allah her yerdeyse kabeye gitmek neden

entry28 galeri0
    1.
  1. Kabe'nin yeryüzündeki ilk mescit olması hasebiyle yapılan ziyarettir. Hz. ibrahim tarafından, oğlu ismail'le birlikte yapılmıştır.
    3 ...
  2. 2.
  3. arap ekonomisi, sen oraya bir ibadet olarak baksan da dışardan orası turizmdir. yani ekonomi canlansın. o kadar oteli oraya daha çok sevapla dikmediler, o kadar yatırımı oraya sen huzur bul diye de yapmadılar. yani ekonomik hep bunlar.
    3 ...
  4. 3.
  5. Düşününce cidden çok mantıklı gelen durum.
    1 ...
  6. 4.
  7. Allahın kabede olduğunu sanan cahil beyanı. Güldürür.

    Allaha mekan tahsis ettiğin anda şirke girersin.
    4 ...
  8. 5.
  9. Kabe'ye allah'ı ziyaret amaçlı gidilmiyor.
    3 ...
  10. 6.
  11. Maymunlar Neden evrimlesemeden ölüyor sorusuyla Eşdeğerdir.
    1 ...
  12. 7.
  13. islamcilar hintlilere efendim bunlar inege tapiyorlar! hristiyanlar icin isya tapiyorlar vs vs diye iftira atarlar saldirirlar. onlarda sizin icin "kabenin etrafinda nicin donuyorsunuz? o tasa nicin el yuz suruyorsunuz?" diyorlarmi? demiyorlar.

    islamdan oncede putperestler kabeyi tavaf ederlermis hatta bes vakit namazda kilarlarmis. hatta suanki hacilar gibi ihramada girerlermis. islam peygamberi bu uygulamalari direkt yeni dinine uygulamis. bu savin dogrulugunuda kuranda ibadetlerin ayrintili olarak anlatilmanasindan anlayabiliriz.

    acin tevrat i okuyun bakin adamlarin itaplarinda hersey ibadet dahil nasil ayrintili bir sekilde anlatiliyor.

    ayrica kabe yeryuzunun ilk mabedi ve ibrahim tarafindan insaa edilmis olsaydi, mutlaka tevratta bahsi gecerdi. tevrat ve incilde kabeden hic bahsedilmez.
    1 ...
  14. 8.
  15. insanlar kabeye tapmazlar.Kabe bir yöndür.
    2 ...
  16. 9.
  17. Yön etrafinda dönmek neden diye uzar guder bu sorunsal..
    1 ...
  18. 10.
  19. beyin de kafanın içinde ama kullanmak için okula gidiyorsun değil mi? dir.
    6 ...
  20. 11.
  21. başlığı açan yazar için, ''dinden çıkarsın'' dedirten başlıktır.
    0 ...
  22. 12.
  23. çünkü islam arapların ihraç malıdır. araplara haraç vermezsen dinden çıkarsın. olayın mucidi onlar.
    2 ...
  24. 13.
  25. bir yarrağın açtığı yarraktan başlık lan orospu çocuğu sen kabeyi ağzına alma yoksa senin ağzını başka bir şeyle doldururum.
    1 ...
  26. 14.
  27. arabın inancı, arabın parası. sana mı verecekti?
    2 ...
  28. 15.
  29. Müslüman ol, hacca ya da umreye git; anlarsın..yanıtlı soru. kendi mantığı da sağlam yanlıştır. daha kabe'nin manasını, ne olduğunu anlamamışsın.

    neyse.

    domates.
    0 ...
  30. 16.
  31. kabe; kendisine kutsallık atfedildiğinden bu yana bazı insanlar tarafından ticaret malzemesi olarak kullanılmış bi yerdir. bu durum kur'an tebliğ edilmeden önce, kabe'nin etrafına çöreklenmiş kureyş'in önde gelen çetesi tarafından da aynı mantık ile kullanılıyordu.

    cahiliye döneminde, kabe'de bulunan putlara çeşitli hediyeler bırakılırdı. keçi, deve, altın, gümüş vb. bırakılan bu hediyeler kabe etrafına çöreklenmiş bağırsak kurtları tarafından toplanır ve aralarında pay edilirdi. Allah resulu kur'an'ı tebliğ etmeye başlayınca, kabe'de bulunan putlar mekke fethi ile temizlendi ve kabe, o coğrafya'da bulunan tüm müslümanların toplandığı, müslümanların sorunlarının konuşulduğu, çeşitli kararların alındığı bir istişare merkezi haline geldi.

    Allah resulunun vefatından ve ardından 4 halifeden sonra, kabe eski ticaret formuna tekrar kavuştu. her yıl 12 kilo altın 6 kilo gümüş ile (sim şeklinde işlenmiş) örtünün etrafında dönen, bir önceki yıl'ın örtüsünün indirilip kabe'nin kaymağını yiyen "yeni bağırsak kurtları" arasında (emirlikler) pay edilen, taş'dan yapılmış simgesel şeytan'a taş atılan, etrafını gökdelenlerin ve altın kaplama bugatti'lerin çevirdiği, aynı zamanda kapısında yetimlerin, fakirlerin dilendiği (içeri giremezler) son ticaret mekanı halini almıştır.

    Allah tarafından kıble (yön) olarak tayin edilen bir mekanın amacının dışında kullanılması, normal hayatında her tür haltı yiyip hac yapıp dönünce dönüşüme uğradığını, affedildiğini sanan müşrik (çoğunluk) müslümanların oluşturduğu bir ziyaret mekanı haline gelmiştir.

    insanlar kabe'yi allah'ı görmek için gitmezler, gitselerde göremezler. Allah somut bir kavram olmadığı gibi, bir şubesi ve mekanı da yoktur. eşi ve benzeri de yoktur. Allah her şeyi kuşatandır, rab insanlara şah damarından daha yakın olduğunu söylemektedir.
    1 ...
  32. 17.
  33. arapların petrolü bitebilir ama kutsal taş biraz tadilatla sonsuza kadar para getirebilir.
    1 ...
  34. 18.
  35. art niyetli ve provokatif bir soru.

    inanan insan için allah'ın her yerde var olduğu da, haccın allah'ın emri olduğu da kur'an'ın gerçekleridir. kur'an ibadetler ve inanç konusunda özün, manevi yönün önemini elbette vurgular, ama kulun allah'a bağlılığını göstermesi ve dini yönden disipline olması için ibadet emirlerini de getirir.
    3 ...
  36. 19.
  37. bazen çıldırıyorum ve bu o anlardan biri. sanane kardeşim sanane. inanmıyorsan başkalarına saldırmaya hakkın yok. senin için dua edeceğim kardeşim her kimsen. Allah hidayet etsin.
    1 ...
  38. 20.
  39. namaz nasıl allahın emriyse hac da allahın emridir.
    0 ...
  40. 21.
  41. aynen, amaç bir tanrıya ibadet etmekse saf bir yürek, içten bir inanç yeterlidir. sonuçta tanrıya ulaşmak için kabeye kadar gitmeye gerek yok. zaten tanrıya mesafelerle değil iyilikle ulaşırsın ve kabeye gitmek bir iyilik değildir, gidin fakir doyurun toplumsal eşitsizliği dengeleme yoluna gidin.
    0 ...
  42. 22.
  43. seyahat özgürlüğü anayasal bir hak. allah her yerde ama biz değiliz. bu yüzden Sürekli seyrüsefer hali. yoruyor elbette.
    0 ...
  44. 23.
  45. Allaha inanan emirlerini sorgulamaz,uyar.gitmek nasip oldu da sorgulaması kaldi.
    0 ...
  46. 24.
  47. öldükten sonar toplanılacak olan mahşere dünya göüz ile gidip tövbe etmek içindir. Hac ibadeti; Müslümanları, Hıristiyan ve Yahudilerden ayıran alametlerdendir.Hac ibadeti; gücü yeten her Müslüman’a farzdır. soru şirk kokan sorudur. öğrenci evde netten ders yapar okula gitmek zorundamı gibi saçma denklemi çağrıstırır.
    0 ...
  48. 25.
© 2025 uludağ sözlük