Gerçekleşmiş olan eylemdir.
Epistemolojik ve mantık bilimsel ispatı şu şekildedir:
"1.) doğru hüküm vardır.
2.) bilgi, doğru hükümdür.
3.) bilgi, bilen'e muhtaçtır.
4.) bilen vardır.
5.) bilgi, bilen'in bilmesiyle var edilir: bilen, bilgiyi var edendir. bilgi, bilen tarafından sürekli var edildiğine göre; bilen, var eden'dir.
6.) bilen ve var eden, her şeyin bilen'i ve var eden'idir.
7.) ancak zamanı, mekanı, gökleri ve yeri kuşatan her şeyin bilen'i olabilir.
8.) zamanı ve mekanı, gökleri ve yeri kuşatan -şüphesiz- en yüce'dir, en büyük'tür, tek'tir.
9.) bilen ve var eden; en yüce'dir, en büyük'tür, tek'tir.
10.) en büyük, en yüce ve tek olan -şüphesiz- tek tanrı'dır, allah'tır."
Edit:
bilgi bilen'e muhtaç değildir diyenlere:
william kingdon clifford'a atfedilen ''bir şeye yetersiz delile dayanarak inanmak, herkes için, her zaman ve her yerde yanlıştır.'' sözü dikkate alınarak doğru inancın doğruluğuna ahlaki bir özellik verildiğinde, yani; doğru inanç, bir önermeye yeterli delile dayanarak inanma olarak tanımlandığında sokrates'ın ''doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itirazdan ve edmund gettier'in ''gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itirazdan etkilenmeyen bir ''doğru inanç bilgidir.'' tanımı elde edilir.
1.) doğru inanç vardır.
2.) doğru inanç, doğru inananın inancıdır.
3.) doğru inanan vardır.
4.) doğru inanç bilgi, doğru inanan bilen'dir.
5.) bilgi ve bilen vardır.
6.) bilgi, bilen'in bilmesiyle var edilir: bilen, bilgiyi var edendir. bilgi, bilen tarafından sürekli var edildiğine göre; bilen, var eden'dir.
.
.
.
tanrıyı bulursun, enini boyunu ağırlığını ölçer, kayıt altına alırsın. üzerinde deneyler yaparsın. mesela ısı, basınç vb altında nasıl tepki verdiğine bakarsın. bu deneyler tekrarlanabilir ise, her durum ve şart altında tanrınız benzer tepkiler veriyorsa artık tanrınız kanıtlanmış bilimsel bir gerçektir.
hayırlı olsun.
atomlardan kuarklara ordan laptonlara hadronlara geçtik diyebim big bangle. sonra hidrojen oluştu sonra ben boyle ufakım dedi birleşti başka şeyleri oluşturdu ulan tamam bunlarda birleşti bir canlı oluştu peki bu duygular nasıl oluştu niye oluştu.
ezeliyeti kendine bile hayrı olmayan toz tanecıklerıne yada enerji yığınına vermektense her şeyi bilen ve gören her şeye kudreti yeten allah(c.c) vermek daha mantıklıdır.
bilimsel olarak saçma bir söylemdir. metafizik kavramlar bilimsel çalışmaların alanına girmez. bu açık ve nettir. çünkü bilimin özü deneyciliktir. metafizik kavramlar deneyle göz önüne serilemez. bing bang bile ufak çapta olsun deney ediliyor, evrimin bazı bölümleri ediliyor hatta canlı üretme çalışmaları yapılıyor ama allah bunun içine giremez.
ancak ve ancak bilinmeyen x şeyine çağ öncesinden beri bir yaratıcı denilme korkaklığı devam ediyor o kadar.
anlamsızdır. kendiliğinden ve rastgele var olamayacak mikro ve makro sistemlerin, zaten onun varlığının göstergeleri olduğu yaratıcı, ancak tasdik edilebilir. kalp ve gönülle görülebilir. inançla bağlanılabilir. üç boyutla sınırlandırılıp, yarattığı boyutların içerisinde gözlemlenemez.
Her konuda olduğu gibi Din adamları kesin olduğuna inandıklarını ispat etmeye, Bilim adamları ise bilmediklerine şüpheci yaklaşmaya devam edeceklerdir.
Bu böyle gelmiştir böyle gidecektir.
Böyle olmasa zaten bu inanç olmazdı. inandığımız şeyi bilmeyiz, bildiğimiz şeye inanmayız.
kuvantum fiziğini yazmayı bilmeyen insanların ahkam kesmesi (bkz: Kuvantum Fiziği)
Yaratılışçılarında bütün iki yüzlülüğü burada başlıyor.
Bing Bang Nasıl Doğrulandı ;
Uzay teleskoplarıyla bakıldığında tüm yıldızlar yeşil olarak gözüküyordu , fiziken size yaklaşan cisimler kırmızı , sizden uzaklaşan cisimler yeşil renk alır , yani evren büyüyordu ve genişliyordu , bir balonu alır şişirirsiniz ve içine duma üflediğinizdeki gibi bir genişleme söz konusuydu.
Evren saniyelik bir dilimle oluşmuş ve genişlemişti buda bing bang'i doğruluyordu.
Bütün kutsal kitaplarda yazan evren oluşumunu bilim destekliyordu , ve dini liderler bunu mutlulukla karşılıyordu.
Fakat aynı bilim evrimle uğraştığında tüm dini liderler evrimin olmadığını sölüyorlar ve buna şiddetle karşı çıkıyorlardı burada bir ikiyüzlülük söz konusuydu , fakat bu evrimle uğraşan bilim adamlarının büyük çoğunluda yaratılışa inanıyolardı , onlar yaratılışın nasıl şekillendiğini anlamaya çalışıyorlardı sadece...
yazmak kolay tabi birileri ispatlıyor bilimsel fiziksel kimyasal olarak ispatlandı. ya geçti bu numaralar.
birde bunlar moda olmuş arkadaş bilimsel çevreye de el attılar. yok evrim atık çökmüş bir sistem birçok bilim adamı bunu reddediyor ama korkudan açıklayamıyorlar. ulan bilim adamı korkarmı devletten korkmadılar dinden korkmadılar idama gidene kadar fikirlerini savundular başka bilim adamlarından mı korkuyorlar.
yok allah ispatlandı nasa yetkilileri uzayda garip bir nesne buldu içinda arapça allah yazdı şuan arşivde açıklanmıyor.
sübhanallah cümlesi (ki cümledir), Allah'ı bütün eksikliklerden, yani dünya içinde yaşadığımız ve aklettiğimiz veya metafizik kavramlar olarak inandığımız her şeyden tenzih ederken kullanılan cümledir.. Allah sübhan'dır ve sonsuza kadar da bizim için sübhan olarak kalacaktır... fakat, ''allah sübhandır'' derken bile, yine akletiğimiz bir yanılsamanın normlarına göre konuştuğumuz için, bu cümle bile tam bir hakikat olmaktan öte, ancak hakikate işaret eden bir cümledir, diye söyler islam alimleri...
sübhan olmak, yani madde ve metafizik algılamalardan öte olmak, allah'ın zatı için geçerlidir, sıfatları için geçerli değildir. sıfatlarını insanoğlu müşahede edebilir islam alimlerine göre.. zira hepimiz şu an -şimdilik düşük yoğunlukta da olsa- allah'ın tanrılık sıfatını müşahede ediyoruz zaten...
Onlardan seni dinleyenler vardır; oysa Biz, onu kavrayıp anlamalarına (bir engel olarak) kalpleri üzerine kat kat örtüler ve kulaklarında bir ağırlık kıldık. Onlar, hangi 'apaçık-belgeyi' görseler, yine ona inanmazlar. Öyle ki, o inkar etmekte olanlar, sana geldiklerinde, seninle tartışmaya girerek:
"Bu, öncekilerin uydurma masallarından başka bir şey değildir" derler.
(Enam Suresi, 25)
bilim fizik alanla sınırlıdır. tanrının metafizik alanla sınırlı olduğunu ima etmiyorum ama doğal olanda(fiziksel) tanrıyı bulamazsınız. en fazla doğal olan şeyler için konuşabilir bilim. bunun üstünde bir şey söylemesi iddiadan öteye gidemez. zaten doğal olan dışında her şeyi reddettiği için olmayan bir şeyin yani tanrının varlığı veya yokluğuyla ilgilenmez.
islam dinine göre allah'ın varlığı ispatlanamaz değildir. islam alimerine göre metafiziksel olarak ispatlanır.. ama mahiyeti ve tam anlamıyla nitelikleri asla kavranamaz...
"allah'ın isimleri ve sıfatları, hüviyetinin tefsiri, mahiyetinin perdesidir.."
bunu söyleyen salak, islam hakkında hiç bir şey bilmiyor demektir.
islam imanına göre, allahın varlığı ispatlanamaz allah görülemez vs. allah bugün yanına gelip sana "merhaba " dese, bu islamın yıkıldığı andır.
hep diyoruz şu kitabınızı açın da türkçesinden okuyun diye; karanlıkta büyü yapan ortaçağ büyücüsünden ne farkınız var bilmediğiniz dilde dua ederken. açında dininizi okuyun biraz da ondan sonra yobazlık yapacaksanız yine yapın.
allah dostu bir din alimine gelmişler ve şöyle demişler "falan kelam alimi allah'ın varlığını isbat için yüz delil ileri sürmektedir". alim şöyle cevap vermiş: "demek ki adamın allah'ın varlığı hakkında yüz yerde şüphesi varmış"
allah'ın ispata hele hele, bilimsel ispata hiç ihtiyacı yoktur. bilimi kullanarak toplumu dinsizleştirmeye çalışanlara karşı gerektiğinde kozmolojik argümanlar kullanılabilir ya da islamı anlamaya çalışan biri bu argümanlara başvurabilir ama olup olmadık her yerde allah'ın delili budur, şudur demek ziyadesiyle abes.
varlığından şüphe edilen ya da ispata ihtiyaç duyan şeyler için delil gerekir. misalen bir teori için. haşa allah ile ispata muhtaç bir teoriyi bir mi görüyorsunuz da aynı mantıkla düşünüp, allah'ın varlığına delil arıyorsunuz? allah'a iman her şeyden evvel "sezgi" işidir. sezmedikten sonra her şey yalan.
ayrıca "şu allah'ın delili, bu allah'ın ispatı" demek bunlar dışındaki diğer şeylerin allah'ın varlığını göstermediğini söylemektir bir nevi. bu da itikadi olarak sorunludur. zira bir toz zerresinden, doğal bir mekanizmaya kadar her şey ama her şey allah'ı bizlere hatırlatmakta ve bazı sıfatlarını göstermektedir.