musa için denizi ikiye ayıran allah masum bir bebeğin ölümüne seyirci kalmış, onun balıklar gibi karaya vurmasına razı olmuştur. zaten kameranın icadından sonra allahın mucizelerinin lafta olduğunu görüyoruz. bir ara edip yüksel'e vahiy yollamış diyolla ama bilemedim şimdi.
He o zaman dünyada her şey güllük gülistanlık olsun. Savaşlar olmasın, kötü şeyler olmasın bir elimiz yağda bir elimiz balda ne güzel bir dünya o zaman yaratılış amacımız ne olurdu ki? Amınakodumun mal ateistleri allah sizin emrinizle iş yapmaz. Ondan iyimi bileceksiniz. Denizi niye ayırmamışmış lafa bak.
"ulan bunlar değil miydi ülkenin her yeri suriyeli doldu ıyyyy iğrenç deyip her boktan şikayet eden ? şimdi mi üzüleceğiniz tuttu iki yüzlü götlekler."
Musa için dediğin kişi Allah katında en büyük peygamberlerden biridir. Bir bebeğin masum olması onu peygamber makamına çıkarmaz hele de Musa Aleyhisselam ın makamına asla. Bunu bir kere aklına sokman gerekiyor. Bu bir.
Üstelik Zekeriyya Aleyhisselam peygamber de şehid edilmiştir. Yani Allah, peygamberinin de şehid edilmesine müsaade etmiştir. Peygamber olduğuna göre o da masum idi. Ancak Allah imtihan eder ve hikmetini de kendisi bilir. Bir insanın masum olması onun daima bu dünyada ölümden kurtulması gerektiğini göstermez ki. Öldürülen için de öldürenler için de buna sebep olan herkes için de bunlar imtihandır. O çocuk da ahirette bizim hiç şüphemiz yok ki ecrini fazlasıyla alacak ve sebep olanlar da vebalinin hesabını verecektir. Senin küçük aklın bunu algılamaya yetmez. Hem demişler;
idrak-i maali bu küçük akla gerekmez,
Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez... bu da iki...
''ayın çekim etkisi muğla'da denizin yarılmasına yol açtı. bilim insanları bin yılda bir böyle bir etki olabileceğini söyledi ve dr. mark hubers ''ay belli dönemlerde dünya üzerindeki etkisini yakınlık-uzaklık döngüsünde hissettirebilir bunun kuzey yarım kürede tam da bu noktalarda olabileceği rastlantı değil.'' diye konuştu.''
Cunku Allah'in insanlara emrettigi yasam tarzinda denizde olen insanlar, acliktan olen cocuklar olmaz.
Hepimiz detin bir uykudayiz hayirlisi bakalim. Bana oyle geliyor ki en haci hoca gordugumuz bile kaziga oturacak ahirette. Allah bizim sonradan zihnimizde yarattigimiz kadar mantiksiz ve sekilci degil. Samimiyetten uzak namazlar, 20 milyarlik haclar, kurbanlar kurtarmayacak bizi.
Allah diyecek ey kulum parayi verip kurbani kesmek, kestirmek kolay. Insanlara et dağıtacak kadar hassas duygusal bir insansin da su acliktan olenleri hic mi gormezsin?
işte bütün kafa burada eror veriyor. ulan şimdi ne anla mı var?
aa dur şimdi öyle deme çünkü var ettiyse vardır bir hikmeti.
işi felsefeye kaçarak çözelim.
insanların bedelini acı çekerek ödemediği bir sınav şekli olmaz mıydı?
yani mesele sınavın içeriğinin mantığı veya mantıksızlığı değil sınavın bizzat olan mantıksızlığıdır.
mesela canlıların birbirini yemediği bir dünyada tanrı kendini bildiremez miydi? ( ahh çok konuşma tanrının işine karışıyorsun ama)
onca acı var ve çocuk yaşta olan veya tecavüze uğrayan yada dayakla öldürülen var yani her türlü vahşet var.
ama bunca şeye tek bir cevap: öyle olmasaydı bir anlamı olmazdı.
şimdi çok anlamı oluyor ya hani. ayrıca burada eleştirilen tanrı neden müdahale etmediği değildir tanrının zaten müdahale ettiği üç beş safsata kitapta laf dışında bir kanıt da yoktur. burada eleştirilen tanrılara çaresizce tapan insanların en acı dolu şeyleri bile yaşadığı halde buna sınav değip kendini teselli etmesidir.
yoksa siz hiç bir tanrının bir olaya müdahale ettiniz mi sorusundan önce siz hiçbir tanrı gördünüz mü demek daha genelleyici.