Çok uzun bir konu ama kısaca açıklamaya çalışacağım.
Öncelikle bu soruyu sorana Allah'a laf atmak için Allahın dediklerinin ne kadarını yaptın onuda , onun sana verdiği karşılıktan memnun kalmadın demek istiyorum. Öncelik Allahın senin memnun etmen mi, yoksa senin Allahı memnun etmen mi acaba?
Asıl soruna gelirsek , Bu dünyaya gelmeden hepimiz Allaha bir söz verdik bir emanet yüklendik. Bu yüklenilen emanet oldukca agır oldugundan, fakat ödülü oldukça yüksek olduğundan bunu insanlar yani biz yuklenmek istedik. Baska varliklar bundan korktular yuklenmediler bu sorumlulugu. Bu emanet Allahin istedigi gibi dunyada yasamak ve sonra Allahin en ustun mertebedeki yaratilmisi olmak.Bu ugurda Allah dünyada insanları serbest bırakmıştır.Ustelik Allah biz nasil yasarsak mutlu olacagimizida soylemistir.Eger allahin dedigi gibi yasarsak hem dunyamiz hem ahiretimiz mutlu olacak. Ama onun istemedigi gibi yasarsak zamanimizda gorulen tum kotu olaylar bas gosterecek ve gosteriyorda. Asil sorun Allah degil, asıl sorun namazı hafife almamız, tecavüz edeni öldürmememiz, hırsızlığı meslek haline getirenlerin elini kesmememiz, zina edene bekar ise 100 sopa vurmamamız, evli ise recm edilmemesidir. Fakirleri hor gormemiz zenginleri çalsa bile el üstunde tutmamızdır. Halimize bakınca bunlar iyi günlerimiz daha.
hayrı da şerri de yaratan allah'tır.
hayrın işlenmesinde rızası vardır
şerrin işlenmesinde rızası yoktur
kul kendi iradesiyle ya hayra ya şerre murad eder
allah o muradı yaratır
buna kesb denir.
kul işlediği hayır ve şerlerden ya mükafat ya ceza görür.
ama öncesinde kitaplar ve peygamberler aracılığıyla ikaz edilir.
ki ahiret'te duymadım bilmedim demesin diye.
allah bebeklere tecavüzü yasaklamıştır. karşılığında azap edeceğini beyan etmiştir.
kul bu fiili işlemeyi murat ederse o fiili allahın kesb iradesiyle işler
dünya ve ahiret'te cezasını görür.
allah tabiki bebeklere tecavüzü dilerse engeller
o zaman imtihanın bir önemi kalmaz
cennet ve cehennem'in de önemi kalmaz.
herkes onu engelledin beni engellemedin mazeretine sığınır.
adalete ters olur
muhtemelen bu anlattıklarımı çoğu kişi anlamayacak
ama doğrusu budur
biz kuluz
rabb'imize niye bunu böyle yaptın diye soramayız.
ya iman edersiniz
ya inkar edersiniz
karar sizin.
ha bazıları ben sorarım diyebilir
o zaman er ken, mareşalden hesap sorunda görelim.
bir takım insanlarda inançlarını sorgulama ihtiyacı yarattığı için, sinir krizi geçirip, saldırganlaşarak küfür etmelerine neden olur.
Bebeğe tecavüz eden birinin akıl sağlığı normal olamaz. Bunun eğitimle falan ilgisi yok. Belki daha bilinçli bir toplumda bu rahatsızlık farkedilip çeşitli kontrol mekanizmalarıyla felaketler engellenebilir. ama bebeğe tecavüz etmenin, o dürtünün bilinçli bir seçim olduğuna inanmıyorum. Bu yüzden toplumdaki bu anormalleri yaratıp, bebek gibi masum bir canlının acı çekmesine neden olabilecek bir allah'ı kabul etmiyorum.
Ortada bir sınav yok. Bir akıl hastasını ahlaki bir sınava sokmanın hiçbir açıklaması olamaz çünkü. Ayrıca allah bir deliyi sınarken zarar gören masum bebeğin suçu ne?
Eğer böyle bir durum varsa bunun adı sınav olmaz; sadizm olur.
Yorum yapan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Eskileyen arkadaşların düşüncelerine saygı duyuyorum ama keşke eksilemek yerine düşüncelerini yazsalardı. Duygularımızı paylaşsaydık düşmanlık yapmak yerine.
Bizzat insan karşı çıkmıyorsa neden müdahale etsin? Nasıl elimizden bir şey gelmiyor? Bir lgbt kadar olamadık, demokrasi için toplanıldığı gibi toplanamadık. insanlar kendi çocuklarının geleceği için uğraşmıyorsa allah niye uğraşsın?
Burası mutluluk diyarı değil. Cennetten buraya kovulduk işlediğimiz günahtan ötürü. Allah'ın nazlı mahluku değiliz. Yeryüzünün halifeleriyiz. Yani allah "bizzat, görünür şekilde icraat yapmayacak." irademizle biz yapacağız. Bizden mücadele etmemiz bekleniyor.
Ancak o şerefsizlerden alacağı intikam da çok şiddetli olacak.