak istedim. ilk karşılaştığım soru şudur. Dünyayı tanrı yaratmadıysa kim yarattı? Bu akıl yürütmede, dünyanın yaratıldığı, yani yaratan bir varlığın, dolayısıyla tanrının/ allahın var olduğu kabulünden yola çıkıldığı için hatalıdır, yanlıştır. Ateistler kötüdür yargısını genelleme yaparlar. yetersiz örneğe dayanarak genelleme yapmakta hatalı ve yanlıştır. ateistlerin de hataları ve yanlışları vardır. Örneğin; " müslümanlar ateistleri sevmez. Mehmet müslümandır o zaman ateistleri sevmez" önermesi yanlış genelleme ve hatalıdır. bu tür mantık hatalarından sıyrılıp objektif olarak bir birimize saygılı bir biçimde konuşmak daha faydalıdır. Diğer bir konu ise. dinler olmasa suç oranının daha da yükseleceği ifadesidir. Pek çok kez ateistler için; “Onların içinde tanrı/allah, cehennem korkusu yok.Bu sebepten dolayı ateistlerden türlü suçlar, türlü kötülükler beklenir” görüşü ortaya atılır. Oysa rakamlar bunun doğru olmadığını gösterir. inancın en yüksek olduğu 5 ülkede, ortalama cinayet oranının, inancın en düşük olduğu 5 ülkeye göre 3.77 kat daha fazla olduğunu gözler önüne serilmiştir. Eğer yeterli kanıt ve örneğiniz yoksa tartışmaya girmeyiniz. Girseniz bile saygıyı elden düşürmeyiniz.

    Not: Ateist görüşlüyüm. Yazdıklarımın hepsi özneldir. Bu yazıyı Nesnel olarak ve yermek için yazdığımı düşündürtmesin kimseye.

    Not2: Saygı
    4 ...
  2. 2.
  3. kendi görüşüm ise ateizmin teist hegamonyanın gölgesinde kalıyor oluşu polemiğin ana sebebidir. şimdi adam inanmıyor, kimliğine müslüman yazıyorsun, çocuğunu ateist olarak yetiştirmek istiyor, din kültürü dersi veriyorsun. ayrıca bunu hiç vermeseler dahi, çünkü din kültürü adı üstünde. kısaca siyasi ve sosyal ''eziklik'' duygusu diyebiliriz bu sorunun temeline. nitekim inanan insanlar içinde bile bu eziklik kavgası olmuştur ki ateistler ile dindar kesim arasında olmasın. mesela sünni hakimiyet tüm dünyada ezici güç olmuştur. bu nedenle sünnileri sövmeyi mübah alevilere sövmeyi ise faşizm olarak niteler çoğu ''ezik'' kesim.
    psikolojik bir şey diyelim olsun bitsin.
    1 ...
  4. 3.
  5. iki tarafında birbirine saygı duymayı öğrenebilmesiyle kolaylıkla çözülebilecek bir durumdur. kimseyi zorla birşeye inandıramazsınız ve yine kimseyi de zorla inandığı birşeyden vazgeçiremezsiniz, bırakın bu dayatmacı ve aşağılayıcı zihniyeti, herkes kendi işine baksın.
    2 ...
  6. 4.
  7. artık sıkmış muhabbettir. gidip kumdan kale falan yapsalar ya.
    0 ...
  8. 5.
  9. bitmeyecek polemiktir. yalnız önemli olan bu polemiklerin bilgi kaynaklı olabilmesidir. bir bok bilmeyen dindar ve bir bok bilmeyen ateistin, yani bilgiden mahsur şekilde fikir sahibi olabileceğini sananların bıdı bıdı etmesi bazen hakikaten komik oluyor.

    şahsen ateistim ve bu durumumu tarif edebileceğim anlatabileceğim kendimce argümanlara sahibim. karşımda polemiğe girebileceğim dindar şahsında kendine göre bir bilgi ve vicdan birikimi olmasını umut ederin. böyle polemiğe can kurban ule!

    not: evet ateistim.
    1 ...
  10. 6.
  11. dindar kesimin potansiyel dindar adayı olan ateistlere karşı ılımlı ve ikna edici yaklaşımları.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük