allah büyüktür demek allah a şirk koşmaktır

    6.
  1. amelden çok niyet önemlidir.

    bu sözün ne niyetle söylendiğini allah biliyor neticede.

    boş bir önerme.
    7 ...
  2. 13.
  3. değildir. bir şeyi betimlemek için illa zıtlıklara gerek yoktur. bir yemeği "çok güzelmiş/tatlıymış." diye betimlemek için illa iğrenç bir yemek yemenize gerek yoktur mesela.
    her neyse, allah da elbette en yücedir, büyüktür. büyüklük kavramı elbette mecazi anlamdadır. ama bu mecazi nitelik, yaratmakla somut bir anlama dönüşmekte. insan acizliğin içinde kıvranırken, allah bir şeye "ol" der ve o da hemen oluverir. bu da allah'ın kudreti, büyüklüğüdür mesela. bir de siz bir insana, arkadaşınıza "büyüksün abi" derken kaçınız gerçekten onun bedenini kastediyordunuz?
    2 ...
  4. 14.
  5. islam dininin gerektirdiği tüm vecibelerde bulunan allahu ekber sözünün anlamını bilmeyen kişi saçmalaması.
    2 ...
  6. 3.
  7. Kanımca yanlış bir önermedir.

    Genelde bu cümle insanlar zor duruma düştüğünde, çaresiz kaldıklarında kullanırlar.
    Linguistik olarak bakıldığında doğrudur ancak mana boyutunda baktığımızda büyük kelimesi boyut ifade etmek icin degil de Allah'ın rahman sıfatı gibi bir anlamda kullanılmış olması bu önermeyi çürütüyor.
    2 ...
  8. 4.
  9. allah büyük değildir, allah en büyüktür .
    3 ...
  10. 5.
  11. 18.
  12. 17.
  13. Kanımca yanlış bir önermedir.
    Öncelikle niyet önemlidir.Şüphesiz allah büyüktür lakin allah en büyüktür demek biraz sakıncalı olabilir sanki başka büyüklerde varmış da bunlardan en büyüğü allahmış anlamı kattığı için sakncalıdır. O yüzden allah büyüktür demekte bi sakınca yoktur.
    1 ...
  14. 2.
  15. sabah sabah insanları güldüren mantık silsilesi. "allah her şeyi görüyor" demek de şirktir. çünkü diğer görenlerle allah'ı kıyaslayıp ona ortak koşmuş oluyor böyle diyen. hatta allah demek bile allah'a şirk koşmaktır.
    2 ...
  16. 12.
  17. osmanlı imparatorluğunun çöküşünü hatırlatan önermedir.

    o zamanlarda böyle antik kuntik şeylere kafa yorulmuş. hep insanlar bunu dersek günahmı olur, bunu yaparsak haram mı olur derken bir bakmışlar ülke gitmiş amk.

    kısa örnek olarak lağamcılar çıkardıkları kumları padişahın kontrolünde hocaların eşliğinde oturup tartışmışlar bu çıkan toprakları sağa mı atsak sevap olur sola mı atsak sevap olur diye. tabi 3 güne yakın bu tartışma sürerken ordunun yarısı gitmiş...

    ne zaman medreseler bu tür antik kuntik olaylarla uğraşmış osmanlı perişan olmaya başlamış. ne zaman ilime bilime önem vermiş ilerlemeye başlamış.

    bırakın bu işleri tanrı kadar büyük bir güç ki, diline değil kalbine bakar, niyete bakar, ne demek istediğine bakar...

    hey yavrum hey...
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük