--spoiler--
1. Elif Lâm Mîm.
2, 3, 4, 5. Rumlar, yakın bir yerde yenilgiye uğratıldılar. Onlar yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. Önce de, sonra da emir Allah'ındır. O gün Allah'ın (Rumlara) zafer vermesiyle mü'minler sevinecektir. Allah dilediğine yardım eder. O, mutlak güç sahibidir, çok merhametlidir.
--spoiler--
kuran-ı kerim'in bir anda indirildiğini sanan insanların tuhaf sorusu. kuran-ı kerim 23 yılda kısım kısım gelmiş ve an be an yaşanmış olaylarla birlikte oluşmuştur.
1- içki kısım kısım yasak edilmiştir. Bu nedenle önce zararlarından bahsedilmiş, sonra namaza alkollü yaklaşılmaması söylenmiş. en sonunda da haram edilmiştir. dolayısıyla Allah hükmünü kademeli olarak değiştirmiştir ki, bu insanların yıllarca su gibi içtiği bir içeceğin yasağına kolay adapte olabilmesi içindir.
2- zırt pırt peygamber efendimize soru sormaya gelenleri düşünüp öyle gelmeleri için sadaka vermeye teşvik etmiş. bunda herhangi bir kötülük yok. daha önceki yapılanları da affettiğini söylemiş. bunda bir zıtlık yok.
3- Amentüde bir sıkıntı yok. Hayır ve şer Allahtandır. Çünkü olan biten her şey Allh'ın izniyledir. ancak olayların başlatıcı müsebbibi bireylerdir denmektedir. çok basit.
4- gerçek hristiyanlık'ın adı da islamdır, ilk Hz.Adem'in inandığı dinde islamdır. Yani hanif dinidir. Hanif dininin son temsilcisi ve geçerli olanı islam olduğu için bunun söylenmesi normal.
kuran'ı kerim'e komik diyenler önce bilgilensin, öyle konuşsun.
müslüman arkadaşların savunmak için ıkına ıkına entry girdiği ayetlerdir. bunlara gerek yok. gerçeği aklı çalışan herkes bilir. sadece burada yazılan üç beş ayet değil yüzlerce ayet var birbirini yalanlayan, çelişkili, günümüz bilimine aykırı olan. ama ne yazılırsa yazılsın savunma şekilleri hep aynı.
- yea şimdi arapçada bu aslında şu anlama geliyor.
- şimdi aslında hiç çelişki yok. bunlar olaylara göre geldi.
- kuranı bir bütün olarak okumak lazım.
- bilimsel gelişmelerin aslında hepsi kuranda var.
- o zman böyle olması gerekiyordu tamam mı.
yıllardır hep aynı savunma şekilleri. kim yerleştirmişse beyinlere, gerçekten başarılı olmuş.
girilen entry´lere yorum yapmak yasak olduğu için, başlıktaki soruya - ki soru şeklinde başlık açılmaması gerekir - tanım mahiyetinden bir yanıt verelim ; allah ın, geleceği bilip bilmediğini sorgulayan bir konu.
devam edelim. allah, hayatı yaratmış olan zat´tır. bütün evreni içindeki herşeyle birlikte yaratmıştır. allah "tütün" denilen bitkiyi bizzat yaratmış ancak sana verdiği vücudun sana emanet edildiğini de söylemiştir. demek ki sen sigara içerken, sana emanet edilen vücuda hıyanet etmiş olursun. ama o hıyaneti de "allah´ın izniyle" etmiş olursun. hayır ve şer bu durumda hem zaten allahtandır, çünkü bütün şerri yaratan da allah´tır.
unutulmaması gereken şeylerden birisi de şeytan da allah´ın yarattiğı bir melektir. demek ki şeytana uyman bile allah´ın takdiriyledir. seni icabında hiç yaratmazdı, sen de mevcudiyet gösteremezdin. ama kötülüğün kendinden olması senin o kötülüğü "murad etmen" den dolayıdır. ama o kötülüğün kendisini yaratan, gene allah´tır.
di mi allah, domuz´u yaratmasaydı, "domuz eti" yemeyi yasaklamak durumu olmayacaktı. tütün olmasaydı, sigara olmayacaktı. sen domuz yiyip , sigara içtiğin zaman, bunları kendi rızanla yapmış olursun ama, bu maddeleri yaratan da allahtır. o yüzden bahsedilen kuran ayetlerinde bir çelişki yoktur.
allah geleceği elbet bilir. şüphesiz o nun her şeye gücü yeter. tabi allah ın gücünden ve ilminden şüphe edip "allah geleceği bilmiyor mu" şeklinde başlık açanlara layık oldukları yeri * vadetmeye de gücü yeter.
--spoiler--
bakara/ 106. herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz.allah’ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?
kendi ayetini değiştirebileceğini, yerine yenisi getirebileceğini söylüyor, zaten kuranda bolca mevcut bu durumlardan.
--spoiler--
ateistlerin islamı yine küçük düşürmek için uyku mahmurluğuyla alelacele ortaya attığı komik bir iddiadır. islam inancına göre sünnetullah diye birşey vardır, bu kavram hegel felsefesinde tin diye bilinen şeydir. sünnetullah allah ın evreni kendi koyduğu esaslar çerçevesinde idare etmesidir.
dialektik de allah ın yasasıdır, evrenin genel geçer yasasıdır. bu nedenle insanlık tarihinde din çağın değişen koşullarına göre kendini restore etmektedir. ayetlerin değişmesi, haşa tanrı nın dönekliğinden değil ihtiyaçtan dolayıdır.
--spoiler--
bakara/ 106. herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz.allahın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?
--spoiler--
yav şunu hala savunanlar, açıklama getirmeye çalışanlar var. yapmayın etmeyin komik duruma düşüyorsunuz. hem ayetler değişmez, değiştirilemez, allah her şeyi bilir, allah hakimdir diyeceksin hem de unutursak kusura bakma daha iyisini biz koyarız diyeceksin.
eğer değiştirilebilir ya da günümüz koşullarına adapte edilebilir ise bu ayetleri inkar etmek olmaz mı. bunlar kafana göre değiştirebileceğin şeyler mi. ya da değiştirmeye kalksan buna kim karar verecek. şu an düşünün. değiştirme ya da adapte etme gibi şeyler olmaz. ya da günümüze uyarlama gibi bir şey kesinlikle olmaz. bu islam'da zaten belirtilmiştir. o yüzden savunurken biraz mantıklı savunun.
olayı g*tünden anlama ile ilgili bir yorumdur. eğer sen yaratıcının varlığına inanıyorsan kurallarını sorgulayamazsın. her şeyi yaradan, bilen o'dur. ve sen imtihan için yaratılmışsındır. iyiyi-kötüyü sen ayırt edeceksin. ha inanmıyorsan sana bunlar ters gelebilir. inanmak için uğraşıyorsan eğer, sadece arapçadan çevirisine değil, ne anlatılmak istendiğini de araştırmalısın.