düz mantık;
tanrı sonsuzsa ne kadar boşluk varsa işgal edecektir. e o zaman her nane tanrıdır. yani... tanrı bizizdir, nietzsche yine haklı çıkmıştır, ha insan ha tanrı ikiside aynı şeydir.
doğruluğu ya da yanlışlığı kanıtlanamayacak önerme. yalnız islam felsefesi dediğimiz kavramda allah'ın "zamandan ve mekandan münezzeh" olduğunun söylendiğini de unutmamalıyız. ve bildiğiniz gibi zaman ve mekan evrene ait kavramlar. yani evrenin dışında zaman ve mekan kavramı yok. bu durumda allah'ın evrenin dışında bir varlık olduğunu düşünmeye ne dersiniz? belki varlık bile değil, varlık kavramını bile kendisi yarattı? kim bilir?
bazı kavramlar (özellikle kutsal kitaplarda yeralan kavramlar) şimdiki bilimin bulunduğu konum itibarı ile açıklanması zordur. bunun sebebi ilerleyişi sağlamaktır. bilim allah a ulaştırır. tabi kimilerini de sapkınlığa. ama önemli olan bilimin bizi nereye doğru götürdüğüdür. bilim sonsuz olduğu gibi allah ın varlığı da sonsuzdur.
bu durum tanrının varlığını anlamamızı imkansız kılar çünkü insan beyni neden sonuç ilişkisi üzerine kurulmuştur sonsuzluğu algılayamaz.
ikincisi sonsuzluk, biz her nekadar algılayamasakta, anlayamasakta bir mekandan ibarettir ve oda yaratılmıştır. Bu durumda sonsuzlugu yaratan tanrı, sonsuzlugun dısında olmalıdır. bu yuzden tanrı sonsuzdur ama sonsuzluğun kendisi olamaz. fakat şu aciz beynımin bana sundugu kadar mantıkla diyebilirim ki sonsuzluk yaratılamazda.... çunku başlangıcı ve sonu yoktur...
sonsuzluk kavramı aynı zamanda hem mekanı hemde zamanı betimleyen bir kavram olduğu için tanrının varlığını hem zaman içerisine hemde bir mekan içerisine sığdırmak anlamına gelir. zamanı ve mekanıda yaratan biri olacağını ve bunada tanrı diyeceğimizi düşünürsek sonsuz diye nitelendirmenin yanlış olacağına kanaat getirmemiz gerekir şeklinde açıklanabilecek cümle.