---alıntı---
"kuran'da dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden ibarettir, asıl olan ebedi hayattır denir."
---alıntı---
işte islamın gerçek olmadığının kanıtı. Ben öyle de ama Nasa kadar ödenek al. Sen öyle de ama Diyanet restorasyonu için milyon liralar harca. Sen öyle de ama 500 bin liralık makam aracına bin. Sen öyle de ama Filistinde birileri duvarlar arasında hapishane hayatı yaşasın. Suudlar boing uçak alsın. Parasına para katsın.
Şimdi bu düşünceden hint kast sisteminden ne Farkı var. Ezil ama dünya hayatı geçici mükafat öbür dünyada. Ama 400 senedir ceddin ezilmiş sen eziliyorsun ve torunların edilecek.
Ama inanmayan ateist 400 senedir seni eziyor. Beni eziyor ve benim torunumu o ezecek.
Biz allahı nekadar tanıyoruzki onu ve düzenini mantıksız buluyoruz.herkesin aklında farklı Allah kavramı var.allahın 99 isim ve sıfatı var kendini tanıtan hangisini biliyoruz?kuranda anlatılan şekliyle dünyanın,Evren'in,insanların niye yaratıldığını biliyormuyuz?peki peygamberlerinde acı çektiğini hatta öldürüldüğünü biliyormuyuz?hz Yusuf'un babası hz Yakub'un gözlerini yıllar yılı kaybettiğini biliyormuyuz?hz muhammedin evlat acısı yaşadığını biliyormuyuz?biz Kuran-ı allahı bilmeden bu olayları değerlendiremeyiz.biz allahtan dahamı akıllı mantıklıyız? Yada güçlü kusursuz zaafsız?
önce kafanda sorular belirir.. sonra mantığın kuvvetli olduğu için içinden çıkamazsın işin. karar verirsin. deist olursun. her yanlış mı yaptım diye düşündüğünde mantıksızlıklar gözünün önüne gelir ve kararından pişman olmazsın.
sonra deizmin de aslında pek birşey ifade etmediğini anlarsın. agnostik yada ateist olursun. bir süre sonra içinde ki belkiler tamamen silinir. hatta kafası karışık insanlara yol gösterirsin. mutlu olursun.
Allahın senin için iyi-kötü hazırladığı yolda onun kulu olmaktan asla vazgeçmemek.
Kötü durumlar Karşısında vazgeçiyorsan yada iyi durumlar karşısında şımarıp kibirlenip unutuyorsan zaten gerçek manada hiç iman etmemiş olmuyor musun?
Yada istediğin/istediklerin olmadığı için vazgeçiyorsan eğer, aslında sen o klişe "dünyaya tapmak" işini yapmış olmuyor musun?
Hayata küs, Allahtan seni bir an önce yanına almasını dile, anlayamıyorum ama senin bildiğini biliyorum, bu dünyadan yalan ve geçici olduğunu bilmeme rağmen istediğimi alamadım ama senden geldim ebedi olarak sana döneceğim, sonunda beni mutlu edeceğine inanıyorum de, ağla, kaderinle ölmeyi bekle ama Allahtan vazgeçme.
Herşey onu anlatıyor. Kötülükler de bitecek iyilikler de. Ama biz ona döneceğiz.
ben o inancı milletimin feryadına cevap vermediğinde kaybettim.
hocalı'da çocuğu gözünün önünde derisi yüzülürken aklını kaçıran türk kadınına yardım etmediğinde kaybettim. cennet olsa ne olacak ki? bu acıların yaşanmış olduğu gerçeği yok mu olacak? bu vahşeti yapan ermeniler hayatlarına gayet güzel devam ediyorlar. ya da doğu türkistan'da iç organları canlıyken çıkarılan soydaşlarımın suçu neydi? sovyet devrinde güzeller güzeli özbek türkü bacılarımızın namusuna ruslar göz dikerken neden kurtarmadı bizim kızlarımızı? hani kullarına kaldıramayacağından fazlasını yüklemezdi? hani duaya cevap verirdi? allah'a en çok benim milletim inandı! en çok benim milletim islam'a hizmet etti. sonunda hep katledilen, ihanete uğrayan, toprakları işgal edilen biz olduk.
bana kimse imtihan demesin! bu acılarla benim düşmanlarım da sınanmıyorsa kimse züğürt tesellisiyle avutmaya kalkmasın! ona inanmayı en çok biz istedik. peygamberin milleti araplar bize en büyük hainliği yaptılar. homoseksüel ilişkiye giren sodom ve gomora'yı helak ettiğine inanılan allah neden çocuklara ve hayvanlara tecavüz edenlere bela yağdırmadı? bir kez de bizim sesimizi duysun. duymuyorsa da terk ettiği kullarından kulluk beklemesin.
Kul çalışmak ve talep etmekle mükelleftir. Olan ve olacaklardan sorumlu değildir. Kişi Bu süreç zarfında, kulluğun, ihlas ve samimiyetin, sabır ve mücadelenin ve herşeyden önemlisi dürüstlüğün ve sadakatin sınandığı bir devrededir. Azmedip çalışırsa, ihlas ile amel edip peşi sıra dua ederse, akabinde Sabır ve sebat eder yol yürürse ancak selâmete çıkabilir. Vazgeçip kayış atarsa, dönüp terkedip giderse, kendi tembelliğini, isteksizliğini, gayretsizliğini, kararsızlığını, samimiyetsizliğini ve serkeşliğini (disiplin) görmeyip suçu kaderine bağlarsa değil.
Ohh ne alâ memleket. inandım de, dünyayı ayağının altına sersinler. inandım de bütün kapıları açsınlar. Müslümanım de hiç eza cefa çile çekmeden nimetleri üzerine saçsınlar. Ben inançlıyım de ama en ufacık bir imtihanda yelkenleri suya indir, inancımı kaybetmek üzereyim diye bi de tehdit et. Maşallah sübhanallah. Valla bu yaşta bu zekâ harika dostum harika.
kul cidden gayret sarfettiği halde, ilahi planlamada kendisine verilen / verilmeyen nimete ve taksime rıza göstermiyorsa gerçek manada iman etmiş olamaz. Sen ısrar edersin halbuki bilmezsin o başkasının nasibi. Sen onu istersin, o başkasına nasiptir seni istemez. Bu âlemin sultanı var. Hüküm vereni var. Kim o'nun hükmüne karşı koyabilir ki? isyan etmekle düzelecek mi? Değişecek mi? Mülk kimin? Tasarruf kimin? Dilerse verir dilerse vermez. Hâşâ Kim o'na hesap soracak?
Sen sen de olana bak. Yada Eline geçecek olanı bekle. Rabbinin hakkında verdiği hükmü bekle. Bekle. Beklemesini öğren önce. O verirse hayırlıdır iyidir güzeldir hoştur. Elalemin nasibi sana hayır getirmez. Sen gözünü ona dikme. Sana da verilir. Çalışmasını istemesini beklemesini sabretmesini bilirsen daha hayırlısı verilir. Perdenin ardında ne var, bunu kim bilebilir ki? Belkide senin istediğin hakkında şerrdir ne biliyorsun? O halde Niye diretiyorsun? Kalbini rızadan isyana niye çeviriyorsun? Sevgiliden gelen herşey güzeldir iyidir hayırlıdır. ister varlık isterse yokluk. Narı da hoş, nuru da hoş. Terkeden kendi kaybeder. Onun mülküne kimse zevâl veremez. O öyle zengindir ki; kendisinden razı olan kullarını memnun etmek için 8 cennet yarattı. içine giren bir daha dünyaya dönmek istemez. Oysa Sadece Dünyayı talep edenler, ne kadar az bir şey talep ettiklerinin farkında bile değiller.
Edit: bu yazı ferd bazında olup kişisel hayat tercih ve seçimler ile ilgili olup toplumsal norm ve dinamikleri kapsamamaktadır. Zira onun değerlendirmesi ayrıdır. Önemine binaen yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına özellikle belirtmek isterim.
işin ilginç yanı Kuranın iman edersen dünya hayatın iyi olacak diye bir koşulu olmadığı gibi kötülerden bahsederek onların yeryüzünde kasıla kasıla dolaşmaları seni üzmesin tarzında bir yaklaşımı var.
Peygamberimizle birlikte ilk inananlardan olan ve inandıkları için gözünün önünde ailesine işkenceler yapılarak öldürülen kişiler var, hepsi yardım için dua etti ve o an Allah kabul etmedi, acılar içinde öldürüldüler. Bunlar peygamberimizin yanıbaşında yaşandı.
Kuranda anlatılan helaklar masal olsun diye değil, bazı işlenen şeylerin Allah katında ne kadar şiddetli görüldüğü hakkında insanlığa verilen mesajdır.
Fakat hepsinden öte o birkaç saatlik, yada günlük acıları çekip ölen kişi hesap gününde kurtuluşa erse ve tarifi mümkün olmayan mutluluklar içinde sevdikleriyle 78 katrilyon yıldır cennette kalmakta iken ona gitsek ve "bak 78 katrilyon yıldır buradasın ve hiç bitmemek üzere burada kalacaksın ama hatırlarsan dünyada iken birkaç yıl boyunca şu şu acıları çekmiştin ne diyorsun?" diye sorsak cevap ne olurdu.
Olayın özü zaten bu. Bu dünya gerçekten anlamsız. Mutluluklar biriktiremiyorsun. En iyi yaşamı da yaşasan çatır çatır öleceksin. Her şey bitecek. Bu açık değil mi. Ha bu gün ha yarın, ha bir anda ha aşama aşama. Öleceğiz. Film bitecek.
Bir yaratıcı yada amaç yoksa biz neden varız?
Niye doğduk yada neden ölüyoruz?
Herşey aslında gayet açık. iç dünyan sana cevabı veriyor ama kabullenemiyorsun. Küçükken kolayca o sesi duyuyordun ama büyüdün ve iç dünyanı kirlettin. Kirlettikçe o ses iyice azaldı. Şimdi çooook derinlerden belli belirsiz hala duyuyorsun ama bu sefer de aklına doldurduğun acımasız karşı fikirler izin vermiyor.
Bir hayvan olsak neden yaşadığımızı da anlamaz, neden öldüğümüzü de farkedemezdik. Bir hafta ömrümüz bile olsa hiçbirşeyin farkında olmaz yaşar ve ölürdük.
Ama bir aklımız var ve Neden buradayız. Neden öleceğiz.
Allah'a olan inanç ile yaratıcı bir güce olan inancı ayırmak metodolojik olarak daha tutarlı bence. Çünkü din hakkında hüküm vermek ile yaratıcı hakkında hüküm vermek bu ayrım yapılmadığında fazla birbirine giriyor.
Ben inanmak istiyorum diyen insan tek tanrılı inancın başlangıcından başlamalı. Mesela hristiyanlık yozlaşmış ve müslümanlık gelmiş ya , müslüman olmak için bana kalırsa hristiyanlık ve musevilik gibi dini inançlar da okunmalı ve konuya tanrının insanlara mesajı olarak bakılmalı .
evrenin boyutlarını, evren içinde galaksimizin, güneş sisteminin, dünyanın, dünyadaki arap coğrafyasının yerini düşünüldüğünde ve deve sidiği üzerine islamcıların söylediklerini de üzerine kattığımızda toptan yok olan kavramdır.
yenilen haklar
yapılan adaletsizlikler
hiç bir vasfı olmasına rağmen yetersiz bakiyelerin sadece arkası sağlam diye belli yerleri işgal ederek kul hakkını hamuduyla götürmesi
bunu yapanların müslümanlığı kimselere bırakmaması.
"bay allah! sen kimsin ya? sen ne hakla benim adayımı seçtirmezsin ya? bir kere haddini bil haddini! haddini bilmezsen, bu milleeeeeeeet 15 temmuz'da olduğu gibi sana haddini bildirir." şeklinde bir serzenişle başlayan eylem.
şimdi yaratana bakıyorsun eleman fena egolu, hep ilgi hep övgü. iyi de hacı yağdırmasan da acık bize de gürle, o da yok. illa ki cenneti cehennemi bekliyeceksin. ağbi ok de çoluk çocuk mazlumlar katlediliyor, neredesin görmüyormusun? yarattın bari sahip çık. yok diyor ağbi, daha sonra görülecek o hesaplar. e o zaman sodom , nuh tufanı, kızıl deniz, ebabil kuşları falan ne ayak? bak çok düşünüyorsun cehennem de irin içiririm filan diyor. amaan, ben bıraktım siz de fazla takılmayın derim.