alevilerin camiye gitmeme nedenleri

entry70 galeri1
    1.
  1. burada tabiki hepsinden bahsetmiyoruz ama bazı aleviler islam dininin diğer mezheplerinde olduğu gibi camiye gidip ibadet etmek yerine cemevlerinde ibadet etmektedir. iş bu başlık tamamen objektif olarak açılmış olup bilgi toplama amaçlıdır.
    tanım: alevi vatandasların camiye gitmemelerine gösterebileceği sebeplerdir.
    edit: şu eksi veren 4 kişiden biri lütfen bana mesaj atsın kafayı sıyırcam. git diğer entrylerimin seovisi ol ama buna nie eksi verdin söyle.

    yıllar sonra editi: hala merak ediyorum.
    14 ...
  2. 2.
  3. hz ali'nin camide öldürülmesi sebep gösterilmektedir. ben söyleyenlerin yalancısıyım.

    not:bu başlık başıma kalabilir, işimi garantiye alayım da sonra kim açmıştı diye dolanmayayım, iş bu başlık tu kaka bana tarafından açılmıştır.
    10 ...
  4. 3.
  5. camiye gitmeyi tercih etmemeleri. inanmak fiilinin mantıkla sorgulanmaması gerektiği fikrinin kabulüyle beraber alevilerin caminin yerine cemevini koyduğu ve kendi ibadethanelerini yarattıkları fikri savunulabilir.
    edit: imla
    2 ...
  6. 4.
  7. ben alevi olmakla beraber söylüyorum. alevilerin islam ı tam olarak kabul etmemeleri. yani gerçek şu ki aleviler tam müslüman değildirler. islamiyetten önceki dinlerinden çok şey taşırlar.
    9 ...
  8. 5.
  9. cami veya cem evi önemli olan ibadet etmek ve dini olarak kutsal saymak saygı göstermektir.

    ayrıca aleviler tam müslümanlardır hatta kendini "dindar" olarak tanımlayanlardan bazı insanlardan daha müslümanlardır, tek fark bir tek namazları sünni namazları gibi değildir.
    4 ...
  10. 6.
  11. tarikatların örgütlendiği, insanların dışlandığı kendi şahıslarına karşı canlarına kasteden insanlar ile aynı yerde bulunmak istememek en büyük nedenlerinden biridir. biz süregelen iktidarlar ve onların geçmişte süregelen uzantıları tarafından sürekli baskıya, zulme uğramış insanlarız. her köşe başına cami yapan zihniyet bizim cem evlerimize gelince sıra, hep karşı olmuş. çok geriye bile gitmeden sivas' ı bile hatırlatmak bir nedendir aslında. hala orada sözde islam adına iman adına insanları katledenlerin ''yakın ula, yakın ula'' sözleri yankılanır alevilerin kulaklarında. her şeye rağmen kendisine ne yapılırsa yapılsın hümanizme dayanan felsefesiyle kin duymaz aleviler. dini yanlızca sünni meshebinin yaşadığı gibi algılayanlara inat, sevgiyle, hoşgörüyle kucaklar dünyayı.
    8 ...
  12. 7.
  13. alevi olmakla beraber söylüyorum bilmiyorum.* aleviler sünni imamın arkasında namaz kılmaz diye bir kural yoktur, kılan da olabilir kılmayan da. kişinin kararına seçimine bağlıdır. bu da islamın "islamda zorlama yoktur" maddesine gayette uyar.
    5 ...
  14. 8.
  15. alevi olmamam ile beraber, cemevine de giderek bizzat yaşam tarzlarını gördüğüm
    kendi kültürlerini bu ibadethanede yaşatan insanlardır. Hz.Ali (R.a)'nın camide vurulması ile birlikte halk ikiye ayrılmıştır. cami ve cemevi simgedir. as olan namaz'dır. islâmiyette, her yerde ibâdet etmeye müsaade edilmiştir. ibadet için muhakkak camiye gitmek mecburiyeti yoktur.

    Aleviler ile sünniler arasındaki namaz farklılıkları da vardır.

    Sünniler de kıble ''kabe '' iken, alevilerde ''insan'dır'' insan kalbine ulaşmayı ibadetten sayarlar. Halka namazı olarak adlandırıldıkları yüz yüze ayakta kılınan namazın ortaya çıkışı da ; Hz.Ali (R.A) nın namaz kılarken sırtından bıçaklanmasından dolayı , hasan ile hüseyin namaz kılarken müslümanlar onları korumak için ,çember oluştururlarmış , o zaman dan beridir bu şekilde çember (halka) oluşturarak namaz kılınır .

    Camilere herkes girebilirken , cemevlerine küs olanlar, hak yiyenler, imkanı olduğu halde borcunu ödeyemeyenler giremiyor. Rızasını alması ve dedenin önünde barışması gerekiyor .
    10 ...
  16. 9.
  17. islamın dört halife sonrası döneminde temelleri atılan mezhep, tarikat ve tekke kültürü nedeniyle, islam dininde akımlar oluşmuş ve bu akımlar liderleri etrafında kenetlenerek, peygamber efendimizin mimarı olduğu, cami olgusu yerine, ait oldukları dini topluluğu simgeleyen mekanlarda, kendi mezheplerinin ya da tarikatlarının, tekkelerinin düsturları doğrultusunda ibadet etmeyi seçmişlerdir. tabiiki bu mekanlar, o topluluğa özeldi. bu bağlamda alevilik, o dönemden anadoluda ayakta kalan tek islami akım olmuştur ve günümüzde bu durum, cami geleneğine bağlı, sunni topluma garip gelmiş ve yadırgamaya başlamış, bu yadırgama ve karşı tarafında diyalog eksiklikleri nedeniyle uçurum gitgide büyümüştür. özünde tarihi ve sosyal boyutu olan olay, günümüzde bir ayrım gibi algılanmakta ve iki topluluğu keskin hatlarla birbirinden ayırmaktadır. aynı dine tabi ve imanlı iki topluluğun, farklı dinlere mensup kabileler gibi ayrışması, islam kültürünü yaralamaktadır.
    3 ...
  18. 10.
  19. kesinlikle hz. ali'nin camide öldürülmesi neden gösterilmektedir.sormazlar mı adama evde öldürülseydi sokakta mı yaşıcaktın ?
    kuran değiştirildi derler..sormazlar mı adama bir ayette derki " kur'anı biz indirdik ve onu koruyup kollayacaklar biziz" buna rağmen kuran değiştirildiyse neden müslümanım diyorsun.
    namaz kılmam diyorsun. sormazlar mı adama kur'an da namaz farzdır onu saymazsan şirke girmez misin ?
    hz. osman'a hz. ömer'e küfür edersin.sormazlar mı adama onlar peygamberimizin en sevdiği insanlardan değilmiydi ?
    ve sormazlar mı adama osmanlı zamanından beri dağlara itildiniz şirkinizden dolayı..ve yine sormazlar mı adama nasıl indiniz ?
    her alevi chp'li kemalist atatürkçü ? atatürk'ün gölgesine sığınarak bu ülkede ses çıkartıyorsunuz.bu tabi hakkınız.ama dini yozlaştırmayı kesin.

    edit : (bkz: hoşt köpek)
    24 ...
  20. 11.
  21. hz ali'nin camide şehit edilmesinden dolayı bizim namazlarımızı ali kıldı ,inancı vardır bir kısım alevilerde ancak namaz kılan, oruç tutan aleviler de mevcuttur.

    ancak sormak gerekir hz ali şehit olduğunda camide oğulları hz. hasan ve hz. hüseyin'de vardı bir insan başkasının yerine namaz kabul olsa ilk önce kendi evlatları için kılmaz mı .oysa ki hz ali ve hz hüseyin namaz kılmaya devam etmiştirler.
    7 ...
  22. 12.
  23. (bkz: sünnilerin camiye gitmeme nedenleri)
    alevi olmamakla beraber demeyi unutmuşum peh
    3 ...
  24. 13.
  25. Alevilik islam ve şaman karışımıdır. Cem evinde yapılan ibadetler eski Türklerin şaman gösterilerini ifade etmektedir. Din olarak müslümanız deseler de Hz.Ali ve Hz.hüseyinle çelişmektedirler.
    3 ...
  26. 14.
  27. ibadet etmek işine gelmeyenlerin bulmakta zorluk çekmeyeceği nedenler bütünü.
    1 ...
  28. 15.
  29. düşünmeleridir. cem evine gidenler de sünnilerden camiye gidenlerin sayısı kadar fazla değildir tahminimce.
    2 ...
  30. 16.
  31. kendi inancımızla ilgilidir. bizden başka kimseyi de ilgilendirmez.

    ha illa merak ediliyorsa, allah'a olan inançlarını başka ibadetlerle de gösterebiliyor olmalarındandır.
    cem evleri, yapılan cemler ve edilen dualar... camiye gidip müslüman gözüken ve sonra günah işleyen insanlardan daha yeğdir gözümde.
    allah katında da içten yapılan ibadetin değerinin farklı olduğu söylenmez mi?

    edit: fena halde imla hatası.
    5 ...
  32. 17.
  33. ibadet yüce yaradan ile kul arasından olduğundan tahminimce şeklen yapılışı ve yeri biz insanlık içerisinde kimseyi ilgilendirmemesi gereken nedenlerdir.
    1 ...
  34. 18.
  35. 19.
  36. 20.
  37. camiye gidenlerin müslüman olduğunu sandığı ama başkasının ardından konuşup günah işlemeyi önemsemediği bir dünyada, yine sadece alevileri ilgilendiren nedenlerdir.

    size ne yahu!

    edit: başkasının inancına saygılı sünni arkadaşlarımı tenzih ederim.
    2 ...
  38. 21.
  39. bir hristiyan veya musevinin gitmeme nedeninden farklı değildir.
    5 ...
  40. 22.
  41. hiç birimiz bir başkasının dini yaşayışıyışı sorgulayacak durumda olduğumuzu sanmıyorum. Bunu konuşabilmek için bizim öncelikle dört dörtlük olmamız gerekir.
    1 ...
  42. 23.
  43. san marinoluların camiye gitmeme nedenleri ile aynıdır.

    hani zorlama yoktu?*
    4 ...
  44. 24.
  45. hz. ali camide öldüğü için camiye gitmez aleviler. fakat hz. ali camiye gidiyorsa bunlar neden gitmez? işte orası meçhuldur.
    4 ...
  46. 25.
© 2025 uludağ sözlük