Ne alaka arkadaşım. Sen alıp esma ül hüsnadan isim koymak caiz mi değil mi diye şaibeli olduğu halde, erkek adı etmişsen o senin bileceğin iş zira bunların hepsi sıfattır.
Sıfat. Sıfat!! Rezzak rızık verendir, rahman kısaca merhamet sahibidir, ne alaka arkadaşım.
Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün birbiri peşinden gelmesinde, insanlara fayda veren şeylerle yüklü olarak denizde yüzüp giden gemilerde, Allah´ın gökten indirip de ölü haldeki toprağı canlandırdığı suda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgârları ve yer ile gök arasında emre hazır bekleyen bulutları yönlendirmesinde düşünen bir toplum için (Allah´ın varlığını ve birliğini isbatlayan) birçok deliller vardır.
(Sure No:2 Ayet No :164)
Allah her şeyi zıddıyla beraber yaratmıştır. Bizim "iyi" yi idrak edebilmemiz için "kötü" yü bilmemiz gerekir. "Gece" yi idrak edebilmemiz için "gündüz" ü bilmemiz gerekir. "Kadın" ı idrak edebilmemiz için "erkek" i bilmemiz gerekir.
Allah isimlerinin tecellilerini kadin ve erkek kullarına farkli oranda dagitmistir. Allah in "Rahim" ismi kadinlarda (özellikle annelerde) çok rahat görülebilirken; "Rahman" ismi de bir babada çok rahat görülebilir. Insan Allah in "nefesi" olduğu için bu 99 isim bütün kullarda farklı oranlarda zuhur bulur. Mesela; haksızlığa tahammül edemeyip öfkelenmek Allah in Celil ismini cagristirirken, adil olmak ise Allah in Adl ismini cagristirir.
Özetle: Allah in isimlerinin "manası" bütün varlikta tecelli eder, sizin ismin okunuşu olan "kabuk"la ugrasmaniz ne Allah a zarar verebilir ne de gerçeği degistirebilir.
Doğruyu söyleyin Allah'ı, imgeleminde dişi olarak canlandırabilen var mı aranızda? inançlı veya inançsız, ateist veya yobaz? Şimdi kalkıp bik bik ötmeyin Allah cinsiyetlerin ötesindedir vs vs. Teoriden konuşmuyoruz, pratikten konuşuyoruz.
Eğer cinsiyet söz konusu değilse niye Allah dede veya Allah baba diyoruz? Allah teyze veya allah nine demiyoruz ama değil mi?
Bu soru şuna benzer, “sen niçin erkeksin.. Sen niçin bayansın.. Senin niçin gözlerin var, niçin aklın var...” Yani Allah olduğu gibidir. Allah kâinatı yaratmadan önce de sonsuz sıfatlara sahipti, yarattıktan sonra da sonsuz sıfatlara sahiptir. Allah’ın varlığı ve taşıdığı sıfatlarının varlığı, herhangi bir illete/sebebe dayalı olarak ortaya çıkmış değildir. Çünkü hiç bir illet/sebep yokken Allah vardı. Allah ezelidir, ebedidir, sermedidir. Bütün sıfatları da sermedidir. Sermediyete (ezeli ve ebedi olma keyfiyetine) herhangi bir illiyet bağı olmaz.
Sonsuz sıfatların ispatı, sadece bu kainatın hal ve durumuna bakmaz. Sıfatların sonsuzluğu aklen ve mantıken de sabittir.