gavurunda zaten müslümanın dilediği rahmetle işi olmaz neden olsun. adam zaten gavur.
fakat burada bir sorun çıkar ortaya. merhumun gavur olup olmadığını nereden bileceğiz? şeriat zahire göre hüküm verir hacılar.
kaldı ki münafıkların cenaze namazı da kılınmaz. geçenlerde ateistler islami usüllere göre defnedilmek istemediklerini haykırıyorlardı. haklılar. yapılmasın bunlara cenaze namazı. kılana da yük.
resul i ekrem (s.a.v.) in vefatından sonra emir-ül müminin hz. ömer (r.a.) tüm cenazelerde ebu hureyre (r.a.) yi aramış. o nun katılmadığı cenaze namazlarını kılmamıştr. çünkü efendimiz (s.a.v.) hayatta iken tüm münafıkları ebu hureyre ye söylemiştir. ebu hureyre de efendimizin (s.a.v.) münafık olduğunu bildirdikleri kişilerin cenaze namazlarını kılmamıştır. hz. ömer de bu sebepten her cenaze de ebu hureyre yi aramıştır.