allah a inanma sebepleri

entry294 galeri14
    94.
  1. -10lardaki sümüğün aksa donacak cinsten havalarda dahi, çekilen derin nefesin cigerlere +20* olarak inmesi..
    (bkz: inanç muasebesi yapan başliklar)
    0 ...
  2. 93.
  3. 92.
  4. recep tayyip erdoğan. bir milleti bok yerine koyup, küfür edip yinede sevilen şahıs, görünmez bir güç tarafından destekleniyordur. bundan eminim.
    0 ...
  5. 91.
  6. (bkz: brandon boyd)

    böyle birşey tesadüfen gerçekleşmiş olamaz.
    0 ...
  7. 90.
  8. çözülemeyen gerçekler bunun için bir sebepmiş. çözülemeyen şeyler yüzünden inananları piramitlere inanmaya davet ediyorum. acaip bişi tonluk taşları nası yerleştirmişler, iman gücüyle olsa gerek.
    1 ...
  9. 89.
  10. ölüm ve bilinemeyen korkusu ile harlanan sebeplerdir.
    0 ...
  11. 88.
  12. milli maçlarda son dakikalarda attığımız gollerle yarı final oynamamız ve en son bordo maçında sabri * son dakikada golü atarak turu getirmesi bir yaratıcıya inanma ihtiyacı hissettirmiştir. elhamdülillah müslümanım bu işin şakası tabi inanamak için yıllardır hala çözülemeyen bedenimin yapısına bakmam yeterli oluyor benim için.
    0 ...
  13. 87.
  14. bir sebep aramaksızın, sebep olmasa da inanmanın verdiği hazı yaşamak allah' a inanmanın en büyük sebeplerindendir.
    0 ...
  15. 86.
  16. bu sebebleri düşünürken başına bir olay gelmesi bir inanma sebebidir.
    0 ...
  17. 85.
  18. bir ihtiyaçtır(ama herkes ihtiyaç duymayabilir). ihtiyaç kişiden kişiye göre değişir; anlamlandırma ihtiyacı, güvence ihtiyacı, ait olma ihtiyacı, sevme ihtiyacı vb...
    0 ...
  19. 84.
  20. allah'a inanma sebebi müslüman olmaktır, başka da sebebi yoktur.

    eğer bir yaratıcıya yani genel anlamda tanrı'ya inanma sebeplerinden bahsedeceksek o konu çok daha geniştir. en önemli nokta da inanma ihtiyacı hissetmektir. allah ya da tanrı her neyse, insanların inanma ihtiyacını karşılayan şeyin ta kendisidir.

    işbu entry, tek yaratıcı allah'tır başka inançlara sahip olanlar da bizim skimizde değildir diyen yobaz alemine hitap etmemektedir.
    1 ...
  21. 83.
  22. yarının ne olacağını bir gün evvelden bire bir rüyada görebiliyorsak, yani malum oluyorsa, ki şahsım dahil bir çok kişinin başına gelmiştir. sadece bu dahi allah' a inanma sebeplerinden birisidir. çünkü yarının ne getireceğini, bugünden kestiremeyiz.

    ancak karıştırılmamalıdır ki, geçmişte yaşanan bir olayın ya da beyindeki herhangi bir düşüncenin rüyada görülmesi mutlak bir bilinç altıdır ve sigmund freud' un kapsamına girmektedir.
    1 ...
  23. 82.
  24. 81.
  25. 80.
  26. bizzat başınıza gelmiş mucizelerdir.

    sizi son anda, direkten döndüren, nesnel koşullar itibariyle olma olasılığı neredeyse sıfır olan şeylerin gerçekleşmesidir.

    başka adı var mıdır bilmem ama, benim yakıştırdığım ad, "mucize"dir...
    3 ...
  27. 79.
  28. tiki olmaktır.

    ta*: dünya, hayvanlar, insanlar, bitkiler, dağlar taşlar her şeyi ben yarattım...
    ti*: ay inanmıyorum her şeyi sen mi yarattın ne kadar güzel olmoooooşş!
    ta: ne demek inanmıyorum lan! saçını başını kıvırcık yaparım senin bre gafil!
    ti: ay piki dur tamam inandım.
    ta: heşşöle...
    3 ...
  29. 78.
  30. varolmasinin yurekte hissedilmesi.*
    2 ...
  31. 77.
  32. 76.
  33. kıssadan hisse; Mevlana Celaleddin-i Rumi'ye felsefecilerden bir grup geldi. Sual sormak istediklerini bildirdiler. Mevlana hazretleri bu gelen misafirleri Şems-i Tebrizi'ye havale etti. Şems-i Tebrizi hazretleri mescidde, talebelere bir kerpiçle teyemmüm nasıl yapılacağını gösteriyordu. Gelen felsefeciler üç sual sormak istediklerini belirttiler, Şems-i Tebrizi; "Sorun" buyurdu. içlerinden birini başkan seçtiler. Seçtikleri sözcü sorularını sormaya başladı.

    ilk soru şöyleydi:
    "Allah var dersiniz, ama görünmez. Göster de inanalım"

    Şems-i Tebrizi hazretleri;
    "Öbür sorunu da sor!" buyurdu.

    "Şeytanın ateşten yaratıldığını söylersiniz, sonra da ateşle ona azab edilecek dersiniz. Hiç ateş ateşe azab eder mi?" dedi.

    Şems-i Tebrizi;
    "Peki, öbür sorunu da sor!" diye buyurdu.

    "Ahirette herkes hakkını alacak, yaptıklarının cezasını çekecek diyorsunuz. Bırakın insanları canları ne istiyorsa yapsınlar, karışmayın!" dedi.

    Bu soruların üzerine Şems-i Tebrizi, elindeki kuru kerpiçi
    adamın başına vurdu. Soru sormaya gelen felsefeci,
    derhal zamanın kadısına gidip, davacı olup şikayette bulundu.

    "Ben soru sordum, o başıma kerpiç vurdu" dedi.

    Şems-i Tebrizi hazretleri;
    "Ben de sadece cevap verdim." buyurdu.

    Kadı bu işi açıklamasını isteyince, Şems-i Tebrizi hazretleri söyle anlattı;
    "Bana, Allahü Tealayı göster de inanayım, dedi. Şimdi bu felsefeci başının ağrısını göstersin de inanayım. Yine bana, şeytana ateşle nasıl azab edileceğini sordu. Ben buna toprakla vurdum. Toprak onun başını acıttı. Halbuki kendi bedeni de topraktan yaratıldı. Yine bana, bırakın herkesin canı ne isterse onu yapsın. Bundan dolayı bir hak olmaz dedi. Benim canım onun başına kerpiç vurmak istedi ve vurdum. Niçin hakkını arıyor? Aramasa ya! Bu dünyada küçük bir mesele için hak aranırsa, o sonsuz olan ahiret hayatında niçin hak aranmasın?"

    Bu cevaplar üzerine felsefeciler hiç bir şey söylemeden çekip gittiler.
    3 ...
  34. 75.
  35. anlayısı kıt birine bisey anlatmak..

    ya sabır..
    allahım sana geliyorum..
    allah belanı versin pis herif..
    0 ...
  36. 74.
  37. *hücreler
    *mikroplar
    *kan dolasimi
    *kalbin islevi
    *kelebekler
    *kuslar (harun yahya gibi oldum lan)

    *dünyanin biraz öne biraz arkaya kaymasi durumunda olabilicek hadiseler;

    +ne olur efem dünya gunese biraz yaklasirsa ?
    -haslaniriz, kizarada biliriz.
    +peki efem biraz gunesten uzaklasirsa ne olur ?
    -donariz.
    +dunyayi tamda insanlarin yasiya bilicegi sekilde kim günes cevresindeki düzene oturttu ?
    -inanana sivri sinek saz inanmayana davul zurna az.
    0 ...
  38. 73.
  39. 72.
  40. sorgulamak, düşünmek, aklını kullanmak ve evrenin tesadüfen meydana gelemeyeceğini anlamak.

    (bkz: evrenin tesadufen meydana gelme olasiligi/#4433407)
    0 ...
  41. 71.
  42. yetistirilme tarzindan gelen geleneksel bir inanc. kimine gore cehennem korkusu, kimine gore de bir seye kayitsiz sartsiz inanma istegi .
    0 ...
  43. 70.
  44. Evi yapan bir usta varsa evreninde bir ustası vardır şeklinde düşünmek yeterli bir sebep olsa gerek.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük