allah vardir diyene nerede ben goremiyorum demek

entry36 galeri0
    36.
  1. hiç bir aklı başında ateist'in bu sözü söyleyeceğini sanmıyorum. zira allahın olmadığını savunmak için daha mantıklı yollara başvururlar. kendi inandıklarına inanmayan insanların fikirlerine saygılı olmayan insanların, kendilerini avutmak için "geçen şu şu bana ben allahı göremiyorum o zaman yoktur" veya daha farklı şekilde ama aynı yola çıkan sözleri kullandıkları görülmüştür. * *
    1 ...
  2. 35.
  3. bunu diyen şahısla tartışmak zaman kaybıdır. ayet-i kerime her şeyi açıklıyor.
    "sizin dininiz size benimki de bana."
    0 ...
  4. 34.
  5. ama o seni görüyor diyerekten haddi bildirilmelidir.
    0 ...
  6. 33.
  7. 32.
  8. e normaldir. allah şah damarından daha yakındır. yani insanın içindedir. içini görebiliyorsan mesele yok tabi ki.
    0 ...
  9. 31.
  10. 30.
  11. (bkz: #3665103)

    allah vardır diyene, doğduğu andan beri kametten başlayarak din'le, aileyle, okulla ve osuruğu göremiyorsan buna neden inanmıyorsun gibi ancak kendileri üzerinde başarıya ulaşmış zekice kanıtlarla görmeden var olduğuna inandırılan allah'ın varlığını ayranın içindeki suyla, göde atılan cimdikle, çorbadaki tuzla ispatlama çabasına akıllı ol akıllı demektir.

    senin kullandığın yöntemle hintliler şiva'nın, norveçli odin'in, eskimo sedna'nın, şaman tengri'nin varlığını ispatlıyor. önce aranızda anlaşın bakem, çorbadaki tuz, ayrandaki su hangisinin varlığının ispatı? inananı en çok olanın mı, doğduğun yerde inanılanın mı, en güzel cenneti, valhallayı, uçmagı vs vaad eden mi?

    bunu mu bekliyorsunuz:

    - şişt atecan, allah vardır!
    + eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne muhammeden abduhû ve resûluh..

    çok zekisiniz.
    2 ...
  12. 29.
  13. akabinde kırbaç şaklatılır ve "haydi şimdi tanrın gelsin seni kurtarsın" diye de eklenir.
    1 ...
  14. 28.
  15. hemen ardından gelecek olan ıslak odun darbelerini kabullenmiş olmaktır.
    2 ...
  16. 27.
  17. 26.
  18. baştaki isim değiştirildiğinde diğer tüm soyut kavramlar için geçerli olabilecek zırvalama.

    - canım acıyor?
    + nerede ben göremiyorum?
    - çotank!! gördün mü?
    + vay amıssına koi varmışmış.
    ...
    - seni seviyorum.
    + nerede ben göremiyorum?
    - hayvansın rıza.
    ...
    - ruhum daralıyor.
    + nerede ben göremiyorum?
    - sen sus ruhsuz ibne.
    2 ...
  19. 25.
  20. Allah'ı görmek, onun cemalini seyretmek, bir kulun ulaşabileceği zevkin en üst noktasıdır. öyle ki bu dünya zevklerini unutturan cennet zevkleri, Allah'ı (c.c.) görmenin zevkinin yanında sıfırdır. Cennetteki mertebelerin en önemli farklılığı Cemalullah'ı görme sıklığıdır zaten.

    Allah'ı görmek, iyi bir kulluğu, Allah'a (c.c.) itaati, bu dünya hayatında O'nun (c.c.) için çalışmayı gerektirir. Öyle kolay bir şey değildir yani.

    kaldı ki görmek nedir? insan neyi görür, önce bunu düşünelim. insan daha bir aids mikrobunu görmekten aciz bir varlıktır. Görmek ihata meselesidir.

    Hz. Mevlana'ya (r.a.) sormuşlar, "biz niye Allah'ı göremiyoruz?" diye. O da cevaben demiş ki, "her göz Allah'ı görmeye layık değildir. Göremez." Yani, biz kimiz ve neyiz ki Allah'ı (c.c.) görebilelim.
    3 ...
  21. 24.
  22. alaylı bir cümledir, zira allah'ın varlığına inanmayan bir kişi bunu böyle cevaplayabiliyorsa katıksız cahildir. "yaradan'ın varlığına inanmasan bile birazcık aklın olsa böyle soruyu sormanın ne kadar saçma olduğunu anlayabilirsin" diye hitap edilir soruyu soran kişiye.
    1 ...
  23. 23.
  24. aklının varlığı şüpheli kişinin vereceği boş laftır.
    1 ...
  25. 22.
  26. kinayeli, düşünmeye davet cümlesidir.

    allah çorbada tuz mudur, ayranın içindeki su mudur, teşbihte hiç mi hata yoktur da hayatınızı adadığınız,
    yeri geldiğinde akılla açıklanamaz dediğiniz allah'ın varlığını hep ilkokul 2 örnekleriyle ispata çalışırsınız?

    biraz güneyde yehova'ya inan bre gafil der kippalılar, hint yarımadasında şiva, vişnu, kali ve hepsi birleşir, voltran yaratıcı brahma olur adı, iskandinavya'da odin olur adı, inanmazsan thor kırar kafanı, pekmezini akıtır, maya diyarında olur sana kukulkan, inanmazsan gödünden alırlar kan*, olimpos'ta zeus olur, karnak'ta osiris olur, ra olur, pers diyarında ahura mazda, akadlarda allatu olur(bu allah için etimolojik xenon farları yakıyor biraz), rastafariler der ki o jah'tır, inanırsan kafa yapar, eskimolar sedna der, inanırsan ona, karısını sunar sana, uzak asya da der tengri, hem de gök rengi,
    bu coğrafya da allah var der.

    ve hepsinin tarifi, gücü, emri, ödülü, cezası farklıdır.

    görüldüğü üzere o çorbadaki tuzun, ayrandaki suyun adına sahip çıkan yüce yaratıcı çok. bu kavramın adını, içeriğini, bulunduğun coğrafya belirliyorsa, bu işte biraz beşer imzası vardır kardeşim. siz en iyisi ''lekum dinikum veliye din'' deyin, kardeş kardeş devam edelim.
    3 ...
  27. 21.
  28. son üçbin yılın en fazla söylenegelen kısırdöngüsü.
    0 ...
  29. 20.
  30. - allahım bu eleman seni göremediği için varlığına iman etmediğini söyleyip cehennemi hak etmediğini düşünüyor.
    + peki o zaman arkadaşı cehennem denen özel suite götürün . acıyı görmese de canı baya yanacaktır.
    0 ...
  31. 19.
  32. +rüzgar vardır.
    -hani ben göremiyorum
    +üşüyor musun peki?
    +evet.
    -bi s.ktir git o zaman sen.
    1 ...
  33. 18.
  34. allah'ın, ya da nasıl adlandırılıyorsa, yaşamın akışına altıncı duyudan çok diğer beş duyu ile algılanabilir müdahalelerde bulunması düşüncesi, bana hep saçma gelmiştir. iddia edilmez mi ki o kullarını imanla, inançla test eder? #3664162 de belirtildiği gibi, görünür bir tanrı, "kul"larından beklediği imanı bu şekilde elde edemez, çünkü insanlar için o zaman inanmamak tuhaf bir durum olur. bu nedenle, mevzubahis sözü söylemek, etki bırakmak adına ucuz ve artistçe bir saçmalama ya da güya karizmatik cevaplar listesine bir madde ekleme eğilimidir.
    1 ...
  35. 17.
  36. - allah vardır
    + nerede ben göremiyorum
    - ikna olmayacaksın azizim ama; bir gün günün doğuşunu izle.. batışını izle.. ve evreni düşün. mimarın izlerine her yerde rastlanır. evrenin en büyük mimarı allah'tır. her yerde kudretinin izlerini görürsün.
    1 ...
  37. 16.
  38. 15.
  39. 14.
  40. +korku var mıdır?
    -yok, nerede ben göremiyorum?
    +seni korkutmadan bsg burdan
    2 ...
  41. 13.
  42. hakikati güneşe benzetirler doğrudur, çoğu zaman gözlerimizi yaralar korkusuyla bakmayız. bazı ahmaklara bu yüzden allah2ın varlığını ispatlamak abesle iştigal etmek olur ki insan onuruna yakışmaz.*
    2 ...
  43. 12.
© 2025 uludağ sözlük