ahzab suresi 50 ayet

entry40 galeri2
    15.
  1. Tanrının sevdiği kuluna yaptığı ince bir kıyaktır.
    Yalnız akraba evliliğine dikkat.
    4 ...
  2. 14.
  3. 13.
  4. islamın tevhid dini olduğunu bilmemektir.

    islamda tebliğ esastır. tebliğin pek çok yolu olduğu gibi evlilikte tebliğ için bir amaçtır.

    islam dini kadınlara verdiği ehemmiyetten dolayı, kadınlar arasında islamın yayılması için efendimiz s.a.v.'e bir takım kolaylıklar sağlanmıştır.

    efendimiz s.a.v. tebliğ vazifesinde kadınlar arasında islamın yayılması için evlilikler yapmıştır. allah c.c 'de rasulüne kolaylık olsun diye gönderdiği ayettir.

    iman sahibi olmayanlara çok açık ayetlerde anlaşılamaz gelir. hatta ayetlere düşman olanlara birşey de ifade etmeyebilir.

    ayetlere düşman olmadan bakılırsa, siyeri nebi okunursa, hadisler öğrenilirse ayetler daha anlaşılır olacaktır.

    ehli iman olan bu ayetlerin keyfi değil iman sahiplerinin dünya ve ahiret mutluluğuna ulaştıran rehber olduğunu anlayabilir.
    5 ...
  5. 12.
  6. Her müslüman gibi benim de acip baktigim ayettir.

    Yani ateistler ayetin neresine takiliyorlar anlamak mümkün değil, peygamber cariye ya da nikahli alamaz mi kendine, o da sonuçta bir beşerdir. bir kadina ihtiyac duymasinin neresi abestir bilmiyorum. Mesele ateistler peygambere ozel bir takim hükümlere takiliyorlarsa isra suresinde de teheccud namazi sadece rasulullaha farz kilinmistir, simdi ahzab 50'ye takilan adam neden isra 80'deki teheccudu gormezden gelir, "neden digerlerine teheccud farz degil" diye sormaz anlamak ve aciklamak zor ama ben bunu ateist ahlaksizligina yoruyorum tabi...
    6 ...
  7. 11.
  8. bilenler bilir ki, tefsir metodolojisinde "siyak-sibak" denilen bir ilişki söz konusudur. yani herhangi bir ayet tefsir edilirken, o ayetin bir önceki ve bir sonraki ayeti de göz önüne alınarak tefsir edilir ve bir konu bütünlüğü yakalanmaya çalışılır.

    dolayısıyla kur'an'dan tek bir ayeti ya da herhangi bir ayetin içinden tek bir cümleyi almak -cımbızlamak- hem anlam sorunlarına yol açar hem de kur'an'da çelişki olduğu zannına sürükler insanı. ki burada da öyle bir durum söz konusu.
    2 ...
  9. 10.
  10. her müslümanın bir kere açıp bakması gereken ayet. bunun mantıklı açıklamasını yapabilen varsa gerekçeleriyle gelsin beraber hacca gidelim.
    6 ...
  11. 9.
  12. 1- dönemim şartlarına bakın.
    2- yanlış yorumlamayın.

    bu iki laf bazılarının can simidi gibidir ha. ama şunu sormazlar mı?

    1- kutsal kitap, peyagamberin hayatı dönemine indirgenirse bugün için geçerli midir? evrensellik?
    2- kutsal kitap, en bilgilisinden en cahiline kadar her insanın anlayabileceği netlikte olsa daha iyi olmaz mı? yorumun sonu yoktur.
    15 ...
  13. 8.
  14. ortaokullarda, liselerde ya da dershanelerde... tarih derslerine başlanacağı zaman hocanın kendini tanıttıktan sonra söylediği birşey vardır; "tarihi olayları günümüz şartlarında değil, o günün koşullarında ele alın. bugün, bulunduğumuz yerden ahkam kesmek kolay"

    kuran'ın indiği yıllarda arabistan'ı düşünün... çok eşlilik yokmuydu? vardı. akraba evlilikleri yokmuydu? vardı. kölelik yokmuydu? vardı. bu ayet, "allah cariyeyi, kuzeni, yeğeni, konuyu komşuyu, köleyi helal kılmış. ooohh, peygamber de harem kurmuş. çok eşlilik te varmış, ne ala..." şeklinde elbette ki yorumlanabilir. ve o zaman günümüzde de çok eşlilik meşru olur, kölelik meşru olur, akraba evliliği meşru olur.

    ancak azcık beyni olan insan düşünür... kuran neden indi? indiği günün arabistan'ını ve akabinde dünyayı bir düzene sokabilmek için. o günün koşullarında, o günün sorunlarını çözecek şekilde...

    daha köleliğin bile devam ettiği yıllarda nasıl inecekti? "şüphesiz ki nükleer bombalar tüm insanlık için zarardır, ziyandır. böyle zararlı icatlar üretenleri biz biliriz. ve sanmasınlar ki yaptıkları cezasız kalacaktır" şeklinde mi inseydi?

    günümüzden 1500 yıl öncesinde inmiş bir kitap olduğunun farkına varılmadan yapılan yorumlar saygısız birer yorumdan öteye gidemez. allah'ın verdiği aklı kullanıp, kuran'ın söylediklerini günümüze uyarlayın bakalım neler çıkıyor?

    tüm dinler özünde "kamil insan olmayı" emrediyorsa, ve erdemli bir insanın sahip olması gereken özellikler herkes tarafından biliniyorsa, neden kasıyoruz bu kadar? çalma, yalan söyleme, harama bakma, dedikodu yapma, paylaşmayı bil, açgözlü olma, yetinmeyi bil, kalp kırma, büyüğüne saygı göster, küçüğünü sevindir, sev, eşine saygılı ol ve ona ihanet etme, sürekli kendini düşünme... bitti. hayat bu kadar kolay işte. tüm dinler de bu kadar kolay işte...
    13 ...
  15. 7.
  16. 6.
  17. bir şeyi anlamak için biraz çaba gerekince kesip atanların kendince eleştirip rüsvalaştığı ayetler.
    2 ...
  18. 5.
  19. amca, hala, dayı, teyzenin kızları ve daha bilimum kız peygambere helal dolayısıyla bütün müminlere de helal sayılır diye açıklamışlar bunu. tamam bu kısma ok diyelim.

    peki ya bu da ne:
    "bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık."

    sadece peygambere helal olan bir kadın modeli bu ayette söz konusu olmuştur. ayetin bu kısmının müminlere ne getirisi vardır, bu cariye saçmalığı da nedir peki? savaştan kaldırdığın kadınlar sana helal oluyormuş. neden ulan neden helal olsun sana bi sürü zavallı kadın?

    anlamak çok da zor değil.
    17 ...
  20. 4.
  21. 3.
  22. tanrinin peygamberine ihsanlarini siraladigi mucizevi, kutsal, ayet-i kerime-i azimussan'dir.
    4 ...
  23. 2.
  24. Allah, peygamberin uçkuruna mı karışıyor acaba
    şüphesini oluşturan kur'an-ı kerîm ayeti.
    12 ...
  25. 1.
  26. 50- Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
    yorumsuz artık ne anlarsanız.
    26 ...
© 2025 uludağ sözlük