tam bir keşmekeş müzikleri. ankaralı namık da bonzai'den intihar etmiş diyolla. açıp bakıyorum bazen. kütük gibi karılar ellerinde zillerle oynuyorlar. allah sonumuzu hayretsin.
yazılması gayet basit standart ritimle saz calınan , arada org marifetiyle darbukada calınır.
Konuları; ankaranın iki semti arasındaki yerler, polatlının il olamaması , alkol ,karı kızın kalca sallaması, cekilen ask acısı,pavyonla alakalı seyler
Yazılısı;ustdeki konulara sadık kalarak gayet basitdir.dilerseniz dogaçlama girelim olaya...pilis ripit aftır mi
Altındag ilen cankayanın arası
Aha burda Guzel kızların burda yuvası
Keske alsaydım seni ah gara gız
Ozaman icmezidim yalınız
Salla bari tesbihi, salla haticem
Pavyonda hesabı nasıl odicem
Polatlıya baskan olcam il yapacam
Ozaman içmeyecem iste yalınız
sürekli olarak ankaranın saçma sapan noktalarında duyabileceğiniz havalardır. otobüs,dolmuşta, takside, serviste, devlet dairesinde, gazete büfesinde, yol kenarın, umumi tuvalette. hepsi aynı amk ne diye yeni şarkılar yapıyorlar ki...
müziği beni aşırı rahatsız ediyor bildigin kuru bir gürültüden ibaret sözlerine değinmiyorum bile... ayrıca pavyonlardada çalınıp iyice rezil ettirildi. dolayısıyla sevmiyorum.
ankara oyun havalarında kıymalı pide ayrah herkes bana hayran gibi sözlerin olması önemli değildir. önemli olan müziğin ritmi ve sazcının kaşık seslerinin gireceği yeri iyi ayarlamasıdır...
bu havaların genelinde arka fondaki müzik kendini hep korurken, sadece sözler değişkenlik gösterir. ne hikmetse eşliğinde oynamamak için kendimi tutamam.
bozkırın tezenesine ve emsallerine saygımız sonsuz, ancak bazılarının, özellikle pavyon kültüründen gelip oralarda çalan adamların bestelerini nasıl yaptıklarını çok merak ettirir. bu neyin kafasıdır arkadaş?
--spoiler--
ceketimin kolu yok
bu sazcılığın sonu yok (sabaha kadar)
atletimin kolu yok
hovardalığın sonu yok (o da 24 saat)
aramazsan arama bende zaten kontör yok
kız gormüyonmu ödemeli arıyom
kız salla
salla bi tanem salla
--spoiler--