allah ın iyi olma zorunluluğu yoktur

    19.
  1. Ayet cımbızlayan arkadaş damlamış hemen tebrikler bizi dinden döndürdün, aydınlandık, gerçeği gördük falan filan her neyse bunu da buraya bırakayım da cımbızlayan arkadaşın okumasına vesile olurum belki;

    Mumtehine-8 -Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez. Çünkü Allah adalet yapanları sever.

    Her şey zıttıyla vardır sen iyilik diye bir kavramdan bahsedebilmen için kötülük denen şeyide bilmen lazım ve Allah kötülüğü yaratmaz potansiyelini yaratır, kötülüğü yapan nefsine yenik düşmüş iradesi zayıf insanlardır.
    Yolcu yüzünden yola küsmeyin hadi eyvallah.
    6 ...
  2. 6.
  3. çünkü zaten iyidir.

    --spoiler--
    Ey insanoğlu! sana gelen her iyilik Allahtandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir.
    (Nisa Suresi,Ayet 79)
    --spoiler--

    Allah zaten iyilik verir insanlara, başa gelen kötülük ve dertler insanların kendi yaptıklarındandır şeklindedir açıklaması.
    2 ...
  4. 9.
  5. islam akaidine göre allah teala insanlara ait vasıfların hepsinden beridir, münezzehtir. fakat şeytanın ilhamına maruz kalan insanın elinin değmediği doğa harikalarının güzelliğinden, mesela ıssız bir adanın bize ifade ettiğinden yola çıkarsak, güzel olanı yaratan allah'ın bizlere gösterdiği yaratıcı sıfatının güzelliği, allah teala'nın her manadaki kemalinin ve mutlak iyiliğinin bir işareti olabilir ancak.

    bitti vaaz, dağılabilirsiniz.

    edit ek vaaz: islam akaidine göre allah teala bütün bu yaratılanları bir hikmete binaen yarattığı için, bize göre mükemmellikten uzak görünen şeyler aslında allah'ın eksikliği olamaz. yaratılan bu dünya içindeki insanlarla, hayvanlarla, savaşlarla, dolandırıcılarla, sevinçlerle, üzüntülerle, sebzelerle ve mevyelerle, çalar saatlerle, domates turşuları ile allah katında "dünya" olarak bir hikmete binaen yaratılmıştır. bu hikmet de islam akaidine göre allah'ın ilahlık (rablik, yaratıcılık, affedicilik, ödüllendiricilik v.s.) sıfatlarının belirdiği bir alem olarak dünyanın, farklı boyuttaki ve farklı mahiyetteki sonsuz alemler arasında var olmasıdır.
    2 ...
  6. 20.
  7. Allah ın, hayrı ve şerri yaratması onun kötü olduğuna delil değildir. Bu yaratma imtihan için vesiledir.
    " Şirk zulumdur" ayetine de baktığımız zaman, her şirkin altında rant vardır, sömrü vardır; mutlu bir azınlığın kitleleri sömürmesi vardır.
    Bundan ötürü, yeryüzünde bozgunculuğu ve tekelleşmeyi önleyip adil bir gelir dağılımını sağlayabilece tek yol islamdır. Beşeri sistemler hep kurucularına hizmet ederler. Hak sistem ise Ebu cehil ile bilal ı habeş i eşitler.

    Kısaca iyiliği ve kötülüğü yaratan Allah tır. Lakin uygulayıcısı insandır.
    2 ...
  8. 8.
  9. allah iyi olma durumunu merkeze almasa, ahirette cennette olacakların kötülüklerden sakınıp kendisini uzak tutanlar olacağını niye belirtsin?
    2 ...
  10. 10.
  11. tanrı için zorunluluk yoktur, onun bildiği şeyler vardır, tanrı her zaman doğruyu bildiği için zaten en iyi şeyleri yapmaktadır, dolayısıyla tanrı zorunluluk olmadan iyidir.
    1 ...
  12. 15.
  13. bu arada büyük islam alimi ve ehli sünnet otoritesi imam gazali'ye göre cehennem azabı sonsuz değildir.

    Ateş, benim yıkayan, yuyan, emziren annem,
    Bir arınma kurnası olsa gerek cehennem.
    (NECiP FAZIL KISAKÜREK)
    1 ...
  14. 2.
  15. (bkz: inanmıyorum ama iyi değil)
    (bkz: bambaşkaymışsın)

    ben bu çelişkiyle uğraşmak yerine, başka bir şey soracağım: insanın iyi olma zorunluluğu var mıdır?

    (bkz: insanların iyi olma zorunluluğu yoktur)
    2 ...
  16. 11.
  17. "allahı eleştiriyor puşt!" diyen, akabinde allahı savunmaya çalışan insanları göstermiştir gece gece.
    "sonra da madem inanmıyorsun neden eleştiriyosun hüüüüü" diye devam ederler.tabi; eleştirdiğinden inanmama gibi ihtimali yoktur.
    hayır sana göre de iyi değildir zaten, zorunluluk mu dedik paşam?
    sence haşa...
    sence mükemmeldir.ve sen mükemmel bir şeyi savunmaya çalışıyosun.
    baya iddialı avukat yahu.
    1 ...
  18. 7.
  19. --spoiler--
    babalarımız bizler için tanrı modeliydi. eğer babalarımız bizi terkeddiyse tanrı nasıl biri? tanrının senden hoşlanmadığı olasılığını düşünmelisin. o seni hiç istemiyor. hatta büyük olasılıkla senden nefret ediyor. bu başına gelebilecek en kötü şey değil. ona ihtiyacımız yok! laneti ve affedilmeyi boşver. biz tanrının istenmeyen çocuklarıyız..
    --spoiler--
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük