allah ın kendi yarattığı meleği kovması

entry17 galeri0
    16.
  1. kendi yarattığı kuluna beyin vermemesi sonucu ortaya çıkan düşüncedir. yanlıştır.
    1 ...
  2. 15.
  3. (#17750921)

    --spoiler--
    cehennemi insan ve cinlerle dolduracağım.

    (hud 119, secde 13)
    --spoiler--

    cehenneme girenler cennete de girerler.
    0 ...
  4. 14.
  5. (#17750886) bir sonraki ayetin de okunmasıyla çözülecek problemdir.
    0 ...
  6. 13.
  7. savunmalar karşısında şöyle bir sav öne sürülebilir; madem şeytan cindi, cennette ne geziniyordu. imtiyazlı bir cin miydi kendisi, yoksa cinler de insanlar gibi cenette mi yaşardı da sonra onlar da bir vesile ile yeryüzüne sürüldü?
    0 ...
  8. 12.
  9. şeytanın bir melek değil cin olduğunu bilmeyen kişi söylemidir. aç bi oku, ilkokulda öğretilenlere bağımlı kalma.
    0 ...
  10. 11.
  11. şeytan bir melek değil, bir cindi. Bilgin bir cindi. Meleklere hocalık ettiği bile olurdu. Bu bilgeliği ve ateşten yaratılması, onda kibir ve kendini beğenmişliğe neden oldu. Adem'in topraktan yaratılmasından dolayı onu küçük gören, ateşin daha üstün olduğunu sanan şeytan, Allah'ın secde et emrine uymadı ve kibirlendi. Allah kibirlenenleri sevmez.
    0 ...
  12. 10.
  13. ayrıcana kendi yarattığı cini kovması gibi olan durumdur.
    0 ...
  14. 9.
  15. 8.
  16. 7.
  17. yanlış bir bilgidir.

    ayette şöyle der;

    ''Gerçek şu ki, önce sizi yarattık, sonra size şekil verdik, sonra da meleklere: "Adem'e secde edin!" dedik; hemen secde ettiler, ancak iblis secde edenlerden olmadı.
    Allah: "Sana emrettiğim halde secde etmene ne engel oldu." dedi. "Ben ondan hayırlıyım, beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan." dedi.''

    (ARAF SURESi 11-12)

    beni ateşten yarattın demesinden anlıyoruz ki şeytan melek değildi; çünkü melekler nurdan yaratılmışlardır. ateşten yaratılan sadece bir canlı türü vardır: o da cindir.
    2 ...
  18. 6.
  19. insanın kendi çocuğunu evinden kovması kadar doğaldır.
    0 ...
  20. 5.
  21. cahil, cühela savsatasıdır. ki şeytan zaten melerlerden değil cinlerin en alimidir. iki satır kur-an okumadan din eleştirmeni olan bir zat-ı hıyar fetva vermektedir yine.
    1 ...
  22. 4.
  23. şeytanın melek olmadığını bilmeyen bir insan tarafından ortaya atılan bir önermedir. hadi diyelim ki şeytan melekti bre cahil hiçbir fayda vermeyen ve insanlar arasında bile lanetlenen kibir olayı ve isyanı yüzünden kendi kendini kovdurtmuştur denilesi durumdur.
    0 ...
  24. 3.
  25. ''oysa ki, şeytan da melekti denilirdi''

    esasında

    şimdi ise kimileri şeytan melek değil diye çıkış yapıyor.
    3 ...
  26. 2.
  27. islam mitolojisine göre meleklerin cinlerden farklı olarak nefsi duyguları yoktur. bu yüzden kendi kendini çürütmüş önerme.
    1 ...
  28. 1.
  29. şeytanı melek sanıp dine sallamak isteyen birinin daha iddia ettiği şey hakkında bilgisinin olmaması durumudur.
    1 ...
  30. 18.
  31. gerçekleşmemiş durumdur. kuran'da da geçtiği üzere şeytan bir cindi. meleklerin isyan etmeleri gibi bir durum yaratılışlarından dolayı imkansızdır.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük