aleviler ben müslümanım diyorsa bitmiştir. bu kadar nettir. ancak kuranda ki bir kelimeye dahi yok demek dinden ckmaktır. bakın bunların ikisinide allah diyor.
müslüman olmak once kurandaki her şeye iman etmekten gecer. onları uygularsanız mümin olursunuz. ancak kurana iman etiginiz zaman müslüman olursunuz.
siz kuranda olan seyleri kafanıza göre bu yok bu var ben bunu yapmam bunu yaparım diye ayıramazsınız. siz allahtan iyi mi biliyorsunuz? siz hz aliden iyi mi biliyorsunuz?
şimdi efendim isteyen istediğine inanır namaz kılıp kılmaması beni alakadar etmez ben bunu dilime dolamam. ancak ve ancak eger ben müslümanım diyorsa benim müslüman olarak gorevim yalnıs oldugunu düsündügüm kuran-ı kerim'e ters gelen hareketleri o kardesimize abimize ablamıza abimize soylemek boynumun borcudur. bunu bana allah diyor ve bu görevi bütün müslümanlara veriyor.
şimdi efendim adam ben müslümanın diyor ve namaz yok diyorsa hoopp demezsem allah bana bunun hesabını soracak. neden karsı cıkmadın? gücün yetmediyse agzınla agzını acmaya korkuyorsan yüreginle neden karsı cıkmadın diye soracak.
o yüzden burada yazılan ''siz insanı imandan sogutursunuz'' demek dini ve kuran-ı kerim'i bilmemek demektir.
saygı onemlidir lakin dogruyu soylemek daha onemlidir.
kuran-ı kerim'de namaz vardır. bu gercektir yoktur diyen kişi müslüman değildir.
ben namaz kılmıyorum ancak namazın kuranda var oldugunu alahın emri oldugunu biliyorum.. icki iciyorum ancak icki icmenin haram oldugunu biliyorum ve inanıyorum. ben günahkar oluyorum. icki icmesem ama icki günah değil desem basımı secdeden kaldırmasam 40 kere hacca gitsem yinede dinden cıkmıs olurum.
karşılığında sünnilerin de yüzde yüzünün kılmadığı söylenebilecek durum. lakin arada fark var, sünniler kılmasalar dahi namaz kılmanın gerekliliğine sünni kaynaklardaki şekliyle kılınması gerektiğine inanır, alevilerin durumu farklı. zaten mezhep aralarındaki farklar kuran'ı yorumlamaktan doğuyor, herkes de kuran'ı yorumlayacağı bir kaynağa inanıyor. bir aleviye de sünni alimlerin namazı tarif edişini ya da refere ettikleri hadisleri gösteremezsiniz, adamlar onlara inanmıyor, onların inandığı peygamber profili farklı, islam'ı algılayışı farklı, inandıkları kaynaklar farklı, ortak kaynak kuran-ı kerim.
bilindiği gibi kuran'da namaz hakkında detay yok. ne rekat sayısı var, ne rekat tanımı var, ne okunacak dualar var, beş vakit kelimesi dahi yok ve bu tefsirlerde ve sünnet ışığında çıkarılıyor, vs. zaten okunan duaların çoğu da kuran ayeti değil. işte farklar buradan kaynaklanıyor. sünnilerin hadislerinekutubu sitte ve alimlerin ictihadlarına göre namazı kılacağı biliniyor. alevilerin kaynakları ise farklı, şiilerin hadis kaynakları farklı olduğu gibi. aleviler "cami" kavramını ömer ile gelen bir olgu olarak görüyor mesela, namaza da daha tasavvufi yaklaşıyorlar, namazı "allah'ı anma, niyaz, cem" olarak tanımlıyorlar, kendi kaynakları kuran'da detaylı olmayan namazı öyle anlatıyor. tabi hepsi öyle düşünmüyor, sünnilerdeki gibi daha radikalleri de var, kullandıkları dini terimler farklı olabiliyor, vs.
yeri gelmişken şunu da yazayım, alevilerin sevgili devletimiz tarafından kabul edilmeyen cem dedikleri bir hadise var mesela, cem evi falan. onlara ibadet evi statüsü getirilse ya, türban özgürlükse bu da özgürlük işte. ama olmaz tabi, onlar laik ülke olsak da resmi olan mezhebimizden farklı düşünüyor, tıkaka.
Benim abim namaz kılıyor. Babam kuranı hatmetmek üzere. Sapına kadar da aleviyiz. Ramazanda da diğer müslümanlar gibi ben de oruç tutucam mesela. Evet ibadetin gizlisi makbuldür ama ön yargılarınızı yıkmadığınız sürece birşeyleri görün diye göze sokmak zorunda kalıyoruz.
Yıkın şu ön yargılarınızı artık! Aleviler müslümandır. Elhamdulillah!
Not olarak, baş parmağın karşındakini gösterirken diğer dört parmağın seni gösterir unutma. Sen ne kadar müslümansın ki aleviyi sorguluyorsun?
alevilerin namaz kılmaması diye bir durum yoktur, tüm sünnî kardeşlerimizin hepsinin oruç tutmaması gibi bir durumdur *, yani seçime bağlıdır.
ancak ben müslümanım hatta hacıyım diyen sabah akşam namaz kılan, üstelik bunu özellikle göstermelik yapan, onun bunun arkasından konuşan, karısına kızına göz koyan, haram malı afiyetle yiyen, can yakan* müslümanlıkdan(!) inanın daha masum bir şeydir.
Kızılbaş Alevileri kendilerinden bile iyi bilen abi! lerin gelip uludağ sözlükte ahkam kestiği olaydır. Abi! miz herkesi senin benim bilgi seviyemde sanıyor belliki adam kapıyı görmeden makamı kapacak. Adamlara makam desen TSM makamlarımı abi der.
işin komik tarafı bunlara bir de aleviler oruç tutmaz, aleviler camiye gitmez alevilere kız vermezler peki niye gibi absürd saçmalıklar yazanlar eşlik eder.
Aleviler oruç tutar hemde öyle bir tutarki sen tutmaya kalksan o orucu ilk gün sonu hastaneye kaldırılırsın. Su yok, et yok, elma armut vs gibi etli yiyecekler yok çay veya ayranı kana kana içmek yok çay kaşığıyla tek tek içeceksin madem fakirin halini anlayacaksın öyle göstermelik akşam halil ibrahim sofrasında iftar edeceğin orucu tutmazsın gece ay tepeye çıktığında başlarsın oruca ertesi gece gökyüzünde yıldız sayısı 12 olunca iftar edersin. Bir de 48 perşembe orucu vardır ki alevilerin çoğu bile bugün bilmez bunu.
Cami muhabbeti insanlara en başında öğretilen allah her yerdedir. Her yerde olan allah'ın belli bir mekana ihtiyacı yoktur. ben nerede olursam olayım orada allahımı anarım allahın kuluda gelip sen niye camiye gelmiyon hıııı seni gidi seni diyemez.
mumsöndü denen şeytanın bile tiksineceği o iftiradan dem vurmuş birisi malum insan kendisinin yaptığını başkasına yakıştırırmış. Hayır bi de bu adam müslümanım diyor iftiranın allah katındaki cezasını bilmeden. Güner ümit denen şahs-ı zerzavat yok oldu gitti tutunabildimi bi daha. Neyse konuşmayayım daha fazla...
bu zihniyete sorarım: içlerinde mi büyüdün? o kültürle mi yetiştin? kaynağı kıçın olan ahkamları kesmeden iyi düşün, doğru karar ver. öteki dünyada iftiranın bedeli çok ağır.
müslüman ülkelerde yapılan bir araştırmaya göre; dünya üzerindeki müslümanların yaklaşık olarak % 60' ının beş vakit namaz kılmadığı düşünülürse, bunu islam içindeki çeşitli mezheplere mal etmek müslüman bir insana yapılacak en büyük haksızlıktır. bunu sorgulayan insanın namaz kılıp kılmadığı bir handikap olmakla beraber bir başkası hakkında yapmış olduğu gıybet, sorguladığı kişinin kılmadığı namazdan daha günahtır.
vaktin birinde adamın biri, zamanın üstadlarından birinin yanına gelmiş ve sormuş:
- üstadım, ben namaz kılmıyorum. arkadaşlarım ise bana; ''namaz kılmadığın için kafirsin'' diyorlar. ben namaz kılmadığım için kafir mi oluyorum şimdi?
üstad manidar cevap verir:
- namaz kılmayan kafir olmaz ancak kafirler namaz kılmıyor!
sünnilerden de alevilerden de şiilerden de namaz kılmayanlar var. onlar kafir olmuyorlar ancak ''namaz'' hafife alınacak, ''islam namazdan ibaret mi'' geyikleriyle önemi geçiştirilebilecek bir ibadet de değil. namaz inanmayan ile inananı birbirinden ayıran en önemli hareket. zira, diğer ibadetlerin belli zamanları ve de yükümlü olmak için koşulları varken(misal; oruç tutmak için hasta olmamamk, zekat vermek için zengin olmak, vs.) namazda böyle bir durum yok. bir müslüman boyundan aşağısı felç dahi olsa namaz kılmakla(gözleriyle, olmadı kalbiyle) mükellef.
namazı reddetmekten ise bahsetmeyeceğim bile. bunu sünni, şii veya alevi hangisi yaparsa yapsın müslüman değildir. bu kimsenin allah ile arasına girmek de değildir. bu islamın kaidesidir. islamın akidelerini kabul etmeyenin de islamdan çıkmış olması kadar doğal bir şey yok sanırım.