gidenin allah katındaki makamını bilemeyeceğimiz için, aksi bir vasiyeti yok ise yapılması lazım gelir. buna fazladan yorum getirilemez. getirenler gaflettedir.
kendini alim sananların kendilerinin kesin cennete gideceğini düşünmesinden ortaya çıkmış sözde sorunsaldır. kendi inançlarıyla ters düşmelerinin yarattığı saçma sonuçtan başka bir şey değildir.
türkiye'de ateist olman dikkate alınmayacak olduğundan herkesin cenaze namazı kılınır ama bu kılınır demek de değildir. otisabi'nin linkteki yazısında da lafı geçmiş, ölenin ateist olduğunu fakat imamın dini bütün insan olduğundan falan bahsediyor. http://sozluk.sourtimes.o...how.asp?t=babanin+olmesi/ @otisabi
not: okuyacak olanlar linkin sonundaki "@otisabi" ile kopyalayarak adres sayıtırına yapıştırırlarsa direk yazıya ulaşabilirler.
öldükten sonra bile rahat bırakılmayacaklarını bilerek hayata gözlerini kapatmalarına neden olan durumdur. bunu engellemek için nüfus kağıdına dinsiz yazdırmak istediklerinde laik bir ülkede ağızlarına edilen kitlenin hayatta en az bir kere aklına gelen soru kalıbıdır.
ezan sesinden irkilen ve cami ile onun içinden çıkan numuneleri gördükçe midesi bulanan bir allahsız olarak o güzelim bedenimi cami denilen foseptiğe sokturmayacak, hiç bir mok kıldırmayacağım.
ateistin gerçek inancını yanlız tanrı bildiğine göre, cenaze namazı kılınıp görev yapılmalıdır. yok ben onun müslümanlığını anlarım diyosan sen kılma kardeşim.
(#2582415) kimin daha maymun, kimin daha tahammülsüz ve şebek aynı zamanda da rezil olduğu edilen hakaretlerden rahatça görülebilir, ilgili ileti buna yanıt olarak verilmiştir.
ölü tarafından aksini gösterir bir davranışı ya da vasiyeti olmadığında kılınmamalıdır diye cevaplanacak sorunsaldır. ölmüş kişinin akrabalarınca belki affedilir diye kıldırılmaktadır.
kıl ya da kılma. ölen ölmüş giden gitmiş. kendi içinde yarattığın sorunsaldır, kendini yer durursun kılsam mı kılmasam mı diye. ölen ateist şahsiyet, varsa öbür dünya sana ordan karnını tuta tuta güler.
bu kabir azabı çekecek hakkımızı helal edelim diye saçma bir yorum olamaz. müslümanların olmadığı bir ülkede hayatını kaybeden bir müslüman için aynı yorumu başka din mensupları yaparsa? kilisede mi cenaze töreni düzenlenecek.
ateistin cenaze namazının kılınmaması dinen bir dışlama, cezalandırma olarak da algılanmamalı. kişinin dini olarak şahsi konumlandırmasına saygı duyulmalı ve cenazesi inancına göre kaldırılmalıdır.
namaz kılınmaması gereken bir ateistin, illa ki bir cenaze töreni olmalı, insana yakışır şekilde defnedilmelidir.
diyanetin müslüman mezarlığına defnedilemez fetvası ilginç. bu konu hakkında fikrim yok, araştırmaya değer.
özünde saçma olan sorunsaldır. ateistin cenaze namazı kılınır mı? peki sordunuz mu ateiste "ölünce cenazen namazın kılınsın ister misin?" diye, sormadınız ama vereceği cevabı tahmin edebiliyorsunuz değil mi? bitmiştir.
ateist olup olmadığı tam olarak bilinmiyorsa, toplumda bunu açıkça dile getirmemişse, farklı bir vasiyeti yoksa, müslüman kabul edilip cenaze namazı kılınır. sorunsal morunsal da kalmaz. namazının kılınması onun müslüman olup olmadığını da göstermez. gerisi allah'a kalmıştır.