Metallica'nın black album sonrası ürettiği sanatsal ve ilinti değeri yüksek belki de en iyi parçası kişisel olarak sıkı bir jason newstedciyim zamanında onun hakkının yenmesi üvey evlat muamelesi görüp enstrümanının sesinin kısılması olaylarına karşın robert'in grupla kaydettiği ilk albümde bass sesinin gümbür gümbür açılmasını büs bütün şerefsizlik olarak görsem de albüm ve şarkı harikadır bu parça grunun son 25 yılda ürettiği parçalar arasında belki de en iyisidir fakat grunun ilk 10 yılını baz aldığımızda 10 üzerinden bana göre 6 puanlık bir parçadır.
Mükemmel bir Death Magnetic şarkısı. Geç keşfettim ama acayip sağlam, nakarat, bass, solo, vokal, davul herşeyiyle. Riffler de ateş ediyor. Yalnız bir şey farkettim, Jason Newsted'in bassları kısılırken, Robert Trujillo'nun ki gümbür gümbür. Hardwired... To Self-Destruct albümünün bassları da gümbür gümbür mesela. Tamam Robert, Jason'dan çok daha iyi bassçı fakat Jason'a üvey evlat muamelesi çok yapılmış Jason gruptayken.
Edit: O şarkının girişinde ki basslar efsaneninde efsanesi, yemin ediyorum ben böyle bir bass dinlemedim.
Edit2: Giriş klasik gitar ile Robert reyiz tarafından çalınmış. Ben böyle bir giriş müziği dinlemedim.
metallica'nın kendini geliştirdiği, şaşırtıcı parça. ben buradan sonra en fazla eski hallerine dönerler diyordum. ama kendilerini zorlamış ve yaratıcı işler ortaya koymuşlar. parça biraz bütünlükten uzak, bazı kısımları gereksiz uzun, sesler temiz değil ama gerçekten başarılı buldum ben bu parçayı. parçadaki en büyük hata bana göre 05:22 de giren bölümün yalnız iki kere tekrar edilmesi. sırf bu yüzden parçayı dinleyesim gelmiyor çünkü tam hoşuma giden bir melodiye ısınıyorum, melodi bitiyor. canım sıkılıyor arkadaş.
ölüyü diriltir demek istediğim, ancak referandumda oy kullandırmak için ölüleri diriltmeyi planlayan bir gizli örgütün eline geçmesinden çekindiğim metallica parçası.
all nightmare long hakkında bir çok kişi fikir yürüttü, kimileri şarkının cliff burton'ın öldüğü kazanın james'in kabuslarındaki yansıması olduğunu söyledi, kimileri bu şarknın reenkarnasyon ile alakalı olduğunu iddia etti.
ne var ki, gerçek şarkının ilham kaynağını james hetfield'ın açıklamalarından birinde söylemesi, bu (mantıklı) teorilerin çoğunu rafa kaldırdı, zira papa het'in söylediğine göre, bu şarkı yazılırken h.p. lovecraft'ın the hounds of tindalos adlı öyküsünden ilham alınmış. öyküye göre, bu yaratıklar, diğer canlılardan farklı olarak zamanın kıvrımlarında yaşamaktalar, ölümsüzler ve insanlık gibi öğelere karşı istek duyup bu öğeleri uzay ve zaman sürekliliğinden bağımsız bir şekilde, kabuslarında bile avlamaktalar. onlardan korunmanın tek yolu, meleklerin yanında kalmak öyküye göre. bu şekilde düşünüldüğünde şarkıdaki gönderme açıkça anlaşılıyor.
metallica'nın en büyük özelliklerinden biri şarkı sözlerinin anlamlarının, genellikle çekilen kliplere tam anlamıyla yansımamış olması (enter sandman hariç tabii). tunguska faciasının ve rusya'nın amerika üzerindeki planlarının anlatıldığı kısa bir filmin kullanıldığı all nightmare long klibinde de bu özellik açıkça görülüyor.
şarkının niteliği hakkında ise yorum yapmaya çok da gerek yok, harika bir şarkı, belki de albümün müzikal açıdan en zengini. şarkı, robert trujillo'nun akustik gitarla çaldığı flemenko ritmlerinden ortaya çıkmış, bu da zenginliğinin ve farklı yapısının en büyük sebeplerinden biri.
disclaimer: bu çeviriler, kafiye amacı güdülerek, birebir çeviri yapmak amacıyla yapılmış çeviriler değil; tamamen şarkının derinindeki anlamları yakalayabilmek adına, düz yazı amaçlanarak yapılmış çevirilerdir. bazı şarkılarda, şarkının yapısıyla paralel bir şekilde kafiyeler görülebilir. katkıda bulunmak, yanlış olabilecek bir yeri işaret edecek yazarların eleştirileri, daha doğrusu iyi/kötü tüm eleştiriler kabuldür.
--spoiler--
şans. tükenip. bitiyor.
enkazdan bir kez daha sürünerek çıkmak,
aklı karıştırıyor bu korkunç anı,
karanlık, lastik izleriyle dolu, soğuk ve dönmek zor,
yok oluş yolunda, yanışını hisset.
hala hayatta, canlanmış.
hala hayatta, şöhreti kötü!
halisünasyon,
sapkınlık,
hala kaçıyorsun, ne bekliyorsun,
ne olacak ki?
çünkü avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca,
hisset yüzündeki nefesimizi,
hisset değişip, her adımını izleyişimizi.
avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca!
şansın tükeniyor,
sen içine kapanırken
şansın senden kaçıyor.
şans. tükenip. bitiyor.
aslında aydınlık olmayan ışık burada,
seni korkudan yiyip bitirmek adına.
saklanıyor, saklanıyorsun, fakat bulunacaksın
tutunduğun o dalı sessizce bırakacaksın.
hala hayatta, kurban ediyor!
hala hayatta, şöhreti kötü!
halisünasyon,
sapkınlık,
hala kaçıyorsun, ne bekliyorsun,
ne olacak ki ?
çünkü avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca,
hisset yüzündeki nefesimizi,
hisset değişip, her adımını izleyişimizi.
avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca!
şansın tükeniyor,
sen içine kapanırken
şansın senden kaçıyor.
ardından kaçıyorsun sürünerek, saplantılarına
hiç bir zaman dönmemek üzere,
işte bu senin itirafın!
avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca,
hisset yüzündeki nefesimizi,
hisset değişip, her adımını izleyişimizi.
avlıyoruz seni acımasızca,
avlıyoruz seni bu kabus boyunca!
şansın tükeniyor,
sen içine kapanırken
şansın senden kaçıyor.
şarkının sonlarına doğru ceymiz derin bir nefes alıp hunt you down without mercy diye kükrüyor ya kendimi duvardan duvara vurasım geliyor öyle coşuyorum o kısımda.
tanım:süper şarkı
valla bir şunu dinleyince ''oh be metallica varmış'' dediğim şarkı, eski albümlerde de olsa sırıtmazdı. birde the unforgiven 3'nin solosunda kirk dönmüş galiba diyebiliyorum.
death magnetic albümü son 15 yıldaki metallica işleri içinde iyi görünsede, son 30 yıldaki metallica işleri arasında vasattır. bu enfes şarkı ise sanki ilk metallica' nın ilk 15 yıl işidir.