dünya imtihanını tam kavrayamamış bir insanın söyleceği sözüdür. ama bu sınavda kopya çekmek serbest. ayrıca başlık sahibi zatın verdiği bir örnek de necip fazıl'dan şu dizeleri aklımdan geçirtmiştir.
allah'ın on pulunu bekleye dursun on kul,
bir kişiye tam dokuz,dokuz kişiye bir pul.
Bir gün, çelimsiz, küçük bir kız çocuğu sokağın köşesine oturmuş yiyecek, para, ya da alabileceği herhangi bir şey için dileniyordu.
Üzerinde yırtık, pırtık giysiler vardı; yüzü gözü kir içinde, perişan bir hali vardı. Kız dilenirken, sokaktan genç, canlı ve iyi görünümlü bir adam geçti. Kızı farketmişti ama belli e...tmemek için dönüp ikinci kez bakmadı.
Büyük ve lüks evine, mutlu ve rahat ailesinin yanına geldiğinde, çok güzel hazırlanmış akşam sofrası onu bekliyordu. Fakat az sonra düşünceleri tekrar o fakir kıza takılıverdi.
Duyguları birşeylere itiraz ediyordu. Sonra kolay yolu tercih etti ve itirazlarını Allah a yöneltti:
"Böyle birşeyin olmasına nasıl müsaade ediyorsun? Neden o küçük kıza yardım için birşeyler yapmıyorsun Allahım?" diye yakındı içinden. Sonra ruhunun derinliklerinden gelen bir cevap işitti :
"Yaptım. Seni yarattım!"
__________________
anlayana güzel bi hikayedir,anlamayan için açıklamaya lüzum yoktur..
insanlar Allah i unutup, kendi benliklerinde bogulduklari icin. yoksa hicbir canli irki yoktur ki insanlar kadar acliga maruz kalsin. hayvanlar icinde de en aptal ve aciz olani en iyi beslenir. elma kurdu ve balik gibi. hem vahsi ve guclu hayvanlar zahmet ve kosusturmayla yiyeceklerini temin ederken, aciz yavrularin rizki ayaklarina kadar getirilir.
açlık ve yoksulluk.. ikisi de imtihan vesilesidir.. zenginlik de öyle.
allah eğer herkese zenginlik verseydi, o zaman bir çok maddi şeye ihtiyaç sahibi olan insanlara merhamet ile elini uzatan yardımsever insanlarımız olur muydu? elbette hayır.. çünkü böyle bir ihtiyaç olmazdı.
insanın içindeki güzellikleri sınamak içindir açlık, yoksulluk, zenginlik.. hepsi bu alemde ki varoluş sebebidir.
bu sınanmaların gerekliliği ise ötedeki alem içindir.. *
inançlı olmak; her şeyin, ya da yaşanılan şeylerin bir sebebi olduğunu, çok daha büyük bir düzenin minicik bir parçası olarak gelecekte farklı olaylara sebebiyet vereceğini anlamaktır. "Madem Allah var niye insanlar ölüyor" mantığıyla olmuyor bu işler...