allah ademi neden cehenneme atmadı

entry19 galeri0
    17.
  1. sen orasını çok karıştırma vardır her şeyin bir sebebi (!)
    0 ...
  2. 16.
  3. Okadar değer veriyorki cehenneme atmıyor onun yerine ona bir dünya oluşturuyor onun için binlerce çeşit canlı oluşturuyor. Bu ceza mıdır yoksa ödül müdür ? böyle büyük bir tanrının egosu mu vardır ?
    3 ...
  4. 15.
  5. 14.
  6. dünyaya attı işte. daha büyük bir cehennem var mı amk?
    1 ...
  7. 13.
  8. Neden atsın ki? Yasağı çiğnedi diye mi? O halde bu durum insanoğlunun kendi fıtratına aykırılık arzetmez mi? Hata kullara mahsus. Hz adem (a.s.) bir zelle (hata, yani yasaklanan bir fiil) işledi. Fakat hatasını anladı pişman oldu ve derhal rücû (geri dönmek) etti. Hatasının bedelini de fazlasıyla ödedi. Dünyaya indirildikten sonra tam 300 sene yüce allahtan aff ve mağfiret diledi. iblis te hata etti. Ama o ne yaptı? Kendisini haklı gördü. Hatayı büyütüp isyana günaha çevirdi. inat ve ısrarla gittiği yanlış yoldan dönmedi. Hakkın yolundan ayrıldı. Emre itaat etmediği yetmezmiş gibi, Türlü türlü tuzaklar hileler ve oyunlarla, saptırdığı aldattığı insanoğluna karşı içinde besleyip büyüttüğü düşmanlığı kini sürdürüp kötülüğü devam ettirdi. Temsili misalde Siyah olan Kötülüğün bayrağını eline aldı. Halbuki hz adem aynı zamanda iyiliğin sembolüdür ve beyaz bayrak taşır.
    1 ...
  9. 12.
  10. Allah adem i neden cehenneme atsın?

    Allah gaddar mı ki hesap gününden önce cezalandırsın.

    Hesap günü gelir, mahkeme kurulur istisnasız herkes yaptıklarından hesaba çekilir ve ödülse ödül ceza ise cezası verilir.

    Allah ın ilk insan topluluğunun yaradılışından beri vaad ettiği budur.
    5 ...
  11. 13.
  12. Bu sorunun yanında "Allah, bunu neden bize anlatıyor?" diye sormanız lazım ki cevabını bulasınız.
    Hem Allah kimseyi cehenneme atma veya cennetten kovmayı istemez.
    insan, akıl ve özgür iradesiyle verdiği kararı Allah sadece uygular.

    Edibüdü: fırsat bulunca konuya devam edilecektir.
    3 ...
  13. 12.
  14. derdini sikeyim. millet tanrı var mı yok mu ? evren nasıl var oldu bunu merak eder bunun merak ettiği şeye bak. neyse en azından hiç düşünmeden sorgulamadan yaşayanlarımız var. bu da bi ilerleme.
    0 ...
  15. 11.
  16. Çünkü pişmanlığın, tövbenin ehemmiyetine önem verdiğini misal vermeyi murad etti. Her zaman açık kapı var dedi.
    6 ...
  17. 10.
  18. kader planı böyle işliyordu çünkü. sen onu bunu bosver de yatsıyı kıldın mı bilader?
    1 ...
  19. 9.
  20. 8.
  21. önce attı, sonra baktı iyi reyting yok, dedi ben bunlara bir surviver ortamı hazırlayım da neşemizi bulalım...
    1 ...
  22. 7.
  23. Dünyadan daha kötü bir yer yoktur diye düşündü bence.
    1 ...
  24. 6.
  25. Henuz yeni topraktı.
    Istemedı kı hemen çömleğe dönüşsün.
    2 ...
  26. 5.
  27. Ne bileyim amk. Ben hep dünyadayım. Atmıştır bence epeydir adam görmüyorum dünyada. Cennette görüyorum, adam yok. Atmış mutlaka.
    0 ...
  28. 4.
  29. Çünkü düşmenin etkisi ile bir yeri kırılabilirdi.
    3 ...
  30. 3.
  31. Ağaç konusu sadece sebeptir,Adem yaratılmadan önce şu geçiyor ayette,ben yeryüzünde bir Halife var edeceğim.yani zaten imtihan için dünyaya inecekti ağaçta bunun nedeni oldu.
    9 ...
  32. 2.
  33. beynimi yakan soru.
    şimdi tüm insanlık Adem’in hatasının bedelini mi ödüyor ?
    2 ...
  34. 1.
  35. bu konuyu tekrar hortlatıyorum ama üzgünüm kafamı çok kurcalıyor. Hz. adem şeytanın verdiği elmayı yediğinde Allah cezalandırmak için dünya'ya neden yolladı? cehennem o zaman yaratılmamış mıydı? yoksa dünya mı cehennem? biz günah işleyip buraya mı gönderildik?

    internette bu konuyla ilgili bir şey bulamadım. bulduğum tek şey cennet nimetlerinden mahrum bırakılarak günahının daha doğrusu zellesinin bedelini ödediği.

    "Doğrusu bundan önce Âdem'e (bu ağaçtan yeme diye) emrettik, fakat unuttu ve biz onda bir azim (bir kararlılık) bulmadık." (Taha, 20/115)

    "Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı." (Taha, 20/121)

    Ancak, bazı peygamberler hata yoluyla, unutmak veya daha iyiyi terk etmek suretiyle bizim bildiğimiz şeklin dışında "zelle" denen bazı hatalar işlemişlerdir.2 Hz. Adem (as)'in cennette iken yasak ağacın meyvelerinden yemesi zelleye misal olarak verilebilir. Hz. Âdem (as), yasak meyvelerden yemekle bizim bildiğimiz mânâda bir günah işlememiş, daha iyi olanı terk etmiştir. Neticede de, bu hatalarından dolayı cennet nimetlerinden mahrum kaldılar. Cennette günah ve sevap mefhumunun olmaması bu günahın, bilinenden başka bir şeklinin olduğu da anlaşılır.
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük