allah ın varlığından emin olup günah işlemek

entry11 galeri0
    1.
  1. Anlam veremediğim bir durumdur. Sadece inansa anlarım ama; hem allah'ın varlığından ve azabından eminim diyeceksin hem de günah işleyeceksin. Bence çelişki.
    3 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. sırf allah var diye iyi insan olmaya çalışmaktan daha samimidir. allah samimi insanları sever.
    0 ...
  5. 4.
  6. Demek ki emin olduğunu sanıyorlar. Emin değiller. Ceza alacağını bilerek bir suç işliyorsan. Ya cezayı yeterli bulup korkmuyorsundur.
    Ya da bir ceza alacağına inanmıyorsundur.
    1 ...
  7. 5.
  8. allah'ın varlığından emin olmamanın en açık işaretidir. gerçekte kimse ne allah'a inanır, ne cennete, ne de cehenneme...

    neden böyle söylüyorum? izah edeyim:

    diyelim ki yanınızda dolaşması için bir kişi tayin edilmiş olsun; görünmez adam gibi... o kişinin görevi bir günah işlediğinizde parmağınızın ucunu çakmakla bira yakmak olsun. büyük günahlar için biraz daha fazla tutabilir çakmağı... ve diyelim ki söz konusu tipin ne yanınızda dolaşmasına, ne de bir günah işlediğinizde parmağınızı yakmasına karşı yapabileceğiniz bir şey yok.

    böyle bir durumda kasten günah işlemeniz mümkün olur muydu? tabi ki olmazdı.

    peki ey sözde iman ehli geçinen tipler, şu dediğimden kat ve kat yüksek cezalarla tehdit edildiğinize ve o tehditleri -lafa gelince- ciddiye aldığınıza göre günah işlemeyi nasıl sürdürebiliyorsunuz?
    4 ...
  9. 6.
  10. atın ölümü arpadan olsun şeklindeki boşvermişlikten kaynaklanan günah işleme durumudur.
    0 ...
  11. 7.
  12. kimisinin yine "imtihan" yalanına sarılarak izah etmeye çalıştığı bir mevzudur.

    kusura bakmayın ama anlama ve analiz etme kabiliyetiniz çok düşük.

    yukarıda belirttiğim çelişki "imtihan" ile açıklanamaz.

    neden peşin cezayı görünce tırsıyorsunuz da, inandığınızı iddia ettiğiniz vadeli cezayı o kadar takmıyorsunuz?

    misal motorlu taşıtlar vergisini ele alalım. eğer yeterli paranız varsa motorlu taşıtlar vergisini zamanında ödersiniz. sebep? zira bilirsiniz ki vadeye bıraktığınızda üstüne tonla faiz ve ceza binecektir. aracın muayene zamanı geldiğinde veya aracı satmak istediğinizde motorlu taşıtlar vergisini, hem de bindirimli olarak ödemek zorunda olduğunuzu bilirsiniz. bunun için imkan varsa geciktirmeden ödersiniz.

    peki allah'ın vadeli tehditlerine motorlu taşıtlar vergisinin vadeli cezalarına olan imanınız kadar bile iman etmiyor musunuz da günah işliyorsunuz?

    hayır, motorlu taşıtlar vergisi ödeme zorunluluğu da bir imtihan değil midir? iki seçeneğin var: zamanında kurallara göre ödemek veya ödememeyi tercih etmek. neden elinde paran varsa ilk seçeneğe itibar ediyorsun? el cevab: ikinci seçeneği tercih edersen o paranın senden katlamalı olarak alınacağına imanın tam da ondan!...

    görüleceği üzere "imtihan" yalanının, ortaya attığım sorunun özüyle bir alakası yoktur. sorun allah'ın vadesine daha zaman olan tehditlerinin uımursanmaması sorunudur.
    2 ...
  13. 8.
  14. Günahtan kaçınmak iman gücüyle alakalı bir husustur.

    Nefsin ;

    1. Nefsi emmare
    2. Nefsi levvame
    3. Nefsi mulhınme
    4. Nefsi mutmaınne
    5. Nefsi merdıyye
    6. Nefsi Raziye
    7. Nefsi Safiyye

    Makamları vardır. Her makamın kendine has davranışları ve yükselişi, inişi vardır.

    Lakin insan hata etmeye, günah işlemeye meyilli bir varlıktır. Onun için elbette günah işlemeyen bir insan olmak elzemdir. Lakin " beşer dir şaşar " hayat bir ımtehandır ve çok ta serttir. insan günah mutlaka ısleyecektır. Lakin Allah ın istediği günahına hemen tövbe etmektir.

    Misalin siz anne ve babanızın öleceğine inandığınız halde onların kalplerini zaman zaman kırarsınız. Sonra da pişman olur nasıl yaptım bunu dersiniz. Yani insanın yaratılısı buna uygun. Ama hedef hiç günah ıslememek olmalı, işlenen hatalarda hemen giderilmelidir. Böylece büyük günahlardan kurtulma yoluna girilmiş olunur.
    1 ...
  15. 9.
  16. sözde izah etmeye kalkanların, klasik sıkışmış yobaz taktiği olan, konuyla ilgili daha önce söylenenleri yok kabul edip, copy paste durumu idare etme yoluna saptığı izaha muhtaç durumdur.

    bunlar abilerinin kendilerine öğrettiklerini papağan gibi tekrarlarlar. getirilen eleştirileri dikkate alıp, neresi yanlışsa onu ortaya koyma çabasına girmezler.

    çık cami minberine, al karşına cemaati, tek taraflı olarak salla babam salla... nasıl olsa kimsenin sesi çıkmayacak öyle değil mi?

    işte bunların yetiştikleri kültür böyle bir kültürdür. osmanlı'nın mahvına sebebiyet veren kültür bu kültürdür. sucukçu muhasebecisinin muhalifleri ile açık oturuma çıkmamasının, karşısına aldığı muhtarlara, simitçilere filan tek taraflı konuşmaya bayılmasının nedeni budur.
    1 ...
  17. 10.
  18. Durup dururken meseleye ilmi cevap vermemıze rağmen, anlamsız bir şekilde tepkiye neden olan meseledir. Sorun nedir hala anlamış değilim. Sizlerin yazdığınız yazıları okumak zorundamıyım? Konuyu bilmek için. Başlığı bakarım, gereken cevabı veririm giderim. Nerden bileceğim sizin konuyu nerelerden nerelere getıdıgınızı? Günah işleme dini bir terimdir. Bende bir müslüman olarak bunu ortaya koydum. Daha iyisini bilen varsa başımla gözüm üstüne dinlerim. Ha sorun savunduğu dinle alakası olmayan dinci takımıysa ben laik değilim.
    1 ...
  19. 11.
  20. ilimden anladıkları "tek taraflı, ilgili eleştirileri görmezden gelerek sallamak" olanların, ilmi izahat getirdiklerini iddia ettikleri mevzudur.

    yazdıklarımıza yanıt vermemekte veya dikkate almamakta serbestler elbette . tabi biz de "izahtır" diye yazdıklarının yetersizliği konusunda fikirlerimizi açıklamakta serbestiz.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük