allah var mı yok mu sorunsalı

entry65 galeri0
    40.
  1. 39.
  2. 38.
  3. Dini olmayanlara Ateist denir.
    (bkz: Ateist)
    0 ...
  4. 37.
  5. tanrı; toplumların hayalindeki adalet sağlayacı diktatördür.

    her toplum kendi yapısına uygun tanrı modelini yaratmıştır. kendine güvenmeyen, boyunduruk ve baskı altında yaşamaya uygun araplar'a göre tanrı sinirli, kötü insanları mahveden, iyi bir insan olsanız bile öbür dünya da sizi adam yerine koyup konuşmayacak çok üstün bir güç iken,

    bilime önem veren, aşk ı üstün tutan antik yunanlılara göre dünyadan bir kıza aşık olabilecek aşk tanrısı, kötülükle savasan iyilik ve kötülük tanrısı gibi birçok tanrı olarak esas alınırken

    savaşların egemen olduğu orta ve doğu asya toplumlarına göre ise, en keskin kılıca ve en sağlam kalkana sahip bir savaşçı olarak çıkar karşımıza...
    0 ...
  6. 36.
  7. genelde insanın gençlik ve yaşlılık günlerini kemiren, cevabı cevaplayanın insafına kalmış sorudur.

    allah tanrı ideasının bir görüntüsüdür.

    (bkz: mağara istiaresi)
    0 ...
  8. 35.
  9. 34.
  10. hz ali'ye rivayet edilen bir cevabı yazacağım bu soruya:(mealen kendi cümlelerimle)
    aynı soru sorulduğunda,

    "ya varsa???? demiş...

    (senin iddia ettiğin gibi yok ise benim kaybım en fazla serkeş olduğu üzerinde cümlenin birleştiği bir hayatı(içki-kumar-zina-yalan-dolan-faiz-ahlaksızlık vs haram kökünden cümlesi) yaşamamak olacak...
    ama benim inandığım üzre allah var (ise senin için zira benim bir şüphem yok) senin kaybın ne olacak? "ebedi hayatın mutluluğu ve ebeden ceza")

    ...
    ki allahın bizden isteği "inanmak" ve takdir edersiniz inanmak görülmeyene/gayba yönelik olur...Allahı görsen inanmamak gibi bir seçeneğin kalır mı ki???
    0 ...
  11. 33.
  12. ortaya atanların ispatlaması gerekecektir, yoksa zeus da olabilir, osiris de, odin de hepsinin olasılığı aynıdır. ama neden gidip aralarından allah'ın varlığını tercih etmişlerdir mantıklı bir açıklaması yoktur.
    mantıklı olan kişi o anki durumu itibari ile açıklayamadığı her bir boku doğaüstü olaylara bağlamamaktır, zamanlar herşeyin açıklaması ortaya konuluyor sonuçta. doğaüstü varlıklar yoktur, olmasına gerek de yoktur, dolayısı ile olasılıklar zeus, ra, allah ... vb. gibi tanrıların olmamasından yanadır. bunun dışında ilahi bir dille yazıldığı iddia edilen kutsal kitapta gerçeklikle çelişen ( ilk başta iki insan yaratılmış allah tarafından gb) bilgilerin olduğunu da düşünürsek, zaten bilgilerde yanlışlık olması dolayısı ile allah yoktur diyebiliriz. diğer tanrıları da teker teker araştırmak bize düşmez,
    herhangi birisinin varlığı kanıtlanana kadar bir geçerlilikleri olmayacaktır.

    birisi varlığını ispat edene kadar tanrının gerçek olma ihtimali, şirinler'in varolma ihtimali ile aynıdır.

    (bkz: tanrıya inanmanın psikolojik rahatsızlık olması)
    0 ...
  13. 32.
  14. 31.
  15. --spoiler--
    -şimdi size kanıtlayacağım eğer tanrı varsa kötüdür.tantı yaratılmış herşeyi yaratan mıdır? eğer tanrı herşeyi yaratmışsa kötülüğüde o yaratmıştır bu da demek oluyor ki tanrı kötüdür...
    -pardon profesör soğuk gerçekten var mıdır ?
    -ne tür bir soru bu tabiiki vardır. sen hiç soğukta bulundun mu?
    -aslında efendim soğuk diye bir şey yoktur fizik kanunlarına göre gerçekte soğuğu bize düşünüdüren şey ısının yokluğudur.
    -gerçekte karanlık varmıdır profesör.
    -tabiiki.
    -yanılıyorsunuz profesör karanlık gerçekte varolmayan bir kavramdır. karanlık aslında ışığın yokluğudur, ışık üzerinde çalışabileceğimiz bir konu ancak karanlık değil. kötülük yoktur tıpkı soğuk ve karanlık gibi tanrı kötülüğü yaratmadı. kötülük sadece bir insanın kalbinde tanrı sevgisi olmadan gerçeklerştirdiği şeylerden ibarettir.
    kim mi bu çocuk a.einstein 1879-1955
    --spoiler--

    ve einstein tanrıyı betimleme ve örneklemelerde bir mitolojik karakter üstünden tasvir yaparmış gibi kullanırdı sadece, çünkü einstein tanrıya inanmazdı.
    bunu açıkladığında yobaların neredeyse hakarete varan yüzlerce mailini almıştır.
    sistemin güzelliğini açıklarken sık sık tanrıya başvururdu, tıpkı güzel şaraplar için dionysos'a başvurmamız gibi.
    onun sistemin hakimi rolünü oynadığı hayali bir karakter olduğunu bilirdi.
    0 ...
  16. 30.
  17. bir dine ve tanrıya inanmak farklı olmaya çalışmaktır. çünkü günlük yaşantınızda asla sokakta yürürken, varlığını ispatlayamadığımız uçan elmalara tapınan ve ellerini açarak uçan armutlara dua eden, dileklerde bulunan insanlarla karşılaşmayız. böyle bir şey görseydik, "deli!" ya da "marjinal" der geçerdik. ancak sokağa çıktığınızda, televizyonu açtığınızda, yerlere kadar kapanarak varlığına dair tek bir kanıt olmayan bir güç önünde yerlere kadar kapanan, ağlayarak ondan bir şeyler dilenen, iki kelimesinden beşinde var olmayan bir tanrı’dan bahseden binlerce, milyonlarca, hatta milyarlarca insan görürüz. onlara gör allah vardır ve varlığı ya da yokluğu sorgulanmamalıdır.

    allah'ın varlığı ya da yokluğu ateist bir kişi için sorunsal değildir.düşünceleri, hayalleri ve dünya görüşü, ne idüğü belirsiz tanrılar ve kutsal olduğu sanılan insan yazması kitaplarla sınırlı değildir. özgürdür. sanılanın aksine "kaybolmuş" değildir. zincirlerini kırmıştır ve dindarların asla yapamayacağının aksine, tüm dünya’yı ve dünya’nın sırlarını görmek için özgürdür!
    1 ...
  18. 29.
  19. insanlık ,vicdan gibi düşsel olgular da yoktur ama daima sorgulanır.
    allahın en büyük kusuru var olmaması.
    0 ...
  20. 28.
  21. allahı yok saymak için tüm evreni gezmen lazım her yere tek tek bakman lazım ki allah yok diyebilesin. allah'ın yokluğunu kimse ispatlayamaz. ama allah'ın varlığını ispatlamak için çok söze gerek yok aynaya,güneşe,ağaçlara,hayvanlara bakmanız yeterli.
    1 ...
  22. 27.
  23. Eminim bir çok kişi bunu sorgulamıştır, zaman zaman inançlı zaman zaman inaçsız olmuştur ama allahın varlığını her zaman hissetmiştir.
    0 ...
  24. 26.
  25. allah olsada olmasa da hayatın bok gibi oluşundan kaynaklı hiç birşeyin değişmeyeceği bir gerçektir. bu da bizi başka bir sorunsala sürükler. (bkz: gerçek var mıdır yok mudur)
    0 ...
  26. 25.
  27. Laplace'ın dediği gibi "Böyle bir hipoteze ihtiyacım yok."
    0 ...
  28. 24.
  29. RABBiNiZ elbetteki sizin ne düşündüğünüz ne yaptığınızı bilir ve görür.Allaha şirk koşmaktan sakının ve ondan korkun. bu sapıklık tan korkun ve ondan af dileyin elbetteki Rabbimiz çok merhametli ve bağışlayıcıdır
    0 ...
  30. 23.
  31. ey insanlar ! bu göklerin ve yerin 7 kat semanın kendi kendine olduğunu mu söylüyorsunuz. eğer öyle diyorasınız siz apaçık bir sapıklık içerisindesiniz
    0 ...
  32. 22.
  33. -şimdi size kanıtlayacağım eğer tanrı varsa kötüdür.tantı yaratılmış herşeyi yaratan mıdır? eğer tanrı herşeyi yaratmışsa kötülüğüde o yaratmıştır bu da demek oluyor ki tanrı kötüdür...
    -pardon profesör soğuk gerçekten var mıdır ?
    -ne tür bir soru bu tabiiki vardır. sen hiç soğukta bulundun mu?
    -aslında efendim soğuk diye bir şey yoktur fizik kanunlarına göre gerçekte soğuğu bize düşünüdüren şey ısının yokluğudur.
    -gerçekte karanlık varmıdır profesör.
    -tabiiki.
    -yanılıyorsunuz profesör karanlık gerçekte varolmayan bir kavramdır. karanlık aslında ışığın yokluğudur, ışık üzerinde çalışabileceğimiz bir konu ancak karanlık değil. kötülük yoktur tıpkı soğuk ve karanlık gibi tanrı kötülüğü yaratmadı. kötülük sadece bir insanın kalbinde tanrı sevgisi olmadan gerçeklerştirdiği şeylerden ibarettir.
    kim mi bu çocuk A.einstein 1879-1955

    tek şey bilgisizlik düşünmek insanlara güç geliyor ne yazık ki. biraz düşünseler ya da bilimin mucizelerini takip etseler onları kendiğiliğinden tesadüflere kalmayacak kadar mükemmel olduklarının farkına varırlar. bilim her geçen gün bir yaratıcının varlığını kabul etme yolunda ilerliyor. bir yaratıcıya inanmak onun yasaklarına uymaya çalışmak zor geliyor işimize gelmiyor o yüzden onun olmadığını kanıtlamaya çalışıyoruz ancak çevremizde düşünen beyinler olduğunu unuturak yapıyoruz bunu. (bkz: akıl sahiplerine müjdele)
    4 ...
  34. 21.
  35. 20.
  36. "insan var mıdır yok mudur" sorunsalının yanında lafı bile olmayacak sorunsaldır.
    (bkz: düşünemiyorsun o halde yoksun)
    1 ...
  37. 19.
  38. Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal traşı olmak için berbere gitti. Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar.Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah ile ilgili konu açıldı.

    Berber:Bak adamım ben senin söylediğin gibi Allah'ın varlığına inanmıyorum.

    Adam: Peki neden böyle diyorsun?;

    Berber: Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin eğer Allah var olsaydı bu kadar çok sorunlu sıkıntılı hasta insan olur muydu terkedilmiş çocuklar olur muydu? Allah olsaydı kimseye acı çektirmez birbirini üzmezdi.Allah olsaydı bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum.

    Adam bir an durdu ve düşündü ama gereksiz bir tartışmaya girmek istemediği için cevap vermedi. Berber işini bitirdikten sonra adam dışarıya çıktı. Tam o anda caddede uzun saçlı ve sakallı bir adam gördü.Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre belli ki traş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berberin dükkanına geri döndü.

    Adam:Biliyor musun ne var bence berber diye bir şey yok
    Berber: Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım ve bir berberim.
    Adam: Hayır yok. çünkü olsaydı caddede yürüyen uzun saçlı ve sakallı adamlar olmazdı.

    Berber: Hımmm Berber diye bir şey var ama o insanlar bana gelmiyorsa ben ne yapabilirim ki?

    Adam:Kesinlikle doğru! Püf noktası da bu! Allah var ve insanlar ona gitmiyorsa bu gitmeyenlerin tercihi. işte dünyada bu kadar çok acı ve keder olmasının nedeni!
    8 ...
  39. 18.
  40. "allah var çünkü biz varız, allah yok çünkü biz varız"
    2 ...
  41. 17.
  42. 16.
© 2025 uludağ sözlük