Bunlar kaza kader olayıyla alakalı sanıyorlar ki müslümanları köşeye sıkıştırıyorlar.
Yok işte kendilerini kafese kitliyorlar. Bizim dinimizi anlamadan bize laf çarpıtıyorlar. israil de de bunu şiddete maruz kalırsın, papaza de bunu baba oğul kutsal ruh buna izin veriyor de terslenirsin.
insanlar eleştirirken şunu yanlış anlıyorlar, inanan insan için olan iyi şeylerde kötü şeylerde yaratıcıdan gelir bunu bilmek gerek öncelikle. ve inanmayan insanlar nedense kötü şeyleri yaratıcı neden izin verir derler ama iyi olan şeyleri övme konusunda filan yaratıcıyı gözardı eder insan yaptı derler. yani eleştiren de doğru ve mantıklı şekilde eleştirmiyor.
Ben dinlere ve peygamberlerine inanmiyorum. Bakin o kadar sacma bi girizgah ki ama insan mevzuya boyle girmek zorunda hissediyor kendini. Önyargılıyiz cunku.
Ben boyle bit baslikla neyin ispatlanmaya calisildigini anlamiyorum. Ya cok kotu be. Igrenc bir baslik, ulan suraya yazmaya dilim varmiyor.
Hadi kulturel, sosyal bi platform eyvallah burda tartisilsin ama bu sekilde degil ya. Yobaz dedigimiz adamlardan farkiniz kalmiyor ki. Nedir yani bunu okuyan adam "aaa hakkaten ya" falan mi diyecek.
Oyle bi hale geldik ki ayrismadigimiz ayrisirken diger tarafa agzimizda salyalarla saldirmadigimiz tek bi an yok be. Inandigi seyi, "karsi tarafa" saldirmadan aciklayabileniz var mi be birader?
Abi kotuyuz ya. Bizler, cok kotu, merhametten nasibini almamis, kimseye saygisi olmayan insanlariz.
Dincisi dinsizi suyu buyu... ya bu kadar nefret icinde nasil yasayabiliyorsunuz?
Bu degil ya. Boyle degil be. Insan kalitemiz ne halde? Hep mi boyleydi? Ben cok zorlaniyorum ya. Hayat boyle bi şey degil, insanlik hic hic hic bu degil.
allah yapmayın, yaparsanız yakarım demiş. izin vermiş olması durumu yapabilirsiniz demiş gibi birşey. düzgün cümleler lütfen. allahın buna sesini çıkartmaması, sesini çıkarmasının sırası olması. eninde sonunda kusacak öfkesini.
Hanginizin daha iyi iş işlediğini belirtmek için, ölümü ve dirimi (hayatı) yaratan O'dur. O, güçlüdür, bağışlayandır
(Mülk suresi 2.ayet)
Hayır ve şerri yaratan allahtır her fiilin yaratıcısı allahtır o yaratmadan yaprak dahi kıpırdamaz nefes dahi alınmaz
Allah-u Teala, kul bir işi yapmayı Murad ettiği zaman eğer iyi bir işse razı olur yaratır veya, kötü bir işse razı olur yaratır veya yaratmaz.
katil tetiğe bastığı zaman allah Teala Murad etti mermi gitti Murad etti kişi öldü karşındaki katil oldu ama Allahın bu işte rızası olmadı
Katil mesul oldu çünkü kendi iradesi ile Allah yarattı
Aynı şekilde suçlu tecavüz eden sapıktır haşa Allah değil peki Allah neden Murad etti de bebek zarar gördü ?
ilk olarak denilir ki yaptığından hesap sorulamayan neden niçin yaptın denilemeyen yanlız allahtır
"O yaptığından mes'ul olmaz onlar ise mes'uldürler"
(Enbiya 23)
Hikmeti icabı olabilir ki imtihan dünyasında kazanan ve kaybeden belli olsun için (Allah katında ezelde kimin kazanacağıda bellidir ayrıca)
Eğer hiçbir suçu yaratmasaydı iyi kötü ayırt olmazdı
suçların derecesini hep aynı derecede musade etseydi kötü ile daha kötü arasında fark olmazdı.
Şimdi bebeğin ne suçu var ? Elbette suçu yok ancak birileri zarar görerek kazanır birileri de zarar vererek kaybeder.
ibrahim, oğlu ismail'in boynunu keserken gökten koç gönderen, en sevdiği kulu muhammed'in dişi kırılınca saniyesi saniyesine cebrail'i yanına gönderen allah, küçücük el kadar bebekler, çocuklar tecavüze uğrayıp öldürülürken nerelerdeydi çok merak ediyorum. Sayfalarca entry girmeden sadece şunun cevabını verin bana diyeceğim de veremeyeceğiniz için demiyorum. Ayrıca tecavüz ve çocuk kelimelerinin yan yana bile gelmesi çok boktan bir şeyken gerçek hayatta böyle iğrenç şeylerin oluyor olması... Ne diyeyim, içim yanıyor ya içim...
şimdi bu nasıl başlık diye konuya giriş yapacam, Allah biliyor ve görüyor ki bunları yapan kişilerin cezası arkasına kalmayacak, belki bu dünyada değil ama diğer dünyada elbet Allah yapacağını biliyor.
allah'a inananları perişan eden on numara bir sorudur. bir çok evele gevele yapan olsa da doğru düzgün yanıt bulmuş değildir.
ancak şunu kaçırıyoruz ki allah bir yaratık değildir.
allah insan değildir. (maalesef paradigma bu)
hiçbir şeye denk ve benzer değildir. (bkz ihlas suresi)
allah'ı müdahil etme mantığı nedir ve müdahil edilmek istenen sınırlar nereye kadar olmalıdır ayrı bir tartışma yürütür.
ama soruyu şöyle sorunca aptala döndüğüm durum şudur:
insanların bebeklikten (anne karnında iken dahil) yaşlılığa kadar haksız yere acı çekmesinin gereği ne?
efendim biz insanlar üzerimize düşeni yapmıyoruz da ondan.
o zaman sorarlar: neden allah acı çekenleri, insanların vicdanına bırakıyor?
melekler bile bilememiş. ben de bilmiyorum.
Bakara 30 (Şaban Piriş Meali) "Rabbin meleklere:-Ben yeryüzünde bir yönetici yaratacağım, demişti. Melekler de:-Yeryüzünde bozgunculuk edecek, kan dökecek birilerini mi yaratacaksın? Oysa biz seni durmadan hamd ile tesbih ve takdis ediyoruz, dediler.-Sizin bilmediğiniz şeyleri ben bilirim, dedi."
diğer ayetlerle açıklama bulan varsa yeşillendirsin. ancak mış gibi yapmadan.
izin vermiyor zaten, yasaklıyor. yasak olmasına rağmen yapan şerefsizlere de cehennemini hazırlıyor. o masumların da öteki tarafta hakkını inşallah ebedi cennet olarak verir.
allah bebeklere tecavüz edilmesine izin veriyor demekle, bunu diyen kimse; bebeğe tecavüz eden ve bunu din izin veriyor diye insanlık suçunu allah'ın üzerine atanla aynı mantık aynı zeka aynı ahlak aynı anlayışta aynı değer yargısında demektir.
basit olarak örnekleyelim.
siz o zaman anne kızkardeşiniz sizinle cinsel ilişkiye girmek istese "annem, kızkardeşim istedi" diye kabul edeceksiniz.
ferrari arabaya binip sürat yapıp birini ezip-çarpıp öldürseniz "ferrari çok hızlı araba yapmış, belediye ulaştırma bakanlığı bu hıza uygun yol yapmamış" diyeceksiniz.
arabanızla eve giderken bir markete uğrayıp siparişleri aldınız. kışın soğuktan korunmak için üşüdüğü için arabanızın tekerine çamurluğuna giren kedi-kedi yavrusu olur diye kontrol etmeden (gerçekten kışın soğuk havalarda kontrol ederim) arabaya binip motoru çalıştırıp kedi yavrusunu ezdiniz ve "kışın soğuk olması iklimler allah'ın hikmeti takdiri" diyeceksiniz.
pazarda kilosu 40 liraya atılan ithal muza bakıp muz isteyen çocuğuna annesi parasını bakıp sonra alırız demesini görüp, yan tezgaha geçen kadın patates soğan alırken çocukların gözü muzlarda kalırken; siz muz satan tezgahtara "iki kilo muzu şu kadına ver, tanıdığım biri unutmuş, bana telefon açtı ve ben gelemem muzları birine ver dedi" demeyecek, o çocuklarına muz alamayan kadına muzları vermeyecek "rızkı allah verir, bana ne allah doyursun" mu diyeceksiniz?
plaj da güneşlenirken annesinden uzaklaşıp denize giren ve koluna can simiti takmış çocuğu dalgalar açığa çekerken bunu görüp "bana ne boğulursa, can veren de alan da allah. hem annesi dikkat etsin" mi diyeceksiniz?
allah tanrı odin zeus buda vb neye inanıyorsanız böyle yaratıcı böyle dedi-izin var diye (hangi tanrı yaratıcı olursa olsun) bebeklere tecavüzü cinsel ilşkiye izin vermiş olsa yaratıcı (haşa) yapınız dese bile; bunu yapan din adına yapıyorsa burada kalkıp dini suçlayan bebeklere tecavüz eden insanla aynı karakter aynı zeka aynı akıl aynı ahlak değerlerine sahiptir.
bir pislik varsa suçlu din değildir.
teolojik olarak veya ideolojik olarak ya da hukuk olarak hiç bir inanç düşünce yasa kötü değildir.
bir kötülük varsa bu insandadır ve insan kötülüğünü tanrı böyle istedi, bu düşünce böyle, hukuk böyle diyor diye insan pisliğini gizlemeye örtmeye kendini haklı çıkarmaya çalışır.
bu ülkenin dinci yobazı da dinsiz yobazı da aynı.