aksak ritim

entry10 galeri0
    1.
  1. bir müzik eserinde herhangi bir enstrumanın (özellikle davulun) normal dörtlük kalıplarının dışına çıkarak çaldığı partisyonlara verilen genel isimdir.

    caz gibi müzik türlerinde oldukça fazla kullanılmasının yanı sıra asıl güzel yanı progressive metal'de ortaya çıkar.

    (bkz: mike portnoy)

    müziği daha komplike hale getirir, ancak groove'dan bir şeyler götürdüğü de yadsınmaz bir gerçektir.

    başlarda çalması kabustur, çok -çokk- çalışarak gelişebilirsiniz. davulcu kanserine sebep olabilir.

    5-8'lik, 7-8'lik, 9-8'lik ritimler örnek olarak gösterilebilir.

    ancak progressive metal gibi türlerde kısa zamanlı aksak ritimler düz ritimlerle beraber kullanılır, hatta belirli timeline'lara bölünürler.

    bu da işi bir üst seviyeye taşır.

    özveri ve sabır ister.
    2 ...
  2. 2.
  3. mike portnoy'un finally free parçasının sonunda attığı davul solo, bu olayın en güzel örneklerinden biridir.
    (bkz: dream theater)
    2 ...
  4. 3.
  5. neil peart'ün bazı sololarında hissedilebilecek ritimdir.
    0 ...
  6. 4.
  7. türklerin diğer davulculara göre başlangıç seviyesinde biraz daha şanslı olduğu ritimlerdir. malumunuz 9/8 onun dışında 4/4'lük kalıbın dışına çıkmak zorlayabilir. yavaş kalınılabilir ama zamanlar geçer.

    lamb of god'un omerta şarkısının ortaları, vigil şarkısının sonu, ruin parçasının tamamı, ilk aklıma gelen örneklerden.
    0 ...
  8. 5.
  9. kitap, roman.
    "Gaye Boralıoğlu'ndan şiddet ve arzunun iki insanın hayatını nasıl değiştirdiğine, bu güçlü duyguların birbirlerini besleyerek hayatları nasıl altüst ettiğine dair büyüleyici ve sürükleyici bir roman" demişler.
    On beş yaşında cinselliği keşfetmeye çalışan bir çingene kızı ile otuz beşine merdiven dayamış maço bir taksi şoförünün yolları istanbul'un ortasındaki bir kavşakta kesişir. Üzerinden dumanları tüten bir aşk hikayesi böyle başlar. Sonrası: yoksulluğun ortasında, hayallerin aynasında bir samanlık seyranı...
    0 ...
  10. 6.
  11. kitap, roman.
    "Gaye Boralıoğlu'ndan şiddet ve arzunun iki insanın hayatını nasıl değiştirdiğine, bu güçlü duyguların birbirlerini besleyerek hayatları nasıl altüst ettiğine dair büyüleyici ve sürükleyici bir roman" demişler.
    On beş yaşında cinselliği keşfetmeye çalışan bir çingene kızı ile otuz beşine merdiven dayamış maço bir taksi şoförünün yolları istanbul'un ortasındaki bir kavşakta kesişir. Üzerinden dumanları tüten bir aşk hikayesi böyle başlar. Sonrası: yoksulluğun ortasında, hayallerin aynasında bir samanlık seyranı...
    2 ...
  12. 7.
  13. ölçü değerleri, iki zamanlı ya da üç zamanlı olan ritimlerden oluşur.
    iki zamanlı ritimler * 2/4'lük, 4/4'lük, 8/4'lük, 16, 32, 64 şeklinde devam eder...
    üç zamanlı ritimler ise 3/4'lük, 6/4'lük, 9/4'lük, 12/4'lük, 15, 18, 21... bu şekilde devam eder.

    bunların dışındaki ritimler 2+3 kombinasyonuyla * oluşturulur.
    misal;
    5/4'lük bir ritm, 3/4 + 2/4 şeklinde ya da 2/4 + 3/4 şekliyle okunur.
    7/4'lük bir ritm, 2 + 2 + 3 veya 3 + 2 + 2 ya da 2 + 3 + 2 şeklinde okunur.
    bu kombine ritimlerin hepsine aksak ritim denir.
    1 ...
  14. 8.
  15. şu da güzel bir örnektir:
    kereem tunçerii..kereeem tunçerii..kereem tunçerii.. kereem tunçeri.. * kereem tunçerii..
    ...kazaandıııııkkk.............kazaandıııııkkk.............kazaanndııııııkkk........... * kazannndıııkkk........
    0 ...
  16. 9.
  17. özellikle türkçemizde davulcuları biraz daha zorlayan bir kalıp. malum 1'den 10'a sayarken iki bile demiyoruz ''ki'' diyoruz ve sayıların coğu 2 heceli doğal olarak ben ingilizce sayarak rahat ediyorum çünkü sadece seven yerine ''sev'' demeniz yeterli 9'a kadar. tabi parçalarsanız yine rahat edersiniz bir 7/8 9/8 sayarken birden 13/16 bi atak geldi mi şekilden şekle girersiniz sonra.
    0 ...
  18. 10.
  19. mor ve ötesi - araf şarkısı sanırım buna bir örnek olabilir.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük