allahın bebeklere tecavüz edilmesine izin vermesi

    12.
  1. Saçma bir tenkit. Ayrıca kaç bin yıldır rasyonel bir zeminde tartışılan kötülük problemi neden bebek tecavüzü gibi sinir uçlarına dokunan kışkırtıcı bir örnek üzerinden duygusal zemine çekilmeye çalışılıyor? dünyada başka kötülük mü kalmadı? Sınavda kötü alınca babasına yalan söyleyen öğrenciden, yoldan geçen kediye tekme atan serseriden, müşterisini kazıklayan esnaftan da mı allah sorumlu? insanların kendi özgür iradesiyle işlediği, allah'ın yaptırtmadığı -dahası razı olmadığı- suçların faturası neden allah'a kesilmeye çalışılıyor?

    Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...

    Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.

    Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.

    Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir. 
    55 ...
  2. 26.
  3. Şeriat destekçilerinin atıp tutmaması gerekir. Çocuk tecavüzleri nesin vakfında olmadı ensar'da oldu. Ayrıca şeriatın hüküm sürdüğü arabistanda 6 yaşındaki çocukların evlenmesini destekleyen imamları da biliyoruz. Kimse kimseyi aptal yerine koymasın, kafayı düzeltmek lazım kafayı.
    17 ...
  4. 2.
  5. 39.
  6. Allah akıl fikir vermiş sen bunu kullan demiş, iki yol göstermiş,
    Birisi, çok güzel görünen, fakat sonu kötü biten yol.
    Öbürü ise dikenli görünen fakat sonu iyi biten ve güzel ikramlarla karşılanacağımız cennet yoludur.
    Sen sonunu bile bile sadece nefsine uyarak sonu kötü olanı seçiyorsan bu allahın ayıbı değil,
    Insanlığın ayıbıdır..!!!
    Üstelik bizide insanlığımızdan utandıran ayıp.
    13 ...
  7. 41.
  8. küçücük bir bebegin aklının henüz ermemesi ve neden imtihana tabi tutulmasina bir türlü anlam bulamıyor, veremiyorum.
    10 ...
  9. 31.
  10. 1- tanrının izin pisliklerinizi engellemeye çalıştığı yok
    2- yaparsan günahın var çekersin diyor
    3- bunu yapanları yakacak olan benim.
    4- varlık sorgulamak için başka yapıya efendim.
    5- insanlık değerlerini yitirmiş kişiler olarak susun artık!
    8 ...
  11. 56.
  12. 55.
  13. ibrahim, oğlu ismail'in boynunu keserken gökten koç gönderen, en sevdiği kulu muhammed'in dişi kırılınca saniyesi saniyesine cebrail'i yanına gönderen allah, küçücük el kadar bebekler, çocuklar tecavüze uğrayıp öldürülürken nerelerdeydi çok merak ediyorum. Sayfalarca entry girmeden sadece şunun cevabını verin bana diyeceğim de veremeyeceğiniz için demiyorum. Ayrıca tecavüz ve çocuk kelimelerinin yan yana bile gelmesi çok boktan bir şeyken gerçek hayatta böyle iğrenç şeylerin oluyor olması... Ne diyeyim, içim yanıyor ya içim...
    9 ...
  14. 19.
  15. Evet doğru, Allah bahsedilen kötülük dahil her türlü kötülüğe izin veriyor. Çünkü böyle olmasa özgür irade diye birşey söz konusu olamaz ve kişi yaptıklarından sorumlu tutulamazdı.

    Şu gerçeği kabul etmek gerekir ki, bu dünyada mutlak adalet ve mutlak iyi yok ve olamayacak. insan için önemli olan bu yolda çaba sarf etmektir. Hak için ne kadar mücadele ederse, inanıyorsa eğer hem bu dünyayı, hem ahireti kazanır.

    Suçlulara gelince,

    Hud:104 - Biz onu ancak belirli bir zamana kadar erteliyoruz.

    Nahl:61 - Eğer Allah, insanları zulümleri yüzünden hemen cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat onları belirli bir süreye kadar erteler. Ecelleri geldiği zaman ise ne bir an geri kalabilirler, ne de öne geçebilirler.

    ibrahim:42 - Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Allah onları ancak, gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.

    Enbiya:47 - Kıyamet günü için adalet terazileri kuracağız. Öyle ki hiçbir kimseye zerre kadar zulmedilmeyecek. (Yapılan iş) bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa, onu getirip ortaya koyacağız. Hesap görücü olarak biz yeteriz.

    Yunus:54 - (O gün) zulmetmiş olan herkes, eğer yeryüzündeki her şeye sahip olsa, kendini kurtarmak için onu fidye verir. Azabı gördüklerinde, için için derin bir pişmanlık duyarlar. Onlara zulmedilmeksizin aralarında adaletle hükmedilir.

    Eğer ısrarla "suçlu cezasını çekse ne olur, olan oldu" diyorsanız bu imanın zayıflığına dalalettir diye düşünüyorum. Dünyevi ve materyalist bir bakış açısı ve çıkış noktası saçma olduğundan, mantıklı ve tatmin eden bir sonuç bulunamaz. Başta da dediğim gibi bu dünyada mutlak iyilik, mutluluk aramak saçma. Bulan varsa beri gelsin...
    6 ...
  16. 15.
  17. Tanrı açlık ve yoksulluk isteseydi denizde balık, ormanda meyveler armağan etmezdi.
    7 ...
© 2025 uludağ sözlük