Abla senin üniversitede Amerika’da Japon sevgilin yok muydu? Allah var 182 milletten niye Japon diye bi yadırgamıştım ilk baş! Oradan hatırlıyorum! Milli bi değerimiz gurbet ellerde niye bu vitaminsizin elinde heba olmuş diye çok üzülmüştüm! Hofffff!
-aşk belki de kendini bulmayı degil, kendini onda kaybetmeyi gerekli kılıyordu.
elif şafak-araf
elif safak ın 2004 yılında cıkardıgı kitap.
bu kitap elime gectiginde ben 22 yasındaydım, paris te yasıyordum, universite ogrencisiydim, 22 yasındaydım. hicbir yere ait olamamaktan muzdariptim. kendimi köksüz hissediyordum ve de evsiz. bu kitap bana dedi ki "yalnız degilsin, biz aidiyetsizler beraber kocaman bir ulkeyiz."
ne garip degil mi? sadece bizim yasadıgımızı sandıgımız seyleri bile dunyada yasayan insanlar var. dunyada aslında o kadar yalnız degiliz ki bu kadar yalnız olmayabiliriz.
kitap abd de uc-dort kisi ekseninde geciyor. ana kahraman amerika da okumakta olan bir turk olan omer. ve faslısından, yahudisinden, lezbiyenine bir arkadas grubu. manik-depresif bir sevgili.
-acılarımız, sevinclerimiz hatta ve hatta kimi zaman yasanmıslıklarımız ne kadar da ortak..
gulmekicinyaratilmis
---spoiler---
ben kitapları kendimce evirip cevirmeyi severim.
ben de yazarsam bence de yazabilmeliyim.
benim hikayemde kopruye cıkan esas kadın intihardan dondu. farkındalık kazandı. ve omerle mutlu mesut istanbul da hayatına devam etti.
cunku mutlu sonları severim:)
Ben Araf'tan ileri geçemedim. Geçemem de artık.
Ama sana cennetin haritasını veriyorum.
Unutma ki biraz da seni taşıdığım için dizlerimin dermanı kesildi.
Bu bir şikayet değil, bir ikaz.
Nerelerden geçtik bilemezsin.
yeşim ustaoğlu'nun yönetmenliğini yapıp, senaryosunu yazdığı 2012 yapımı başarılı film.
kış atmosferi, Karabük'ün bir taşrasında arafta sıkışan hayaller-hayatlar, araftaki hayatların dinlenme tesisi çalışanlarından seçilmesi, Neslihan atagül, belki Özcan deniz bile çok güzel ayrıntılar. kadın cinselliği hatta gönüllü istismar, küçük şehrin sıkışmışlığından kurtulmaya çalışan eksik yaşantılar falan güzel kurgulanmış bence her şey. eksik yanları yok mu ? tabi ki var ama bu filmin anlatmak istediği fikrin önüne engel olmuyor. yeşim Ustaoğlu senaryoya çok eğilemiyor ya da filmlerinde boşluk bırakmayı fazla seviyor. diyaloglar zayıftı, atmosferin kasveti filmi götürdü, e tabi esasen de hikayesi.
Araf'ı yıllar evvel izlemiştim, detaylı bir gözle tekrar izledim. yönetmenin bir sonraki filmi olan tereddüt bu filmden biraz esin alınarak yola çıkılmış gibi geldi bana ve tabi tereddüt çok daha başarılı bir film bence.
havada kalmış birkaç sahne var. örneğin, olgun ile babasının olayı neydi ? Olgun'un annesi sahiden dayanamayıp basıp gitmiş miydi ? Özcan deniz evli miydi , zehraya aşık mıydı yoksa onun bedeninden mi faydalandı ? deryanın dramına neden üstünkörü değinildi ?
annesi ve babası yerel ağız ile konuşurken zehra neden tertemiz istanbul aksanı ile arz-ı endam etti ? hepimiz şahit olmuşuzdur ki, Karabük'te kurumsal bir dinlenme tesisinde çalışsan bile yörenin ağzı, aksanı diline yapışmıştır, ne kadar temiz istanbul şivesi kullanırsan kullan. bence bu kısım zehra karakterinin bugıydı.
hastane sahnesi inanılmazdı. azıcık uzun tutulmuş ama Neslihan oyunculuğu ile iyi vermiş oyunu. işin teknik tronik detaylarını çok bilmediğimden, 4-5 aylık ölü bir bebeğin böylesi düşebileceği, genç bir kadının bu bebeği kendi imkanlarıyla bir tuvalette çıkarabileceği ihtimalleri falan bilmiyorum yani mümkünlüğünü. ahah bir de camdan attı bebeği. klozete atsaydın bari kız.
yeşim Ustaoğlu'nun 2012 yapımı en başarılı filmlerinden biridir. başta Özcan deniz ne alaka diyorsunuz fakat o bile sırıtmamış bir yeşim Ustaoğlu filminde. Neslihan atagül iyi bir performans sergilemiştir.
işinde mutsuz orta alt sınıfın rutinini bol bol yansıtır ve oradaki geçişleri çok iyi analiz eder bu film.
Masumiyetin ziyan olmaz denince ilk aklıma gelen mor ve ötesi şarkısı. Harun Tekin'in şarkıyı dinlenilebilir kılan vokalliği muhteşem olmakla beraber sözleri ve müziğini de çok beğenmişimdir.
işte sözleri;
Kalbin işine bak yüzüne bakamaz.
Ağlar durur sen uyurken.
Yalnız olamayan böyle mi yapar dersen anlarım.
Aşkın içine bak, en güzeline
Hem var hem yok mu, bile bile
Adalet yok ya, canımı yakar bu sessizlik
Yerimi bilmem,
Bilmem ne taraftayım.
Sesimi duymam,
Ne zamandır araftayım.
Kimler varmış içimde yoklama yaptım.
Deliler çıktı, cellatlar bir de şeytanlar.