anayurt oteli

entry149 galeri5 video1
    149.
  1. Öğretmen ve edebiyatçı Yusuf Atılgan’ın ikinci romanı Anayurt Oteli, tıpkı ilk romanı Aylak Adam gibi tek bir karakter üzerinden ilerlemektedir. Ömer Kavur tarafından sinemaya da uyarlanan eser, romanın baş kahramanı Zebercet üzerinden, ana tema olarak, toplumsal yabancılaşma ve yalnızlığın bireyin üzerindeki ruhsal etkilerine yoğunlaşmaktadır.
    0 ...
  2. 148.
  3. Yusuf atılgan'ın, aylak adam'dan sonraki ikinci romanı. 1987 yılında sinemaya uyarlanmıştır. roman, filmden sonra okunduysa esas kahraman zebercet'i ister istemez filmde canlandıran macit koper olarak hayal edersiniz. film seyredilmemiş de roman okunmuşsa o zaman zihinde zebercet kişisi olarak farklı kişiler hayal edilir.
    1 ...
  4. 146.
  5. Yusuf Atılgan'nın ölümsüz eseri. Filmi de yapılan yazarın özgün yapıtı oldukça ses getirmişti.
    0 ...
  6. 145.
  7. aklımda bulunan, okuyacak olduğum kitap.
    0 ...
  8. 144.
  9. Kitabını da okudum filminide izledim.cok kasvetli ama güzel.
    1 ...
  10. 143.
  11. 142.
  12. roman üzerine kısa bir makale yazmıştım.
    saçma sapan bir romandı, kimse kusura bakmasın.
    sırf entelektüel görüneceğim diye abudik gubidik kitapları parlatanlar var.
    2 ...
  13. 141.
  14. oedipus kompleksinin incelendiği yusuf atılgan romanı.

    Zebercet o güne kadar sinemamızda alışık olmadığımız bir tip olarak karşımıza çıkmıştı. Türkiye sineması, daha çok ‘durum/ hikâye’ anlatısı kalıbı üzerine şekillenen bir yapıya sahipken, Asıl olarak hikâyeye odaklanan ve karakterlerin de bu hikayeler içinde şekillendiği bu estetik Yeşilçam geleneğinin de omurgasını oluşturuyordu.

    Metin Erksan’ın özellikle “Sevmek Zamanı”nda bu yapıyı bozma girişimiyle başlayan süreç, 70’li yıllarda ilk filmlerini üreten genç kuşak yönetmenlerle gelişmişti. Ancak “Anayurt Oteli”, karakterin bizzat hikayenin kendisi haline geldiği, onun davranışlarının hikayenin geçmiş ve geleceğine dair ipuçları verdiği bir film olarak bu sürecin de zirvesini oluşturur. Bu yüzden kimi sinema tarihçileri eserin Türkiye’de ‘karakter odaklı’ ilk film olduğu düşünümektedir.

    yönetmen ve senaryo ömer kavur.
    0 ...
  15. 140.
  16. Boş bir film, kitabını okumadım.
    0 ...
  17. 139.
  18. 138.
  19. Yusuf Atilgan'ın eseridir. Kitabini almayi bekleyemeden filmini izledim ilk olarak. Bir dahaki isim kitabini almak olacak cunku zebercet sustugunda kafasinin icinden gecenleri yusuf atilgan'in nasil yazdigini cok merak ediyorum.
    Bu eseri rahatsiz edici bulan var fakat her zaman bizi rahatlatan seyler okumamaliyiz. Bazen insan rahatsız olmali bazi seylerden. Bu nedenle bu eserin daha da okunup izlenilmesi gerekir. Fakat soyle bir nokta var ki lutfen cok yogun yalnizlik hissediyorsaniz, yalnizliginizin yaninda akliniz surekli birisindeyse ve daha once veya su an intihar dusencesi kafanizin bir kenarindaysa lutfen bu kitabi okumayin, filmini de izlemeyin.
    2 ...
  20. 137.
  21. Ana akım Türk sinema kalıbının dışına çıkabilmiş, yönetmeni olan Ömer Kavur'un en iyi üç filminden (Yusuf ile Kenan ve Körebe filmleri) biridir.

    Tür olarak kara film olarak ele alındığında da, Türk sinemasının en iyi iki kara filminden biri de sayılabilir.
    4 ...
  22. 136.
  23. Ben çok begenmistim, arkadașıma ise daral gelmisti. Bu ne kasvetli bir film demisti.
    0 ...
  24. 135.
  25. okuması biraz zor olan bir kitap. Yusuf Atılgan romandaki doğal yapıyı bozmamak için replikleri kimin söylediğini belirtme ihtiyacı duymuyor. bir nevi kendinizi kitaba gömerseniz zaten çözersiniz modunda. Ömer Kavur'un da hakkını teslim etmek gerekir. kitabın ruhunu gayet güzel yansıtmış.
    3 ...
  26. 134.
  27. Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
    1 ...
  28. 133.
  29. Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
    0 ...
  30. 132.
  31. Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
    1 ...
  32. 131.
  33. Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt
    3 ...
  34. 130.
  35. Odunu yemekle sonuçlanabilen monoton otel.
    0 ...
  36. 129.
  37. https://galeri.uludagsozluk.com/r/1953944/+

    'Ne çok yalan söyleniyordu yeryüzünde; sözle, yazıyla, resimle ya da susarak.'

    1987, ömer kavur.
    9 ...
  38. 128.
  39. çok merak ettik ama şimdi nolur söyle.

    valhala uyuyamam.
    0 ...
  40. 127.
  41. zebercet edebiyat'ın kilit hissidir bence, yalnızlık figürüdür. filmini izledim eksik yerlerinin yanında kitap kadar olmasa da o da güzeldi.
    Hiçbir yere ait olamama ve kimse tarafından kabul görememe Zebercet’in doğumuyla başlayıp ölümüne dek peşini bırakmayan bir marazdır.
    9 ...
  42. 125.
  43. Lisedeyken sıkılıp yarım bıraktığım kitap. Galiba okumak için biraz erken bir zamandı. Bir de filminde keşke serra yılmaz yerine başka bir oyuncu olsaydı.
    1 ...
  44. 124.
  45. kitap çok güzeldir fakat ben aynı isimli filmin başrolü macit koper’in oyunculuğuna ve atilla özdemiroğlu’nun müziklerine vurulmuştum.
    5 ...
  46. 123.
  47. Okurken albert camus-yabancı yı okuyor gibi içsel bir sıkıntıya girdim. Çok olağan olduğundan sıkıcılığını farketmediği bir yaşamı var zebercet’in. Sonra bir kadın geliyor otele ve o günden itibaren zebercet’ in takıntılı, hastalıklı tüm duyguları tek tek beliriveriyor. iyileşmeyi iyileştirmeyi beceremiyor. Katli mümkün olan her şey katlediliyor romanda. Kirletirken sıkıcı yaşamını sırayla temizliyor sanki. Havluyu kirletirken ve ısrarla kiri temizlemezken bile.
    6 ...
© 2025 uludağ sözlük