tanımı gereği ancak kendisinin dindar olduğunu açık seçik ilan eden birinin iktidara geleceği önermesi barındırır, önerme kendisi ile çelişir.
şöyle ki dindar bir insan olmak ile dindar olduğunu söylemek arasında çok önemli bir fark vardır. ( islami disipline göre ) bir münafık önerme gereği iktidar olabilir,( kısa tanım: müslüman olmadığı halde müslüman ayağına yatan kişi münafıkdır.) ancak bir münafık islami litereatürde bir dinsiz den bile daha aşağı bir varlıktır.
şu an için doğru bir önermedir ve sadece türkiye için geçerli değildir. bir ateist türkiye'de ve diğer ülkelerin çoğunda iktidar olamaz. çünkü inanan insanlar ateistlere oy vermezler. bırakın ateistleri kendi dinlerinden olmayan birisine oy vermezler.
peki inanmayan kişiler ülkeyi inananlardan daha mı kötü yönetir? iki değişken arasında bir ilişki yoktur ancak inanan kişide zaten mantık aranmaz. inancın kendini koruma ve dağılım gücünü ve insan bilincine yaptıklarını düşünürsek, demokrasinin neresinde sorun olduğunu da görürüz.
asla bir dinsizin iktidar olamayacağı gerçeği Dini siyasete alet edenlerin haksız olmadığını ortaya çıkaran bir önermedir. O zaman iktidar olmak için dinin arkasına sığınmalıdır. anahtar kelimeler; maşallah, inşallah, allah'ın takdiri, rabbim , allah kısmet ederse. halk ile birlikte cuma namazı kılınırsa tamamdır. cuma namazında secdeye giderken altında pierre cardin yazan çoraplardan giymeyin imajınız sarsılmasın. böyle yapan vardı hatırlarsınız.