neden baba diyolar.. cok baba ondan sanırım.. ben arkadaslarla konuşurkende "baba naber ya" felan derim hitap olarak. bazen de "abi napıyoruz bugun ya" dediğim olur, buna göre "allah abi" de diyebiliriz sanırım.. ya da ben öyle dua ediyim artık.. "allah abi bana bol bol paya vey". amen. aman. amin.
bir de meryem ana vardır. aralarında birşeyler geçtiği konuşulur, inanılır ne kadar doğru bilinmez. ben inanmam ama (aralarında bişey olduğuna lan yanlış anlama).
allah'ın sıfatları zati ve subuti sıfatlar olmak üzere 2 ye ayrılır. ayrıca allah'ın isimleride allah'ın birer sıfatıdır. ancak bunların hiçbirinin içinde abi veya baba sıfatı yoktur. allah'ın isimleri ve sıfatları kur'an da yazdığından dolayı bunun dışında adının önüne veya yanına yeni sıfatlar yerleştirmek kanaatimce çok yanlıştır.
inanılan yüce varlığa karşı duyulan sevginin sözsel aktarımı.
hristiyanlığı çağrıştırdığı için, bu iki kelimeyle başlayan duaları allah kabul etmez.
çocukken hristiyanlığı falan çok bilir ya insanlar, allah onun için kızar, öfkelenir.
gerçi baba olsaydı da hayırsız bir baba olacağına dair ihtimal de yok değil.
çocukların dilinde dolaşan söz. bunu söylerken allah hakkında ne fikirleri olduğunu bilmiyorum ama büyükçe her şeyi yavaş yavaş anlarlar. mesela bir oyun oynarım yigenlerle yenemeyiz geçen şahit oldum allah yener bunu diyor, çocuk aklı işte.
sezercik
sezercik filmlerinin unutulmaz repligidir. filmde sezercik her zamanki gibi berbat durumdadır ve aşagı yukarı şu sahne oluşur;
-niye aglıyorsun ablaa.
+gözüme toz kaçtı sezer bir şeyim yok.
-yalan şöylüyorşun aglıyorsun işte, söyle niye aglıyorsun.
+sezerim babamız evi terk etti , tüm paramızı alıp gitti. şimdi hiç paramız yok .
-üzülme ablaa. allah baba bize yardım eder.
hristiyanlıkta tanrı için kullanılan tabirlere benzer.
(bkz: father)
(bkz: lord)
tabirde ufak bir mantıksızlık vardır. tanrı'ya baba deniyorsa tanrı insanla aynı ırkdandır ve bu onu tanrılıktan çıkarır, çok çok patron, baba ya da efendi yapar. insanın böyle bir varlığa kulluk etmesi sapıkçadır. o yüzden pek kullanılmayan bir tabirdir.
ataerkil zihniyetin ürünü olan durumdur.tüm güç tanımlamalarında olduğu gibi dinsel öğeleri de "erkek" cinsel kimliğiyle tanımlamak tamamen penisperestlikle alakalıdır.