teistlere göre tanrı tüm suçlu oluyor ve tanrının insanları yakması mantıksız oluyor.
şöyle ki: insanın suç işlemeye iten sebeplerin en başında var olması gelir. var olmayan insan zaten suç işleyemez. varlığı var eden tanrı ise doğru düzgün var etmediği için bizzat suçludur. sonuçta bu insan iradesinin dışında bir şeydir. tanrı zaten her şeyi bilen biri ve insanı var etmeden önce de bunca tecavüzü veya katilliği bilen biriydi ama o yinede var etti.
peki ama neden?
mesela sınav diyorlar. tamam ama tanrı bir sınav yapmaya durduk yere neden karar verdi?
tanrıyı dün sınav yapmak gibi bir düşüncesi yokken yarın sınav yapmaya iten güç nedir?
eğer bu güç tanrının bizzat kendisiyse(iradesiyse) o halde bunca olanların suçlusu bizzat tanrının kendisi oluyor.
siz bir ev yapmaya karar veriyor ve yamuk bir ev yapıyorsanız, bu evin yıkılmasının sebebi evin kendisi değil bizzat evi yapanın kendisidir.
ben çocuk yaparken onun kötü veya iyi olmasını ben belirlemiyorum buna gücüm yok. tanrı ise her şeye kadir olduğuna göre o adamı kötü yaratan da bizzat odur. zira iradesi dışında oluyorsa bunlar o zaman o tanrı her şeye kadir değildir bilmem anlatabildim mi.
ikna edici bir antitez gelmemesi, tezinizin doğruluğunu kanıtlamaz.
"dünyada pembe ineklerin yaşadığı bir yer!" desem, bu bir tezdir. ve eğer birileri benim tezimi çürütmek için ortaya ikna edici veya etmeyici bir antitez sunmazlarsa, benim tezim geçerli olmaz.
önce biraz mantık yürütmeyi öğren, sonra okuma, algılama ve analiz etme safhalarına geçersin elbet.