allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğu önermesinin hatalı oluşudur.
mekandan münezzeh olmaması:
--spoiler--
bir adam peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:
- benim üzerime mu'min bir köle azad etmek vacib oldu. bu kâfi midir?diye sordu.
peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "sen mu'min misin?"
cariye: "evet" dedi.
peygamber (s.a.v.): "peki, allah nerededir?" diye sordu.
cariye göğe işaret etti.
bunun üzerine peygamber: "onu azad et, o mu'mindir" dedi.
(muslim, el-mesacid, 33; ebû davud, es-salat, 167, eyman, 16; nesâî, sehv ; muvatta, itk.8-9; ahmed îbn hanbel, 11/291. 1;
ibnu ebi'l-izz el-hanefi, şerhu'l akîdeti't-tahâviyye, beyrut 1988, s. 288; imam-ı azam'ın beş eseri, istanbul, 1981, s. 45-48 arabca kısmı).
--spoiler--
--spoiler--
mearic-4 melekler ve ruh (cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir
--spoiler--
--spoiler--
hac-47. bir de senden acele azab istiyorlar. elbette allah sözünden caymaz. bununla beraber rabbinin katında birgün, sizin sayacaklarınızdan bin sene gibidir.
--spoiler--
edit: bu şartlar altında allah zamandan ve mekandan münezzehtir diyen kafir olur. allah muhafaza.
doğrudur.
allah evreni ve ötesini çepeçevre saran tahtının üstündedir, sonsuz büyüklüğe sahiptir.
bu durum bakara suresinde 255. ayette şöyle geçer:
"... o'nun tahtı gökleri ve yeri kuşatır ve onları muhafaza etmek o'na zor gelmez ve o yüce'dir, büyük'tür.