Allah herkese özgür irade vermiştir. bu özgür irada iyilik ya da kötülük için de kullanılabilir. Allah bütün her şeye bu şekilde müdahale etse idi zira bir anlamı kalmazdı.
Benim düşünceme göre tanrının o bebeğin kendisi olmasından dolayı acı da mutlulukta varolan her şey olan tanrının kendine yaptığı makul görülebilecek tercihidir. Ama allah dediğimizde hangi düşünce sistemine atıf yapıldığına göre yorumlaması değişecektir lakin değişmeyecek olan tanrıyı iyi ve ayrı bir varlık olarak değerlendirirdiğinizde işin içinden çıkamayacak olmanızdır.
Yine babamdan aldigim bir hak oldugu ve ustune ustluk insanlari yoldan cikarttigima dair iftiralar oldugunu öğrendiğim baslik.
Evet imtahan dunyasu ve yaratilan insanoglu mukemmel degil.
Ne babam ne de ben sizin yaptiginiz o pisliklere karismiyoruz.
Kurallari belli bir oyun oynuyorsunuz.
Sonucunda da bir yere gideceksiniz.
Icinizdeki o derin kötülüğü artik bana atmaktan vazgecin!
Mukemmel degilsiniz.
Alkol ic seytana uydum, sigara ic seytana uydum, hirsizlik yap seytana uydum, ulan zina yaparken ben mi sik dedim sana... Kendi icindeki o saf durtulerun sana emretti ben degil.
Abazaligin o kadar cogalmis ki daha yeni dogmud bir bebeğin irzina geçecek kadar sapiklasmissin.
Ama bunun cezasini ben verecem sana asagida dedigim baslik.
(bkz: seytana uydum demeyin lan)
allah ın kavimlere müdahle ettiği zaten açıktır. mesela lut kavmine erkek erkeğe birliktelik kurduğu için felaket gönderiyor ve onları helak ediyor. bu tanrının hiçbir şeye karışmayan, salt uzaktan bakıp bekleyen özelliğini kaldırıyor.
peki o zaman sormak lazım, erkek erkeğe cinsel arbede yaşamak tanrıyı öfkelendirirken çocuk tecavüzleri neden öfkelendirip felaket göndermesine neden olmuyor?
1- tanrının izin pisliklerinizi engellemeye çalıştığı yok
2- yaparsan günahın var çekersin diyor
3- bunu yapanları yakacak olan benim.
4- varlık sorgulamak için başka yapıya efendim.
5- insanlık değerlerini yitirmiş kişiler olarak susun artık!
bebek tecavüzcüsü şeriat yanlılarının, sanki tecavüz eden onlar değilmiş gibi "biz size şeriat istiyoruz deyince owww diyorsunuz, görün bak" diyerek pişkinlikte zirve yaptıkları olaydır. konunun allah'la falan da alakası yoktur ayrıca. kişisel orospu çocukluğundan kaynaklanmaktadır.
vakıfta şeriat vardı da biz mi görmedik sizin kanunlarınız bu kadar adalet verebilir allah ın kanunlarını uygulayan bir sistem olsaydı ne bu işe cesaret edebilecek bir insan olabilirdi ne de ödül gibi cezalar verilirdi, bu iğrenç sistemi siz istediniz çocuklar vatandaşlar cezasını çekiyor.
Şeriat destekçilerinin atıp tutmaması gerekir. Çocuk tecavüzleri nesin vakfında olmadı ensar'da oldu. Ayrıca şeriatın hüküm sürdüğü arabistanda 6 yaşındaki çocukların evlenmesini destekleyen imamları da biliyoruz. Kimse kimseyi aptal yerine koymasın, kafayı düzeltmek lazım kafayı.
Doğaya aykırı bir eylem bu içki içmeye veya açık gezmeye benzemez. izin verseydi öyle yaratırdı tanrı.tanrının suçu yok insanlarının cahiliyetinden dolayı oluyor ama tanrı eylemlerimize karışıyor ise o acımasız bir tanrı.
Evet doğru, Allah bahsedilen kötülük dahil her türlü kötülüğe izin veriyor. Çünkü böyle olmasa özgür irade diye birşey söz konusu olamaz ve kişi yaptıklarından sorumlu tutulamazdı.
Şu gerçeği kabul etmek gerekir ki, bu dünyada mutlak adalet ve mutlak iyi yok ve olamayacak. insan için önemli olan bu yolda çaba sarf etmektir. Hak için ne kadar mücadele ederse, inanıyorsa eğer hem bu dünyayı, hem ahireti kazanır.
Suçlulara gelince,
Hud:104 - Biz onu ancak belirli bir zamana kadar erteliyoruz.
Nahl:61 - Eğer Allah, insanları zulümleri yüzünden hemen cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat onları belirli bir süreye kadar erteler. Ecelleri geldiği zaman ise ne bir an geri kalabilirler, ne de öne geçebilirler.
ibrahim:42 - Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Allah onları ancak, gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.
Enbiya:47 - Kıyamet günü için adalet terazileri kuracağız. Öyle ki hiçbir kimseye zerre kadar zulmedilmeyecek. (Yapılan iş) bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa, onu getirip ortaya koyacağız. Hesap görücü olarak biz yeteriz.
Yunus:54 - (O gün) zulmetmiş olan herkes, eğer yeryüzündeki her şeye sahip olsa, kendini kurtarmak için onu fidye verir. Azabı gördüklerinde, için için derin bir pişmanlık duyarlar. Onlara zulmedilmeksizin aralarında adaletle hükmedilir.
Eğer ısrarla "suçlu cezasını çekse ne olur, olan oldu" diyorsanız bu imanın zayıflığına dalalettir diye düşünüyorum. Dünyevi ve materyalist bir bakış açısı ve çıkış noktası saçma olduğundan, mantıklı ve tatmin eden bir sonuç bulunamaz. Başta da dediğim gibi bu dünyada mutlak iyilik, mutluluk aramak saçma. Bulan varsa beri gelsin...
Sacmaliktir. Dini allahi sapkinliklara alet edip insanlari dinsizlestirmeye gerek yoktur. Kimse kimseye hicbirseyi emretmez bazi kurallar vardir gonlune yatarsa uygularsin hersey vicdanda. Zaten din uzerinden pirim yapip her turlu arsizligin dinin geregi oldugunu savunan yobazlar yuzunden inancimizi sorgular olduk bunlara cephe alip allahi karalamaya calismakta sizi o insanlardan farkli yapmaz. Ayni kalitedesiniz bilin istedim.
insanız her şeyi yapma özgürlüğümüz var, kötülükler yapmışsan ALLAH cezalandırır, iyilikler yapmışsan da mükafatlandırır. Bugün insanlıktan yoksun varlıklar bebeklere tecavüz ediyorsa ALLAH onların cezasını kat kat verecektir, bizim inanış şeklimiz sana yanlış geliyo olabilir ama eleştireceksen bizi eleştir yaradanımızı (ki senide o yarattı) eleştirmek bizim gibi küçük varlıklara düşmez.
özgür irade vermiş allah kullarına, ister bebeğe tecavüz et, ister şirk koş, ister allahı reddet, ister başka otlar ye. sana hiçbir müdahalesi yoktur. sana kitap ulaşmış tebliğ edilmiş mi evet. bundan sonrası senin özgür iradendir. yani uzun lafın kısası özgürsün adamım.
Zaten insanı hayvandan ayıran özgür irade ve Nefis'tir, ha yok illa ben hayvanım diyorsan amenna. ama ricam biraz ötede havla.
Saçma bir tenkit. Ayrıca kaç bin yıldır rasyonel bir zeminde tartışılan kötülük problemi neden bebek tecavüzü gibi sinir uçlarına dokunan kışkırtıcı bir örnek üzerinden duygusal zemine çekilmeye çalışılıyor? dünyada başka kötülük mü kalmadı? Sınavda kötü alınca babasına yalan söyleyen öğrenciden, yoldan geçen kediye tekme atan serseriden, müşterisini kazıklayan esnaftan da mı allah sorumlu? insanların kendi özgür iradesiyle işlediği, allah'ın yaptırtmadığı -dahası razı olmadığı- suçların faturası neden allah'a kesilmeye çalışılıyor?
Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...
Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.
Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.
Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir.
(bkz: chris the jesusun kiliseye giden çocukların tecavüzüne göz yumması)
(bkz: elohimin yahudi olmayan tüm insanlara tecavüz edilmesine izin verilmesi)
(bkz: ineklerin hindistan kadınlarına toplu tecavüz edenlere toslamaması)
(bkz: daha sayayım mı)
(bkz: madem ilah ota boka karışacaktı neden bizlere özgür irade verdi)
(bkz: bi bitmediniz aq)