allah evreni yoktan var etti çelişkisi

entry32 galeri0 video1
    1.
  1. ayetlere göre allah zaman ve mekanın dışındadır derseniz "mekanın dışında mekan ve zaman var" diye kabul etmiş olursunuz. eğer ki allah sonsuzdan beridir varsa sonsuzluk bir zaman kavramıdır. ayetler sürekli çelişiyor burada. eğer ki allah kendisi varken "allah sonsuzdan beridir varken, evreni yoktan yaratmayı diledi" derseniz... ta! ta! taaaaaaaaaa! "diledi" kelimesinde "di'li geçmiş zaman" eki vardır ve yine zaman ifade eder; ayrıca "sonsuzdan" ifadesi de zamansaldır zaman ve mekanı allah nasıl sonradan yarattı????. ama ayetlerde böyle ifade edilmiyor muydu? a, aa! düpedüz çelişki! eğer ki sonradan derseniz, "sonradan" kelimesi de zamansaldır. yine çelişti bak işe! bunu hiçbir ateist forumda göremezsiniz. şahsımın müslüman arkadaşlarla kafa yapıp(hakaret değil, sorgulatma, zihni yorma anlamında) kafalarını özellikle karıştırmak için bulduğum çelişkidir. düşündükçe içinden çıkamayacağınız çelişkidir. uydurulacak yorumlar bekleniyor. :)

    "var etti" deme! "etti" deki, "di'li geçmiş eki ne???
    3 ...
  2. 2.
  3. Sonsuzluk zaman birimi değildir, ayrıca ölümlü olan yani insan sonsuzluğu idrak edemez.
    2 ...
  4. 3.
  5. müslüman zihinler çelişki içinde, ama uydurdukları yorumlar ayetleri yalanlıyor. ayetlerin alayı yalan demektir, yorum uyduruyorsanız. kendi kendinize ayetleri çürütün, aferin. islam'da buna bir şey deniyor. araştırın. allah kendisinden daha büyük bir allah yaratamaz mı gibi bir paradoks değil, daha ağır bir paradoks bu. islam bu konularda inkara gireceğinizi söyler. *
    0 ...
  6. 4.
  7. 0 ...
  8. 5.
  9. Dilediğiniz kadar inkar edip inanmayın bir gerçek var ki gerçi onada inanmıyorsunuz ama olsun götünüze pamuğu tıkdıklarında anlayacaksınız herşeyi, biraz daha sabredin.
    2 ...
  10. 6.
  11. hala olayın başını bile anlamayanlar var.
    allah zamanı ve mekanı kendinden sonra yarattı ayetlere göre.

    ama eğer ki ayetler "allah yoktan var etti" diyorsa allah zaten zaman içinde varmış demektir. çünkü burada "var etti" de, "di'li geçmiş zaman eki" var. şimdi kendi kendinize ayetleri çürütün bakalım.

    yani burada çelişki var!!
    1 ...
  12. 7.
  13. eğer ki zamansal bir kavramı mistik yöne kaydırırsanız hacı hocaların videoalarıyla, o zaman siz, fiziki zaman ve evren içinde yaşadığınızı reddediyorsunuz demektir. her türlü çelişiyorsunuz kendinizle.
    0 ...
  14. 8.
  15. evet, şimdiden paradoksum meyve verdi. * kimi arkadaşlar ayetleri inkar etti burada. kimisi de fiziki zaman ve evren kavramlarını bile bile reddederek; teolojik, mistik ve spiritüel bir evren ve zamanı, "iman" yolunu seçti; ama kendi mantıklarıyla ve bilimsel kavramlarla çeliştiler. tam bir kermekeşlik.
    0 ...
  16. 9.
  17. an ve zaman mefhumlarını bilmek gerekir. allah cc andadır an ve zamanı pergelin iki ucu olarak düşünmek gerekir. an sabit olan sivri uç ise, zaman ise pergelin ucudur, mevlevilerde bir ayağın sabit olup diğeri üzerinde dönme ritüeli buna işaret eder. allah anda olduğu için verdiği kun emri o an'da gerçekleşir. zaman ise değişkendir, bu da 360 derecelik daire üzerindedir. insan an'dan uzakta zaman ile kayıtlıdır. insan da kun emrini verebilir. mesela bir ev yaptırmak isterse tüm bürokratik,mühendislik ve mimari işlemlerle beraber en az bir senesini alacaktır. zamanda gçmiş, şu an ve gelecek birbirinden ayrılırken an'da hepsi tek bir noktada birleşmiştir.
    sorunun mekanla ilgili olan kısmına ise şu şekilde cevap verilebilir. insan aklının sır erdiremeyeceği bırakın münkirlerin, zahir ehlinin dahi bilemeyeceği, emsali olmadığı için de mevcut varlıkları misal vererek ifade edemeyeceğimiz ilahi alemler vardır. bunlardan ilki ve en derindeki ahadiyyet alemidir. burası birlik alemidir.cisim,resim,isim,hayal hatta hakk bile yok, onun allah isminden bile münezzeh sadece 'hu'' o vardır. peygamberimize, sahabenin, kainat yaratılmadan önce allah cc neredeydi sorusuna cevabenn, ''altında üstünde hava olmayan a'madaydı'' dediği yer burasıdır. burası gına yani doygunluk alemidir. bir dier adı da bahri a'ma bilinmezlik alemidir.
    kuran'daki zamana muteallik ayetlerin insanların anlaması için verildiğini bilmek gerekir. daha önce de dediğimiz gibi insan zaman ile kayıtlı olduğu için geçmiş,şu an ve gelecek adı verilen zaman dilimleri var. allah cc geçmiş zaman sigası kullanıyorsa bu gelecek zaman da olabilir. ayrıca arap dilinde zamanların kullanımı cümleye göre değişiklik de gösterir.
    3 ...
  18. 10.
  19. 11.
  20. (bkz: islamda derinsellik)
    an, zamansal bir ifadedir. allah zaman ve mekanın dışındayım diyor ama?
    çelişki üstüne yine çelişki, derinsellik yöntemi ile cevap verilemeyecek "derin" çelişkidir.

    ya islami bir zaman kavramını kabul edin.
    ya da fizik bilimini topyekün reddedin.

    olay bu kadar basit, bunun ortası yok.

    ya akıl, ya iman...
    0 ...
  21. 12.
  22. 13.
  23. fizik evrenin kendi kendine, fizik kanunlarıyla, hiçbir tanrı ya da doğaüstü güce ihtiyaç duymadan; 0'dan, fiziki bir "yokluk" tan, 0 toplam enerji ve kuantum dalgalanmalarıyla var olduğunu bize açıklar. tasarlanamaz, isteyenin istediği gibi yaratamayacağı bir evrendeyiz. evrende müdahillik yok, bu da darwin'den beridir bilinen bir bilimsel gerçektir.

    bunları bilmesek cern'i insanlık olarak inşa edemezdik zaten.
    0 ...
  24. 14.
  25. ölümden sonra tecrübeye açığız her ne kadar mantık açısından imkansız olsa da, çünkü buna dair hiçbir dolaylı bilimsel gerçek bile yok.
    yani yine de açığız, olur da mezardan kalkarsak falan. *
    ama soracağımız ilk şey eğer bir tanrı varsa imkansızlığa rağmen, onun hangi din, zaman ve toplumun tanrısı olduğudur.

    varsayımlar üzerine de deneyime açığız yani, görüldüğü gibi. biz mantık dışı insanlar değiliz sonuçta.
    tanrı düşmanı değiliz, şirin baba vb. ne de düşman olmadığımız gibi. ya da en azından ben böyleyim.

    kim yukarılarda bir yerde sevdiğimiz ölen insanların bizi gördüğü ya da el salladığı gibi değişik fikirlerden hoşlanmaz ki. ama mesele bu değil.
    0 ...
  26. 15.
  27. zamansal kavramların çevirisi ya da arapçası fizikteki zaman kavramıyla çelişmektedir. eğer mantık açısından bakarsanız, burada hiçbir plan yok.
    göreceğiniz şey ayetin kendi kendi ile çeliştiğidir. felsefik açıdan her şeye inanmak mümkündür. matrix'de idealist bir felsefe üzerine kurulu.

    eğer mantık ve fizik bilimi ile bakarsanız tek gördüğünüz çelişkidir. ve bu çelişki çok barizdir.
    1 ...
  28. 16.
  29. edebiyatı yaratana edebiyat yapmaktir,
    0 ...
  30. 17.
  31. fT4h5hEP9nA&feature=youtu.be
    0 ...
  32. 17.
  33. kuyumcu terazisinde patates çuvalı tartılmaz. insan beyni sonsuzluk kavramını idrak edecek kadar güçlü değildir.
    1 ...
  34. 18.
  35. Kur'an'ı ygs de anlatım bozukluğu sorusu okur gibi okuyan sığırların anlayamadığı çelişki olmayan gerçektir.
    0 ...
  36. 19.
  37. çok basit bir çelişkiyi görmezken gelip, saptırıp ta 3.boyut ötesi zaman ve sonsuzluk ile ilişkilendirip cevap vermek istemeyenleri anlamak gerek. kur'an sadece tarihsel bir metindir. ötesinde yüklenen şizofrenik ve paranoyak anlamlar ve bakışlar delilikten öte değildir.
    0 ...
  38. 20.
  39. dil bilgisi mantıksaldır. dil bilgisi açısından "ali ile" cümlesinde ulama var demek kadar saçma ve mantıksızdır. çeviri v.s. değil; bir gramer çelişkisidir bu. matematiksel kavramlar da olduğu için, ayriyeten bir de matematik gibi en mantıksal dil açısından çelişkidir bu.

    islam'ın kökeni zaten mantıksızca: vahiy. islam, imansal bir şey. bunu daha bilmeden eleştirenler ve asla adam akıllı eleştirmeyi beceremeyecek teistler için.
    (bkz: müslümanlara iman dersi)
    0 ...
  40. 21.
  41. çünkü yoktan var olmak, fizik'e ters bir durumdur.
    2 ...
  42. 22.
  43. dünyanın en ünlü fizikçilerinden, abd'de yer altında big bang için kendi yönettiği tesis bulunan lawrence krauss hiç yoktan bir evren kitabıyla durumun böyle olmadığını bize göstermiştir. "http://www.youtube.com/watch?v=x8yJcJ4_-NM Lawrence Krauss: Yoktan Var Olan Evren (A Universe From Nothing)

    ayrıca kuantum mekaniği bilmeyen teistlerin iddiasıdır evrenin yoktan var olmadığı ya da bir şeylerin yoktan var olamayacağı iddiası. çünkü atom altı, kuantum boyutunda kimi parçacıkların yok olduğu gözlemlenmiş ve big bang'in temeli olan "fizikte yok var olma mümkün müdür kuantum boyutunda" sorusu sorulmuştur. günümüzdeyse birçok parçacığın atom altı boyutta varken yok olduğu, yoktan da var olan parçacıklar olduğu biliniyor.

    big bang, doğrudan kuantum mekaniğiyle alakalıdır.

    ve evrenimiz 0 toplam enerji ve kuantum dalgalanmalarıyla, fiziki bir nicelik olan, ölçülebilir yokluktan; kendi kendine, hiçbir doğa üstü güce ya da tanrıya ihtiyaç duymadan var olmuştur. eğer bu yanlış olsaydı bunun alakalı deneyleri de cern'de asla yapamazdık. cern var olmazdı, cern'in ürettiği teknolojiye ait cihazlar bunun doğrudan delilidir.
    0 ...
  44. 23.
  45. öyle bir şey yoktur, bunlar uydurmadır. evrende yoktan var olan veya yok olan hiçbir şey yoktur. sadece dönüşüm vardır. materyalizmin temel ilkeleri bunu açıklıyor.
    0 ...
  46. 24.
© 2025 uludağ sözlük