adresinden oyun goruntuleri izlenebilir. bu haliyle inanilmaz gibi gorunuyor. oyunu hakkiyla oynayabilmek icin donanim gereksinimlerini goz onunde bulundurursak cok para harcamamiz gerecek.
hem kendini hem de max payne 3'ü rezil edecek oyun. max payne 2'yi yapan remedy aslında oyun çok ilgi görmesine rağmen korsandan dolayı yeterli kazanç sağlayamayınca başarısız olduklarını sandı.
daha sonra bu oyuna başlayan firma, yapımcı olarak microsoft ile anlaşınca olanlar oldu.
microsoft'un tekelciliği yüzünden 5 yıldır çıkamayıp hem maddi zarar sağlayan hem de teknolojinin gerisinde kalan alan wake, daha sonra özellikle max payne filmiyle birlikte rockstar games tarafından değeri anlaşılan oyunun yapılmasını uzun süre geciktirmekle kalmayıp, sam lake olmadan yazılan James McCaffrey olmadan seslendirilen max payne'in üçüncü serisinin de bozulmasına engel olamadı.*
oyun güzel olmus. xbox 360 in sinirlarini zorlamis. isiklar, sesler ve gölgeler ve mekanlar ve karakterler gayet hos. ama söyle bir sey var ki, 4-5 saat oynadiktan sonra (ara vererek), oyun zevki kaciyor. her sey cok "normal" bi hale geliyor. arac gerecler bence burada oyunu negatif yönde etkilemekte. cok "basitler". ne bileyim insan hayvan gibi büyük silahlarla ortaliga saldirmak istiyor, gösterisli bir sekilde elemek istiyor rakipleri, bu olmamis.
edit: ayrica pc icin veya baska bir platform icin cikmayacaktir. xbox 360 exclusivedir.
Resident evil 3 oyununda save yapılan odaya girildiğinde ne kadar huzur duyuluyorsa bu oyunda da
ışığın altına girince duyulmaktadır. Seneler sonra bu hissiyatı yaşatmış oyundur. (bkz: gerim gerim gerilmek)
resident evil 4'ü counter strike gibi oynayıp uzun süre ilerleyip mermim bittiğinde mal gibi ortada kaldıktan sonra beni hem gerilim hem de hikaye açısından tatmin etmiş (gerçi daha üçüncü bölümdeyim) silah çeşitliliğin az olmasıyla basitliğini koruyup sadece hikayeye odaklanıp eğlenceme bakmamı sağlayan oyun. her episode'da silahlarınız resetlendiği için mermi sıkıntısı çekmedim henüz.
oyunu bugün bitirmek nasip oldu. yeter microsoft bi'gün yüzü göster diye kendi kendimle konuşurken silkindim ve kendime geldim. konu ve grafikler harikaydı. gerilimi hissetmemek elde değil. sonunu merak etmesem belkide kalkardım başından. ancak alan wake, oynarken hiç güven vermedi bana. zaten bir yazardan kahraman olmasını beklemek saçma olur. şöyle karaktere güvenerekten allah allah nidalarıyla çok koşasım geldi. ama hemen yön tuşunun üstündeki parmağıma bir tokat patlatıverdim. etme eyleme dedim. sonuç olarak oyun muhteşem.
dead space 2 den sonra beni bu kadar geren bir oyuna rastladım. gerçekten ışıklandırma ve gölgelendirmeler müthiş olmuş. zaten hikayeyi konuşmayacağım bile. silah eksikliği de okadar sıkıntı değil bence çünkü bu oyun aksiyon için değil gerilim ve hikayesi için oynanması gereken bir oyun.
remendy max payne 1 ve 2'deki nightmare* bölümlerinde kullandığı kasvetli,karanlık havayı günümüz teknolojisiyle ve harika bir hikayeyle birleştirerek yaratmış Alan Wake'i.PC portunu da çok başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş.Tabi max payne'den esintileri de hissetmemek elde değil.Remendy'nin harika işler yarattığı bir oyun olmuş uzun lafın kısası.Her anlamda tebrik edilesi bir iş.
film tadında bir oyun. kurgusu, hikayeyi işleyişi ve grafikleriyle oldukça başarılı bir yapıt. aslında yazacak çok şey var fakat spoiler verip kulaklarımın çınlamasından korkuyorum.
soundtrack listesi harika ötesi, şarkıların başlangıcındaki durum ve bitiş zamanındaki ruh hali.. hepsi özenilerek yapılan bir işin göstergesi.
saçma bi oyun. efektler ve atmosfer o kadar iyiyken, oynanış bu kadar boktan olur. 3 4 tane hayalet bizi sıkıştırır 12 tane mermimiz vardır. hayaletin teki 3 mermide ölür, 9 mermimizi harcamış oluruz. 20 30 metre sonra bi 3 hayalet daha çıkar karşımıza ve kalan 3 mermimizle karşılık vermeye çalışırız. he amına koyim tabi. hadi mermi vermiyosun anladık lan bari deparı biraz uzun yapın da kaçalım amına koyim, yok. ana karakter olan yazarımız sigaradan muzdarip olucak ki 2 adım koştuktan sonra yorulur düşmanlar beynimize beynimize baltalarla vurur. oynamıyorum lan bu ne amk.
Bir oyunu oyun yapan en büyük etkenler grafikleri olduğu kadar hikayesidir. Bu konuda alan wake'yi geçebilecek bir senaryo tanımıyorum. zaten oyunun bu kadar sevilmesi ve dünya çapında duyulmasının en büyük etkeni senaryosu kısacası ilginç hikayesidir. ayrıca uzun bir oyun olduğu için başka oyunlar gibi bir günde bitirmek zor.