ahzab suresi 53 üncü ayet

entry37 galeri2
    11.
  1. bu gibi ayetler peygamberimize özel gelmiş gibi görünse de aslında edep kurallarını tüm insanlara göstermektedir.
    7 ...
  2. 10.
  3. tüm insanlık için kıyamet kopana kadar geçerliliğini koruyacagı ve allah tarafından gönderildigi söylenen kuranın sadece o anlık bir soruna yer vermiş olması.
    --spoiler--
    ben şimdi kuranı açıyorum ahir zaman kitabı ya bana hala geçerliligini koruyan bilgiler vermesini bekliyorum ve peygamberin evine misafirlige gittiginizde fazla oturmayın peygamberin eşiyle perde arkasından konuşun cumlesini okuyorum banane bundan ya
    --spoiler--
    3 ...
  4. 9.
  5. bir laf vardır hani, " kürt yer, çarığına bakar ", diye; herhalde bu surede geçen
    --spoiler--
    yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın.
    --spoiler--
    ayetini kürtler fazlaca ciddiye almış demekten alıkoyamıyorum kendimi.
    6 ...
  6. 8.
  7. en enteresan ayet budur. hatta benim en ne alaka dediğim ayet budur. bu ayet'in olması kuran'ın dönemlik olması durumunu ortaya çıkartır. yani peygamber ölürse, bu ayetin de otokmatikman işlerliği ve okunabilme gerekliliği ortadan kalkar.

    evrensel ve ilahi bir kitap olduğu iddia edilen kuran'da bu kadar spesifik şeylerin olması çok ilginçtir. hatta size bir iyilik yapsınlar, artık yeni basılan kuranlarda bu ayeti çıkartsınlar. nasıl olsa ihlali gibi bir durumunuz söz konusu değil. sizlik bir durumu yok yani. bari hem kağıt hem mürekkep hem de en azından bir ayet okuma süresi kadar zamanınız ziyan olmasın.
    3 ...
  8. 7.
  9. Kur'an Bir Bütündür, Gazetecilerin Yaptığı Gibi Bir Röpartajdan Bir Bölümü Yada Bir Kelimeyi Çekip Alırsanız Belki Anlamakta Güçlük Çekebilirsiniz Sizin de Çektiğiniz Gibi...

    Nur Suresi 27. Ayet;
    Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evle...re, geldiğinizi hissettirip (izin alıp) ev sahiplerine selam vermeden girmeyin. Bu davranış sizin için daha hayırlıdır. Düşünüp anlayasınız diye size böyle öğüt veriliyor.

    Demek ki Olay Özel Değil, Genel...Şimdi diyebilirsiniz ki; o zaman neden ayrıyeten bu ayet geldi, neden ihtiyaç duyuldu Azhap Suresi 53. e

    Şöyleki; Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
    işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor...

    Umarım Biraz Açıklayabilmişimdir...
    8 ...
  10. 6.
  11. ilginç bir ayet. zira sadece o zaman yaşayan insanlara gönderilmemiş, tüm insanlık adına gönderilmiş * bir kutsal kitaba, peygamber'in evine o zaman girenlere yönelik bir ayet eklenmesi dikkat çekici.
    6 ...
  12. 5.
  13. bu ayet gayet normal bir sekilde peygamberi devamli lafa tutan mümin güruhunun adami arada bir rahat birakmasini istemistir. mevlana´nin "gel" demesi geneldedir, o "gel" i peygamber her halükarda demektedir....ama mevlanayi da gece gündüz yemekten sonra da sorularla, sohbetle sikbogaz edersen mevlana´da sana "ya birakin da biraz kafamizi dinleyelim" diyecektir. peygamber bunu onlara söyleyemiyordur cünkü onlari seviyordur...onda bir anormallik yoktur.

    peygamber in karisinin peygamberin mahremi olmasi da herhalde ki gayet normal bir durumdur. peygamber den önce o kadinlari görmekle peygamber in mahremi olduktan sonra görmek arasindaki fark benim eski nisanlimi bugün de ellemek istemem arasindaki farkla ayni seydir. eski nisanlim, o zaman icin benim nisanlimken, bugün artik o öyle degildir, baska birisine yar olmustur, ve bundan dolayi ben artik o kadini bir zamanlar elliyor olmama ve kendisinin de izin veriyor olmasina ragmen, o isi bugün artik yapamam (gerci peygamber den bahsedilen yerde böyle edepsiz bir örnek pek de güzel durmadi, ama gene de meramimi anlatti.)

    ayni mahremiyet hakki peygamber icin de mevcuttur, ve buna saygi göstermek de gerekir, bunda da herhangi bir anormallik görmüyorum.
    7 ...
  14. 5.
  15. Anlamayan gerizekalının yorum da yapmaması gereken ayet.
    6 ...
  16. 4.
  17. kur'an denince nedense sadece ahzab suresiyle yatıp kalkan ve kur'an'dan feyz almaya, bütününü anlamaya çalışmayan bazı vatandaşların yeni ilgi-alaka-merak konusu olan ayettir.
    3 ...
  18. 3.
  19. Din ile, insanlık ile, allah sevgisi ile, iyilik yapmak ile, sevap işlemek ile, günahtan uzak durmak ile, ibadet etmek ile, dünya veya ahiret ile, sağlık ile, felsefe ile, bilim ile, nefs terbiyesi ile ne alakası olduğunu hiçbir biçimde anlayamadığım ayettir. O zman Kuran'da ne yeri var, bilemiyorum?

    Bazı çok zeki, çok müslüman ve cennette benden daha fazla dönüm arsası olacak kişiler anlamış olabilir; ancak ben gerizekalıyım, kafam çalışmaz, o sebeple anlamıyorum ve bu ayetin insan eliyle Kuran'a sonradan sokulmuş olabileceğinden şüphe duyuyorum. Ama dediğim gibi ben salağım, Allah'ın ilk 11'inde forma şansı bulduğunu düşünenler çok kafalıdır, benim anlamadığımı anlarlar.
    7 ...
  20. 2.
  21. bazi mallarin anlayamayacagi bir ayet. denyocugum bak simdi her aksam her aksam evine ayni kisiler misafir gelse ne olur ? yeter lan bizde insaniz demezmisin ? dersin dersin hatta siktir eder evden kovarsin, suratin böyle eksi eksi olur küflenmis ekmek gibi olur meymenetin.

    (bkz: gofret vereyim mi)
    31 ...
  22. 1.
  23. kuran-ı kerim'in 33. suresinin en ilgi çekici ayetlerindendir.

    53. ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. ama allah, hakkı söylemekten çekinmez. peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. sizin allah'ın resûlünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır.

    Bu ayette anlamadığım iki şeyden biri hz. mevlana "ne olursan ol gel" derken hz. peygamber neden sohbete dalanlardan bu kadar rahatsız olmuştur, diğeri de peygamber eşierinden bişey istenirken neden perde arkasından istenmiştir? peygamber eşi olmadan evvel kimse bu kutsal hanımları görmemiş mi ki?

    (bkz: bilene gofret)
    23 ...
© 2025 uludağ sözlük