iyi ki allah'a inanıyorsunuz dedirten düşünce. demek allah olmasa, adam or.spu cocugunun teki olacak. bu farklı şekillerde genişletilebilecek bir iddiadır.
"allah olmasaydı iyi insan olmazdı" şeklinde görüşlere yer verilebilir. bu da zaten din-ahlak sentezinin, ölüm sonrası mükafata dayandığı gerçeğinin kanıtıdır bir nebze. e biz her zaman bunu söylemedik mi zaten ?
mükafat ve korku üzerinden inanç diye. buyur sana cebinde konyak ile gezen imam.
ateistlerin anlamadığı en önemli nokta şu ki onlar yüzde yüzlük kanıt istiyorlar. Tabi ki burda bahsettiğim ateist gerçek anlamda ateist olanlar; bunlardan kimileri var ki gerçekten insan olabilme adına büyük mesafe de katetmişlerdir. Nefsine tapan heva peşinden gidenler ateist bile sayılmaz gözümde. Ben onları ateist kategorisine dahi koymuyorum ki öyleleri zaten cehennemin içinde olsa yine de tanrı yok buyrun ben yardımcı olayım derler.
Ebu Cehil burada iyi bir örnektir mesela. Ateist falan olmayan bu kişi bugünün nasıl ki insanların başlarını kapatmalarını bile hazmedemeyen bir de üstüne üstlük sosyalist geçinen toplumun kalburüstü dönekleri varsa o günün kabileci ve pragmatik yapısı içerisinde kendince aşağılık bir yetimin Peygamber olmasını hazmedemiyor sürekli neden Muhammed diyordu.
Benim görüşüm gerçek ateistler kesin kanıt peşindeler. Değerlendirmeleri kaynaktan değil ya da olayları saptıranların sözlerine ehemmiyet veriyorlar. Bence burada dikkat etmeleri gereken husus şudur ki insanoğlu bir sınavdadır. Karşılığı ya hezimet ya da huzurdur. Burda şunu beklemek yalnış olur ben sınava gireyim bana da cevapları gelsin. Kpss de kopya çekmekten farkı yoktur. Bktan bir işe girip üç kuruşa çalışmak için bile ömrümüzü tüketip başka insanlar tarafından yüzlerce sınava tabi tutulmamız anormal gelmiyor da Allah'in karşılığı çok değerli olduğunu söylediği bir konuda bizi bir sınava tabi tutup hayatımıza da ayetteki örnekte görüldüğü gibi (Bakara 143- böylece biz sizi, insanlara şahid (ve örnek) olmanız için orta bir ümmet kıldık; peygamber de üzerinizde bir şahid olsun. senin üzerinde bulunduğun (yönü, ka'be'yi) kıble yapmamız, elçiye uyanları, topukları üzerinde gerisin geri dönenlerden ayırt etmek içindir. doğrusu (bu,) allah'ın hidayete ilettiklerinin dışında kalanlar için büyük (bir yük)tür. allah, imanınızı boşa çıkaracak değildir. şüphesiz, allah, insanlara şefkat edendir, esirgeyendir.)çeldiriciler yerleştirmesi niye insanların garibine gidiyor anlam vermek zor.