insanın yaratıldığını kesin alıp haa haay değip gülüp geçilecek bir durum değildir bu.
önemli olan varlığı ne olarak aldığındır.
tanrı her şeyi yaratmıştır ama kendisi yaratılmamıştır
o halde tanrı her şeyi yaratmıştır ama kendisini hiçbir şey yaratmamıştır
aha da kanıtı gibi bir önerme olamaz.
mesele özünde tanrı, cin, peri, insan, hayvan meselesi değildir. mesele özünde varlık meselesidir ve önerme kalıptır. kalıbın dışında bir varlık söz konusu olamaz.
her var olanın bir var edicisi vardır derken bu kalıbı kurarsınız.
ve mantıki olarak ya var edicisi olmak zorunda ya da olmamak zorundadır.
eğer her varlığın bir var edicisi olduğunu kabul ederseniz o halde iş tanrıyı kimin yarattığına gider.
eğer her var olanın bir yaratıcı gerektirmediğini kabul ederseniz o zamanda tanrıya gerek kalmaz çünkü bir şey vardır ve var ediciye gerek yoktur.
teistlerin tanrıyı uydururken daha ilk kullandığı mantık budur. daha uydururken bile kendi içinde çöken mantıktır bu.
siz mantığı bir yerde a işinize geldiği yerde b yapamazsınız.
eğer bir yaratılma varsa bir yaratan vardır değip ama tanrı yaratılmamıştır ki sonucuna varamazsınız.
mesele özünde var olmadır.
eğer tanrı var olmuş ve varlık bir yaratıcı gerektirirse onun da bir var edicisi olması lazım.
bu da sizi hayır zaten vardı sonucuna götürür.
o zaman var olmak için yaratılmaya gerek yok sonucunu da kabul etmiş olursunuz.
varlık tektir, bir şey a ise o şey hep a dır. öz tektir çünkü.
entryi giren elemanın sanki tanrıyı bilimsel olarak kanıtlaması tribi beni benden aldı sizlere bırakmadı. bu sözü ateist söylemez zaten yaratılma kavramını kabul etmez siz çok yaratılma meraklısı olduğunuz için bu soru ironi olarak sorulabilir. anlarsanız eğer. çok zor tabii.
zaten yaratilabilecek birsey olsa kendisi yaratici sifatini haketmez ayrica digerlerini yaratmak ona degil yine onu yaratana duser ve bizde en basa doneriz. cikardigimiz sonuc ise yaratici yaraticidir, yaratilmamis olandir.
"neden Allah başka bir şekilde değil de olduğu gibi?"ye dönüştürüldüğünde, saçmalığı inanılmaz bir derinliğe dönüşecek sorudur. Aynı şey Mısır'ın Horus'u için de geçerli: "Neden Horus tespih böceği kafalı değil de kartal başlı?". Ya da "Neden Thor başka bir şekilde değil de olduğu gibi?".