değerli inanan arkadaşlarım küfretmeye başlamadam önce, allah'ı her düşündüğünüzde ona bir erkek kılıfı giydirdiğinizi itiraf edin. allah varsa erkektir ve o yüzden tüm müslüman erkekler allah gibi davranırlar.
başlık da anlatım bozukluğu vardır, kendini anlatamayan önerme yanlıştır. ancak önermeyi düzeltirsek ;
-islamda allah erkek olarak betimlenir. şekline sokabiliriz. bu önerme kökten yanlıştır.
yazarın önermeyi doğrulamak için verdiği örnek dindar insanların allah'ı erkek olarak hayal ettikleridir. bu dindarları bağlar. allah'a bir sıfat eklemez. kaldı ki islam dinini biraz öğrenen bir dindar asla kafasında allah'ı erkek olarak canlandırmaz.
komedinin daniskası başlıktır. bir kere allah insan değildir, bir güçtür. bir enerjidir. şekli ve cinsi yoktur. cinsiyeti yoktur. çünkü vücudu yoktur. cinsiyet vücudu olanlara has bir özelliktir. allah, tek, eşi ve benzeri olmayan yaratıcıdır.
sosyologlar bu konuyu "pagan toplumlarda inancın ortaya çıkışı/tanrı-baba figürü" başlığı altında işliyordu. biz hangi yıldayız? evet şimdi dağılabiliriz.
islam inancında Allah tasavvur edilirlen, insana özgü cinsiyet ayrımı yapılmaz. Hristiyanlıkta Hz. isa tanrının oğludur. Hristiyanlar tanrı inancında baba-oğul-kutsal ruh üçlemesine taparlar ve onlara göre tanrı erkektir. islamda böyle bir sınıflama yoktur. aksine Allah eşi ve benzeri olmayan bir inanıştır. eşi ve benzeri olmama kısmı açıkca bizleri bir cinsi ayrımdan uzaklaştırır.
sağlam kafa sağlam vücutta bulunur şeklindeki, çok eski bir atasözümüzü hatırlattı. aynı zamanda, sağlam vücut sağlam kafada bulunur şeklinde de söyleyebiliriz.
4 kadınla evlenip çeşitli şekillerde çiftleşmeme engel olan yasaları lanetliyorum.
-biz ki erkekler her türlü fantazisini gerçekleştirsin diye kitap indirdik. prezervatif kullanan israiloğullarının üstüne yağdırdığımız laneti görün please. çok merci
islam ve yahudiligin temel ogretilerinden bir tanesi tanrinin bir sekli olmadigi, cisimlendirilemeyecegi bunun da gunah oldugudur...
Ikinci olgu ise, tanri hem erkek hem kadinlara ait unsurlari tasimaktadir. Bir yargic, yasa yapici, uygulatici olarak erkek karakterlerini animsatir. Bir de merhametli, yaratici yani vardir, o da kadin ozelliklerini hatirlatir... Bu bir dicatomi degildir...
Başlık sahibi ateist desem allah'a bir cinsiyet belirlediğine ya da belirlenmiş olanı kabul ettiğine göre allah'ın varlığını da kabul etmiş olur. herhalde kendisi ya hıristiyan ya da bambaşka bir dine mensup. allah'ın cinsiyetinin olduğu saçmalığını ileri sürebilen kişi ancak dünya tesadüfen oluşmuştur gibi saçma bir söze inanır ve bu başlık inananlara hakarettir ki silinecektir kesin. allah ıslah etsin ne diyelim.
insan taslak olarak kadındır,oluşumun son aşamasında mif faktörü mevcutsa ya da salınırsa erkeğe dönüşüm olur.o yüzden allah kadındır.kaburgadan yaratılma hikayesi de bilimsel değildir.nokta.
Mahlukat ister dişi ister erkek olsun herşeye (yeme içme uyuma iaşe barınma münasebet v.b.) muhtaçtır. Halbuki halık sameddir yani hiç kimseye muhtaç değildir. Mahlukat çift çift yaratılmıştır. Halbuki cenabı hakk tektir ehaddır. Mahlukat cins cinstir. Çeşit çeşittir. Halbuki rahman, musavvirdir. Tasvir edilemez yaratılmışların hiç birine benzemez. Mahlukat başı sonu bellidir zamana ve mekana bağlıdır. Halbuki cenabı yezdan ezel ve ebed sultanıdır zamanın ve mekanın sahibi ve malikidir, zaman içinde zaman-mekan içinde mekan yaratır, bakidir (ölümsüz) kullar gibi fani (ölümlü) değildir. Mahlukat eksikli kusurlu ayıplı ve noksandır. Halbuki mevlayı müteal vel kemal, kemal (tüm mükemmel hasletler) sahibidir, sübhandır (eksik ve noksan sıfatlardan arınmış ve uzak ari ve beri) kuddüstür (hatadan,kusurdan, kirden eksiklik ve acizlikden temiz,pak ve müberra,mukaddes ve münezzeh). Rabbu teala hazretleri mahlukatıyla kıyasa gelmez nihayette akla hayale tahayyüle tasavvura sığmaz derecatta ulular ulusu yüceler yücesi eazz-u izzet azamet ve kibriyada eşi menendi bila nihayyette zül-celali vel ikram sahibi olan, hannan ve cenabı mennan, sultanul azıym (aliyyül ala yücelikte) ve erhamürrahımiyn (merhametlilerin en merhametlisi) dir. Binbir ismi şerifini lafzayı zatı celalinde (allah celle celâluhû) cem eylemiş kendisinden gayrı ilah olmayan rabbdır. Hakk teala ve tekaddes hazretlerini tariften diller aciz kalsa da edep ehline yakışan, bildiğince nakletmektir. Yoksa --o-- kendisini övdüğü gibidir. Allahu alem...